Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Jurnal: Prima tabără a ștrumfilor

Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Ziua I, marți, 8 aprilie 2014. Cu mari emoții (e prima ieșire fără părinți), dar cu nespusă bucurie, ștrumfii, însoțiți de părinți, s-au întâlnit în Gara Oradea cu doamna învățătoare, gata de prima expediție din viața lor de școlari.

A fost interesantă călătoria cu personalul Oradea - Șuncuiuș. Pe drum, buna dispoziție a fost la ea acasă. Am ajuns cu bine la destinație. Părinții (ne-au fost alături încă de la începutul planificării acestei activități extrașcolare) ne-au însoțit pe tren, iar la destinație ne-au luat din bagaje ca să putem desfășura prima activitate sportivă - mers pe jos 2 km până la Pensiunea „Casa Bucătarului”. Vremea a fost minunată! Ne-am cazat, am repetat regulamentul de tabără și am luat în curtea pensiunii a doua gustare de acasă. A urmat o drumeție pe platoul (Dealul Simion - Bălnaca) de unde am admirat minunățiile naturii. Loviți de aerul ozonat, am căzut la pat la somnul de amiază. Până să luăm prânzul, am colorat și decupat individual imagini sugestive pentru lucrarea (colectivă) „Satul Ștrumfilor”. După-amiaza am petrecut-o alături de invitații surpriză de la „Prietenii veseliei”, care ne-au propus tema „Parada personajelor Disney”- jocuri de cunoaștere, distractive și de creativitate, baloane modelate, pictură pe față și magie.
Ziua a II-a. Miercuri. Trezirea a fost programată la ora 8.00, dar foarte dornici de o nouă zi ALTFEL, ștrumfii au dat deșteptarea cu mult mai repede. După activitățile de dimineață, am ieșit în curte la o primă înviorare, urmată de o analiză a primei zile departe de familie, nelipsind recompensele. La micul dejun (unul delicios!), majoritatea l-au savurat pe deplin. Chiar dacă vremea se arăta mohorâtă (la Oradea ploua cu găleata), am pornit cu mare hotărâre în drumeție la Peștera Unguru Mare. Pe drum copiii au făcut cunoștință cu pădurea de conifere și foioase și cu alte plante specifice zonei. Nu am intrat deoarece erau foarte mulți vizitatori, iar ploaia ne urmărea. Am hotărât să ne încumetăm la întoarcere să străbatem pădurea pe culmile muntelui... Am ajuns cu bine la pensiune, pelerinele de ploaie folosindu-le doar pe ultima sută de metri. După această plimbare, desertul surpriză pregătit de bunica Arianei (cornulețe cu nucă) ne-a potolit foamea înainte de somn. După prânz, pentru că vremea s-a înrăutățit, am decorat ouă de Paște, cu elemente grafice. În spațiul de recreere din interior, am desfășurat diverse activități recreative. Ziua s-a încheiat cu petrecerea în pijama!
Ziua a III-a. Joi. Azi, somnul de dimineață a fost mai dulce, petrecerea de aseară ne-a descărcat bateriile. După o zi ploioasă, soarele s-a arătat după munții din împrejurimi. La 8 și jumătate, am ieșit în curte pregătiți de înviorare. La micul dejun, toți truditorii au lăsat farfuriile goale! A urmat concursul „Povești cu învățături”. După audiția poveștii „Regele Midas”, au răspuns la întrebările legate de conținutul poveștii și au extras mesajul acesteia. Împărțiți pe grupe, au deslușit titlurile din cuprinsul celor șase cărți din Cutia cu povești. Pe agenda zilei, am avut ieșire spre centrul localității. Această plimbare a avut ca scop consolidarea unor reguli de circulație la deplasarea în grup, observarea unor elemente specifice satului românesc (case, curți și animale), vizitarea unor instituții din localitate (grădinița cu program normal) și recunoașterea și legarea literelor în cuvinte prin citirea reclamelor întâlnite. După prânz, am confecționat suporturi de creioane pentru birou, din materiale reciclabile. Și pentru că se apropie Paștele, am desfășurat o activitate în care personajul invitat Rilă Iepurilă le-a propus copiilor să găsească bomboanele pierdute în curtea pensiunii prin parcurgerea unor ștafetele și jocuri. După cină, ne-am întreținut la un minunat foc de tabără.
Ultima zi. Vineri, 11 aprilie. Devenită deja obișnuință, ziua a început cu înviorarea, completată cu câteva jocuri de cunoaștere. Fiind ultima zi, programul a fost mai lejer, la cererea copiilor… Am tras concluzii despre timpul petrecut în tabăra de la Șuncuiuș, desenând pe un postip doar fețe vesele, fericite... Apoi ne-am întrecut la concursul de ghicitori. La jocul „Scaunele muzicale” s-a cerut bis, iar jocul sticluței a fost cireașa de pe tort. Ne-am făcut bagajele și am trecut la somn.
După prânz, am mai profitat de aerul curat în timpul rămas până la plecarea spre gara Șuncuiuș.
Concluzii. S-a încheiat o săptămână… cu ALTFEL de școală! Deși suntem la început de drum ca școlari, avem doar șase - șapte ani, am planificat încă din noiembrie ceva care la-nceput părea de nerealizat: o tabără de cinci zile. Cu încredere, sprijin și ambiție, am reușit! Le mulțumim părinților că au avut mare încredere în noi, îi mulțumesc familiei mele pentru înțelegere și sprijin în derularea acestui proiect ambițios; mulțumesc conducerii școlii (Eco Școala „Avram Iancu” din Oradea) care mi-a dat girul în punerea în aplicare a acestui proiect: tabără de dezvoltare personală; dar nu în ultimul rând suntem recunoscători bunului Dumnezeu fără de care toate acestea nu ar fi fost posibile.
Monica și ștrumfii cei grozavi
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tabăra de dezvoltare personală „EU pot!”

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 18:34:28 Ora de vară a Europei de Est