Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Episodul 4: Kerala – Ținutul lui Însuși Dumnezeu

PRIMA VIZITÃ ÎN ȚARA CONTRASTELOR (ultimul episod)

Episodul 4: Kerala – Ținutul lui Însuși Dumnezeu

A trecut peste o lunã de când m-am întors din India și am descris deja o parte din impresiile mele de cãlãtorie în patru numere din OviDan [1-4]. Mã tot frãmântam cum sã închei acest serial și nu prea gãseam cele mai potrivite cuvinte.

Marea literaturã universalã îmi este întotdeauna de mare ajutor: când nu pot sã exprim în cuvinte gândurile care mã frãmântã, acolo gãsesc mereu texte pe care mi le-aș fi dorit sã fi fost scrise de mine. Un astfel de text, despre India, extrem de actual – deși e publicat în 1898, l-am gãsit într-o carte a celebrului Mark Twain:
„This is indeed India; the land of dreams and romance, of fabulous wealth and fabulous poverty, of splendor and rags, of palaces and hovels, of famine and pestilence, of genii and giants and Aladdin lamps, of tigers and elephants, the cobra and the jungle, the country of a thousand nations and a hundred tongues, of a thousand religions and two million gods, cradle of the human race, birthplace of human speech, mother of history, grandmother of legend, great-grandmother of tradition, whose yesterdays bear date with the moldering antiquities of the rest of the nations—the one sole country under the sun that is endowed with an imperishable interest for alien prince and alien peasant, for lettered and ignorant, wise and fool, rich and poor, bond and free, the one land that all men desire to see, and having seen once, by even a glimpse, would not give that glimpse for the shows of all the rest of the globe combined”.  
„Aceasta este adevãrata Indie; tãrâm al viselor și romantismului, al fabuloasei bogãții și izbitoarei sãrãcii, al splendorii și zdrențelor, al palatelor și cocioabelor, al foametei și ciumei, al duhurilor, giganților și al lãmpii lui Aladin, al tigrilor și elefanților, al cobrei și al junglei. Țara miilor de națiuni și a sutelor de limbi, a o mie de religii și a douã milioane de zei, leagãn al rasei umane, locul nașterii vorbirii, mamã a istoriei, bunicã a legendei, strãbunicã a tradițiilor, a cãrei istorie reprezintã mulajul celorlalte națiuni – singurul loc de sub Soare înzestrat cu o imensã putere de atracție pentru prinți și țãrani de pretutindeni, pentru literați și ingnoranți, înțelepți și proști, bogați și sãraci, încãtușați sau liberi, singura țarã pe care toți oamenii își doresc sã o vadã, și, vãzutã o singurã datã, fie și numai pentru o clipã, nu se poate compara cu tot restul lumii la un loc”.
Following the Equator, Part 4 by Mark Twain (1835-1910) [5].
Descrierea lui Mark Twain se potrivește aproape total și azi, cu excepția, poate, a ciumei, deși ultimele victime, fãcute de ciumã în India, sunt semnalate încã și în anul 1995.  Dacã Mark Twain și-a fãcut datoria și a spus ceea ce aș fi dorit eu sã exprim,  nu-mi rãmâne decât sã povestesc cum mi-am petrecut eu timpul în India dupã plecarea de la Universitatea din Kalasalingam, din statul Tamil Nadu din sud-estul Indiei.
Din campusul universitãții, aflat la aproximat 60 km de orașul Madurai, ne-am deplasat, împreunã cu profesorul Vinod Madan și șoferul personal al cancelarului K. Sridharan, cu Skoda Octavia, în jungla din statul vecin Kerala.
Kerala este unul din cele mai curate și mai verzi state, dintre cele 28 de state indiene, fiind supranumit și „God's Own Country” („Ținutul lui Însuși Dumnezeu”), sintagmã dragã și des utilizatã de cãtre agențiile de turism din lumea întreagã, în promovarea turismului în zonã.  Multe zone din Kerala sunt sanctuare naturale de o inegalabilã frumusețe, fiind protejate UNESCO. Clima în Kerala seamãnã cu cea din Tamil Nadu, temperaturile în ianuarie fiind de peste 30 de grade Celsius.
Ne-am cazat la o vilã, vecinã cu jungla, din orașelul Kumily, unde maimuțele sãreau gardul ca sã cerșeascã mâncare de la turiști. Kumily se aflã în apropiere de Thekkady și Parcul Național Periyar, unde te poți plimba cu vapoșul pe un lac și de unde se poate vedea rezervația de tigri și alte animale specifice junglei, în special maimuțe. Kumily este renumit și pentru magazinele sale de condimente, multe culese direct din junglã. Pe strãzi e plin de turiști din Europa și de pe toate continentele. Turiștii intrã în magazine și cumpãrã suveniruri și pungi mari de condimente, iar în restaurante comandã mâncãruri indiene, foarte condimentate și aromate, pe care le mãnâncã în stil indigen, direct cu mâna, înmuind tradiționala chapati în apetisantele sosuri întinse pe o tavã.
Nu departe de centru se aflã jungla în care mahuții (mahut - îngrijitor, dresor de elefanți din țãrile asiatice) și-au instalat staule pentru elefanți și rampe înalte de ciment, prevãzute cu trepte, de unde poți încãleca ușor vajnicul pachiderm.
Evident, n-am putut sã ratez nici eu o partidã de elephant ride, ocazie, poate unicã în viațã, în care animalului cãlãrit nu i-a pãsat de loc de cele 140 kg ale mele, dupã cum se poate vedea și în poze.
Elefantul ascultã și executã comenzile mahutului, se apropie de rampã și așteaptã cu rãbdare ca sã încalece turiștii, dupã care, tot la comanda mahutului, face slalom pe o potecã îngustã din junglã, bãtãtoritã de masivele sale picioare în cursele precedente.
Vizita în India a fost o experiențã unicã, de neuitat, care nu se poate compara cu altceva, dupã cum spune - pe bunã dreptate - și Mark Twain!
Și au mai rãmas multe de vãzut în India.
Ioan Dzițac
 [1]  http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9881
[2]  http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9979
[3]  http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9979
[4]  http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.10016
[5] http://www.gutenberg.org/files/5811/5811-h/5811-h.htm
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Episodul 4: Kerala – Ținutul lui Însuși Dumnezeu.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:56:57 Ora de vară a Europei de Est