Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu

Mihnea Costoiu, ministrul care a pus pe butuci educația din România

Cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu

Studenții orădeni susțin demersul colegilor din toată țara, inițiat de Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR).

În urma adoptării OUG nr. 49 din 30 iunie 2014, considerăm că factorii decizionali din Guvernul României au măcelarit sistemul educațional românesc, atât cel universitar cât și cel preuniversitar. Astfel, nesimțirea, parvenitismul și furtul devin concepte cheie în sistemul universitar din țara noastră. Faptul că persoanele fizice au posibilitatea de a înființa o universitate întocmai precum un butic arată clar gradul de respect acordat acestor instituții ce ar trebui să constituie principalul motor al dezvoltării României.
Dezideratele politice serbede care practic decid direcția în care se îndreaptă principalele ramuri ale statului român riscă să distrugă și rămășițele sistemului educațional românesc. Interesele meschine vin să ofere, spre exemplu, o tot mai mare autonomie a instituțiilor private de învățământ superior precum și cale liberă pentru implicarea politicului în toate structurile universitare. De asemenea, campusurile universitare pot funcționa precum moșiile feudale, având în vedere că rectorii, dar și membri din structurile de conducere pot să rămână împietriți în scaune, nestingheriți de o lege care favorizează nepotismul și incompetența. Din această cauză cerem de îndată demisia ministrului Mihnea Costoiu, personaj macabru în istoria învățământului românesc și care este un adevărat dottore în devenire, încă din anul 2002. Probabil atunci când a introdus studiile de doctorat la forma cu frecvență redusă, s-a gândit la propriul său caz. Rușine, domnule ministru!
De asemenea, studenții orădeni se delimitează de declarațiile Rectorului Universității din Oradea, prof. univ. dr. ing. Constantin Bungău, care a declarat că este în favoarea studiilor de doctorat cu frecvență redusă, motivând că „cei care profesează în domeniu riscă să nu aibă timpul necesar să facă un doctorat la frecvență, adică în trei ani" sau că „sunt teze foarte bune și la frecvență redusă", învederându-i declarațiile fostului ministru al educației, Mircea Miclea, profesor al Universității „Babeș-Bolyai" din Cluj-Napoca că „din nou se deschide poarta de a face teze de doctorat foarte proaste, pentru că majoritatea covârșitoare a tezelor proaste sunt făcute de cei de la forma de învățământ cu frecvență redusă, care nu au vocație".
Domnule rector Bungău,
Domnule ministru Costoiu!
Educația nu reprezintă un business! Educația reprezintă cea mai mare avuție a unei țări! Ea dă practic coordonatele în care se va dezvolta o societate în următoarele decade! Nu priviți studenții ca pe niște aparate de bancomat!
„Dacă în vara anului trecut făceam apel la responsabilitate pentru educație din partea factorilor decizionali, în toamnă am simțit nevoia să ieșim în stradă pentru a lupta în speranța obținerii celor șase procente din PIB ce ar trebui alocate către bugetul educației. Toate demersurile noastre au fost gândite pentru a aduce un progres sistemului actual. Din păcate, Guvernul României, adoptând ordonanțele de urgență din decembrie 2013 și iunie 2014, a trunchiat Legea Educației Naționale. Cele 97 de modificări aduse Legii Educației arată lipsa de interes și atitudine a celor responsabili cu bunul mers al sistemului de educație față de acțiunile și părerile organizațiilor studențești și a vocii celor din interiorul sistemului. Ca atare, ne exprimăm încă o dată indignarea față de atitudinea ministrului Educației, considerând, în ton cu punctul de vedere de acum al ANOSR, că demisia de onoare a acestuia este mai mult decât necesară" - Marius Ștefan DEACONU,
președintele Asociației „Gheorghe Șincai" a studenților în Istorie
Semnatari:
organizațiile studențești membre ANOSR:
Asociația „Gheorghe Șincai" a studenților în Istorie, Asociația Studenților Farmaciști din Oradea, Asociația Studenților Stomatologi din Oradea
Studenții, membri în Senatul Universității din Oradea

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 09:19:03 Ora de vară a Europei de Est