Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

„Școala altfel”, la Drăgești

O săptămână… ca-n povești!

„Școala altfel”, la Drăgești

„Educația este cea mai puternică armă pe care voi o puteți folosi pentru a schimba lumea”. (Nelson Mandela)

Încă  din anul școlar 2011-2012 s-a implementat în sistemul de învățământ românesc programul „Școala altfel” care acum poartă denumirea: „Școala altfel - Să știi mai multe, să fii mai bun”.
Programul își propune implicarea elevilor și profesorilor în activități extrașcolare și extracurriculare interesante, care au ca scop dezvoltarea și consolidarea cunoștintelor dobândite de elevi pe parcursul activităților școlare clasice. Ideea pare cât se poate de interesantă pentru că, astfel, elevii au oportunitatea să învețe mai multe lucruri care nu se găsesc în manuale și să își dea seama ce vor să facă în viață. Ei pot vizita muzee, viziona filme și, nu în ultimul rând, să facă voluntariat. Toate activitățile pe care le presupune această săptămână sunt foarte importante în dezvoltarea personală și totodată se pot distra în timp ce le fac.
La Școala Gimnazială Nr. 1 Drăgești această săptămână a debutat printr-o temă cu specific ecologic „Natura, sursă de inspirație, izvor de sănătate” în care elevii gimnaziști s-au delectat cu câteva imagini superbe din frumusețea plaiurilor românești, apoi au aflat informații despre flora și fauna României. A  urmat concursul tematic „România, țară frumoasă!” ce a constat în realizarea unor panouri privind relieful, flora și fauna României”. După o scurtă prezentare a importanței reciclării și protejării naturii, elevii au realizat pe grupe, afișe și reclame de protejare a naturii.  Câștigătorii au fost premiați cu premii oferite de Biserica Penticostală Elshadai din Dicănești, de al cărei sprijin ne bucurăm de câte ori facem o faptă bună.
Marți, activitățile au avut o tematică religioasă, urmărind să transmitem elevilor dragostea si respectul pentru Acela care, pe dealul Golgotei, sus pe Cruce, s-a jertfit pe Sine însuși pentru a ne mântui de păcat. Am vizionat filmulețe tematice, prezentări PowerPoint și am aranjat o masă tradițională pascală. Concursul tematic „Iisus Hristos - Lumină și Înviere” a premiat pe cei mai pricepuți elevi la încondeiat ouă și la picturi tematice. Premianții au fost: Buda Bianca (cls. a VII-a) și Avram Alexandra (cls. a VIII-a) - locul I, locul al II-lea: Șandra Sebastian (cls. a VII-a) și Reștea Gina
(cls. a VII-a), locul al III-a: Tamaș Teodora (cls. a V-a) și Simuț Miruna (cls. a VI-a). La pictură s-au acordat premiul I elevelor Șandra Felicia (cls. a VII-a), Simuț Miruna (cls. a VI-a) și un premiu special elevei Ban Monica (cls. a VII-a) pentru minunatele ei icoane realizate pe sticlă. Elevii au avut ocazia să-și primenească sufletul prin sfânta împărtășanie, la biserica din localitate, îndrumați de domnul prof. de religie pr Nojea Traian.
Miercuri am călcat „Pe urmele dacilor”, călăuziți de dl prof. de istorie Ciorba Ciprian. Am vizionat capodopera cinematografică „Dacii”, apoi am vizitat muzeul satului Tășad, unde, am văzut exponante descoperite la „Cetățeaua” Tășadului, urme ale civilizației dacice în zonă.
Joi a fost Ziua Sportului în școala noastră, iar responsabilul acestei activități minunate este prof. Dume Alexis. S-a dat startul întrecerilor sportive, la fotbal, câștigând echipa Școlii Gimnaziale Nr 2 Tășad, iar la handbal, echipa de fete a Școlii Gimnaziale Nr.1 Drăgești.
Un moment de respiro pentru toți l-a constituit ziua de vineri când elevii au desfășurat activități de ecologizare, dar și o minunată „masă a prieteniei” la iarbă verde, în care ne-am implicat cu toții, mici și mari.                                                                                 
Consilier educativ, prof Bologan Elena
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Școala altfel”, la Drăgești.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 15:18:02 Ora standard a Europei de Est