Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect

Diseminare proiect Comenius

,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect

În perioada 25-28 martie 2014, a avut loc, în Ungaria, cea de-a doua reuniune de lucru înscrisă în programul proiectului multilateral Comenius ,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, cu nr. de referință COM-13-PM-873-BH-BG.

Evenimentul a fost găzduit de cele două școli partenere din această țară: Lágymányosi Bárdos Lajos Két Tanítási Nyelvû Általános Iskola és Gimnázium din Budapesta și Általános Iskola Kodály Zoltán Tagiskolája din Salgótarján.
Inițiat în august 2013 de școala coordonatoare din Bulgaria, Vazrazhdane Secondary Comprehensive School Ruse, proiectul își propune stimularea competențelor de lectură ale elevilor și de înțelegere a textului printr-un set de metode interactive și prin schimbul de bune practici între cadrele didactice din țările partenere. Pentru cea de-a doua întâlnire internațională, din partea Colegiului Național ,,Mihai Eminescu” din Oradea au participat dna director adjunct, prof. Eniko Hochhauser, dna director adjunct, prof. dr. Livia Muntean, dna prof. Magda Botezat și dna prof. dr. Maria Hulber, coordonatorul echipei de proiect din România.
Raportul de progres a fost prezentat în prima zi a reuniunii, în sala de conferințe a Primăriei Districtului 11 din Budapesta. Programul oficial a fost deschis prin cuvântul de întâmpinare rostit de domnul dr. Tamás Hoffman, primarul Districtului 11. A urmat intervenția domnului István Laucsek, directorul pentru Educație al Districtului 11, care a prezentat sistemul educațional public din Ungaria, implementat în prezent de Klebelsberg Institution Maintenance Centre (KLIK). În continuare, cele șapte școli partenere au făcut o analiză a tuturor activităților desfășurate până în acest moment, demonstrând că toate sarcinile stabilite la prima reuniune au fost îndeplinite. Pentru o mai precisă ilustrare, școala noastră și-a structurat raportul în funcție de tipul activităților proprii: 1. de promovare a proiectului (amenajarea colțului Comenius și lansarea sa printr-o conferință de presă); 2. de diagnoză (aplicarea chestionarelor pentru elevi, părinți și bibliotecari, precum și a grilelor pentru detectare a dislexiei la copii); 3. de lectură (,,Bibliotecar pentru o săptămână”, ,,Oradea citește”, Club de lectură în limbi străine, ,,O poveste desenată”, ,,Cum să găsești o carte”, ,,Copiii citesc copiilor”); 4. concursuri inițiate de actul lecturii (,,Poveștile copilăriei”, ,,Carnavalul personajelor literare”, ,,Suntem cu 100 de zile mai isteți!”); 5. dramatizări (,,Fetița cu chibrituri”); 6. activități interdisciplinare (,,Pictofabule”). Descrierea activităților a fost anticipată de diseminarea lor constantă pe website-ul internațional al proiectului, pe site-ul de tineret – învățământ „Ovidan.ro” și în revista pentru tineret și învățământ „OviDan”. Dezbaterile inițiate pe marginea prezentărilor propuse au condus la armonizarea strategiei de lucru pentru perioada următoare și la stabilirea obiectivelor comune. Sintetizând propunerile tuturor partenerilor, școala din Budapesta va edita „Ghidul pentru părinți”, un produs final menit să încurajeze implicarea adulților în activități de lectură alături de propriii copii. Pentru cea de-a treia reuniune de proiect, ce va avea loc la Vasto, în Italia, școala Nuova Direzzione Didattica va organiza un concurs internațional de creație literară, destinat elevilor din clasele a IV-a și a V-a, urmărind stimularea creativității în domeniul narațiunii ficționale, și va coordona colectarea materialelor video pentru realizarea unui DVD comun al proiectului.
Schimbul de bune practici în domeniul didacticii lecturii s-a concretizat în cele două zile de activități didactice prin asistența la un număr considerabil de lecții deschise, ținute la școlile din Budapesta și Salgótarján. Au fost apreciate metodele și mijloacele moderne de predare, interactivitatea și rezultatele obținute în urma activităților de lectură incluse în lecțiile de limba engleză, de limba maghiară, de istorie și de muzică la clasele primare și la clasa a V-a. Partenerii au fost invitați să participe la mici spectacole, cu dramatizări, dansuri tradiționale, muzică corală și instrumentală, apoi să viziteze sălile de clasă, bibliotecile, laboratoarele, sălile profesorale, bazele sportive și de recreere a elevilor. Un spațiu complementar de învățare, prezentat la Budapesta, a fost Muzeul Poveștilor, unde micuții, însoțiți de profesori sau de părinți, au posibilități nelimitate de creare a propriilor basme ori de identificare cu personajele preferate din cărțile copilăriei.
Dimensiunea culturală, istorică și geografică a capitalei Ungariei ne-a fost dezvăluită printr-un captivant tur ce a cuprins în itinerariul său Palatul Parlamentului, Piața Kossuth, Piața Libertății, Biserica din Grotă, Piața Gellért, Piața Széchenyi István, Citadela, Piața Eroilor, Castelul Huniazilor, Castelul Buda, Biserica Mátyás, Bastionul Pescarilor, promenade pe falezele Dunării și o minicroazieră pe fluviu. La Salgótarján, panorama Castelului Somoskõ, ce străjuie de pe înălțimi granița maghiaro-slovacă, ne-a ilustrat o pagină din istoria medievală a Ungariei.
În final, partenerii au stabilit modul de acțiune comună pentru pregătirea următoarei reuniuni de lucru, care va avea loc în luna iunie 2014, la Vasto, în Italia.
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene.
Acest articol reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. dr. Maria Hulber,
coordonatorul echipei de proiect din România
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Învață să citești și citește pentru a învăța”, a doua reuniune de proiect.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 05:08:04 Ora de vară a Europei de Est