Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Eminescienii și experiența de Shadowing

În cadrul Job Shadow Day

Eminescienii și experiența de Shadowing

Junior Achievement România a oferit, în 10 aprilie 2014, o nouă experiență celor veniți în întâmpinarea ei: posibilitatea de a petrece câteva ore în „umbra” specialistului, a celui care își trăiește și exercită meseria.

Elevii Colegiului Național „Mihai Eminescu” din Oradea au participat din nou la aceste evenimente având ocazia să asiste în cadrul săptămânii „Școala altfel: Să știi mai multe, să fii mai bun!” la activități specifice pe care diferitele meserii le presupun. Voluntarii diferitelor instituții, companii sau firme care au acceptat colaborarea cu colegiul nostru i-au întâmpinat cu drag pe elevii claselor a XII-a, oferind exemplu de profesionalism și dedicare pentru meseria pe care au ales-o sau care, în anumite circumstanțe, i-a ales pe dânșii. Tinerii aflați în pragul alegerii unei meserii au găsit aceste experiențe utile și inedite, informative, dar și cu impac emoțional puternic, ele constituind totodată prilej de reflecție și investigare a propriilor motivații. Elevii au avut ocazia să conștientizeze că orice meserie presupune o parte luminoasă, aducătoare de satisfacții și bucurii la fel cum poate avea și o parte umbroasă, dureroasă, însă care trebuie asumată deopotrivă. Extrem de utile au fost aceste experiențe pentru ceea ce a însemnat  surprinderea aspectelor de responsabilitate și sacrificiu personal pe care practicarea diverselor meserii le incumbă.
Câteva gânduri, oferite nouă, legate de această experiență:
*„Această activitate a reușit să lămurească unele lucruri de care nu eram sigură și mi-a demonstrat că atât drumul, cât și meseria pe care doresc să o urmez nu este una ușoară, dar care merită efortul, dacă ești genul de om care să se dedice oamenilor sau unei cauze”. (Sabău Alexandra Denisa, clasa a XII-a D)
*„Experiența trăită în aceste câteva ore a fost una cu adevărat memorabilă. Pe lângă informațiile primite, care țin mai degrabă de partea teoretică a acestei meserii, doamna Mangra Sorina Crina, prin prezentarea mai multor cazuri reale de mediere și experiențe personale, mi-a demonstrat că așa cum e cu orice domeniu, practica e altfel decât relatează cărțile”. (Mark-Christopher Lukacs, clasa a XII-a D)
*O experiență, sperăm, interesantă a avut și eleva Tamaș Ramona din clasa a XII-a D care dorește să devină profesor și care a predat elevilor de clasa a IX-a prima ei lecție de Logică, argumentare și comunicare.
Elevii claselor a XII-a de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” au preferat în acest an să cunoască „realitatea” unor domenii precum: psihologie-psihiatrie, medicină, juridic, administrație publică, poliție-penitenciar, farmacie, pedagogie, mediere, turism și transporturi.
Elevii claselor a XII-a, împreună cu prof. Dolhan Ana (coord. JA), mulțumesc  și pe această cale voluntarilor și tuturor celor care au făcut posibile aceste activități: Junior Achievement România, Ardelean Simona (Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Oradea), Ghilea Mirela (Farmacia „Catena”, Oradea), Laza Teodor (Spitalul Clinic Județean de Urgență, Oradea), Lăcătuș Carmen (SC. ALEGROS TOURS. COM), Lupșea Angela (Primăria Oradea, Monumente istorice), Kiss Sebastian (S.C. KSC TRANSPORT SRL, Oradea), Mangra Crina (Birou de mediere), Monenciu Cristian (Tribunal Oradea), Palotas Edina (Spitalul de Neuropsihiatrie, Oradea), Săftoiu Beatrice (Grădinițele 45 și 43, Oradea), Saupe Mirela (Cabinet psihologic, CN. „Mihai Eminescu”, Oradea), Tegzeș Ioana Delia (Spitalul Clinic Municipal „Dr. Gavril Curteanu”, Oradea) și Þica Gabriel (Penitenciar, Oradea).
Prof. Anna Dolhan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Eminescienii și experiența de Shadowing.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:00:47 Ora de vară a Europei de Est