Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”

Matematică și interdisciplinaritate la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș” Beiuș

Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”

Prima ediție a Concursului „Mathématiques sans frontières” a avut loc în anul 1989 în Strasbourg, Alsace, Franța, prin Inspection Pédagogique Régionale în colaborare cu Institut de Recherche sur l’Enseignement des Mathématiques (IREM) și coordonat de asociația Mathématiques sans frontières. Concursul a cunoscut, an de an, o participare internațională numeroasă. România participă la acest concurs începând cu anul 2003.

În școala noastră organizăm concursul, an de an, începând cu anul școlar 2007-2008. Anul acesta sărbătorim a șaptea participare înscriind 6 clase la MSF și 3 clase la MSF Junior. Deoarece concursul s-a desfășurat în 11, respectiv 13 martie 2014, se așteaptă rezultatele de la echipa de coordonatori naționali (profesorii: Sabin Edmond Emanuel și Sabin Tamara). Din echipa locală a concursului fac parte: profesorii de matematică: Crina BERCOVICI, Simona CAP, Gheorghe CAP, Nicolae ILE și Violeta ZOÞ, profesorii de limbi străine: Corina SABĂU, Ioana RADA, Georgeta CRISTEA, Tabita GABOR, Traian BOGDAN, Cristina ȘTEF, prof. Manuel BERCOVICI (informatică) – RESPONSABIL.
La ediția din acest an la concursul Mathématiques sans frontières 2014 s-au înscris 4.549 de elevi, 184 de clase, 39 de școli din 16 județe. Din Bihor a participat la concurs și o clasă de la Colegiul Economic Partenie Cosma” Oradea.
La concursul Mathématiques sans frontières Junior 2014 s-au înscris 6.930 de elevi, 315 clase, 87 de școli din 25 de județe. Din Bihor au participat la concurs o clasă de la Liceul cu Program Sportiv „Bihorul” Oradea și 3 clase de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” Oradea.
Mathématiques sans frontières este un concurs între clase care rezolvă exercițiile de matematică aplicată în echipă. Redactarea explicațiilor/justificărilor se face în limba franceză pentru exercițiile 2-13 și în altă limbă modernă, la alegere, pentru exercițiul 1, având ca timp de lucru 1 oră și 30 de minute. Creșterea numerică a participanților la concurs se datorează originalității lui: participarea întregii clase ce lucrează în echipă, exerciții ce permit tuturor elevilor să participe la găsirea soluțiilor, exerciții prezentate sub formă ludică, făcând apel la calități și competențe care dezvoltă caracterul aplicativ al matematicii. Desfășurarea concursului se face la aceeași dată/oră cu același subiect. Limba străină folosită la redactarea rezolvărilor/justificărilor marchează dorința afișată de a depăși granițele dintre țări. Concursul se adresează elevilor claselor de liceu (MSF) și de gimnaziu (MSF Junior). Concursul este precedat de două simulări care ajută elevii să înțeleagă regulamentul concursului, îi stimulează să lucreze în echipă, să rezolve probleme care sunt corectate de echipa locală.
Detalii despre concurs se găsesc la adresa http://www.msfromania.ro/
La fel ca în anii anteriori, Concursul MSF este aprobat în Calendarul Activităților Educative Naționale.
În acest an el se regăsește în CAEN nr. 24334/1/07.03.2014, Domeniul Științific (A12), Nr. 6.
Echipa din Beiuș urează tuturor participanților MULT SUCCES!
Redactor, prof. Manuel Bercovici
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Participarea la Concursul „Mathématiques sans frontières”.

Trimite email
marți, 7 mai 2024, 09:59:20 Ora de vară a Europei de Est