Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Joi, în Aula Magna

Cum poți obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu?

Cum am putea motiva, explica sau interpreta participarea mai mult decât modestă a studenților la evenimentul de joi din Aulă, drept lipsă de interes din partea studenților sau lipsă de informare (mediatizare a evenimentului)?

Joi, 3 aprilie 2014, în Aula Magna a Universității din Oradea, s-a desfășurat un eveniment interesant și util cel puțin pentru o bună parte dintre studenți. De fapt, lor li s-a adresat, în exclusivitate, fiind organizat, cu cele mai bune intenții, de Revista studențească „Principii” a Universității din Oradea, în parteneriat cu Cercul de Management - Marketing „Excelsior”.
Așa după cum aveam să aflăm de la organizatori, evenimentul a fost pus în undă tocmai în ideea „de a ajuta studenții interesați de modul în care pot obține mai ușor un job și strategii de succes la un interviu” - Mihai Cionca.
Invitații speciali ai evenimentului au fost: dna Adriana Borza – psiholog și coordonator al Centrului de Consiliere și Servicii privind Cariera, dl conf. univ. dr. Dorin Coita – de la Facultatea de Științe Economice și Sebastian Șipoș – din partea mediului de business.
Vorbind despre Centrul de Consiliere și Servicii privind Cariera, dna Adriana Borza a prezentat obiectivul și misiunea centrului, precum și evenimentul nr. 1  care va avea loc în 14 mai în campusul orădean – Târgul locurilor de muncă (prezentări de firme cu posibilitatea de internship și ateliere de învățare); domnia sa a abordat apoi teme dragi, ancorate în specialitate, precum autocunoașterea - una dintre cele mai complexe și mai dificile forme ale cunoașterii umane, teste de raționament matematic, consiliere psihologică, trăsături de personalitate (oprindu-se la cele șase tipuri propuse de Holland: realist, investigativ, artistic, social, întreprinzător și convențional) și frica de a vorbi în public…
Dl Sebastian Șipoș a tratat subiectul Importanța și modul de prezentare la un interviu. „Modul în care vă prezentați la interviu trebuie văzut ca modul în care prezentați un produs sau orice altceva atunci când îl vinzi. În primul rând, și asta cred că este cel mai important, trebuie să fii sincer. Dacă ați făcut ceva, treceți aceasta în CV, lăudați-vă, dacă nu ați făcut și nu știți s-o faceți nu vă lăudați că știți să o faceți. Al doilea lucru foarte important pe care în caută firmele, angajatorii la un candidat este flexibilitatea. Un lucru pe care îl veți auzi foarte des este  și cel de voluntariat”. În continuare, Sebastian a explicat de ce este importantă experiența de voluntariat a angajatului pentru angajator.
Dl conf. univ. dr. Dorin Coita, un cunoscut și îndrăgit partener al studenților (din cadrul întâlnirilor AIESEC), a captat atenția în stil personal prezentându-ne agenda și cuprinsul temei; patru au fost elementele (cuvintele cheie) de marketing personal la care a făcut trimitere și la care s-a referit domnia sa: „primul element este cel de marketing (personal, din mai multe motive); cel de-al doilea se referă la personal, la persoană, altfel spus fiecare să se gândească la sine; în al treilea rând o să vorbim despre orientări strategice mari, cam cum să procedăm, să ne gândim pentru a realiza marketingul personal, cum să ne orientăm, modul general de abordare; cel de-al patrulea lucru: instrumente. Acesta este elementul esențial, mai precis destinația prezentării mele de astăzi”, a precizat dl Dorin Coita.
Iată, deci, în rezumat, ce s-a prezentat joi în Aula Magna, pentru informarea studenților interesați de soarta și reușita lor.
Ovidiu Dan

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 12:29:19 Ora de vară a Europei de Est