Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prima etapă a repartizării computerizate în unitățile de învățământ liceal a absolvenților de clasa a VIII-a

A doua etapă, în 24 iulie

Prima etapă a repartizării computerizate în unitățile de învățământ liceal a absolvenților de clasa a VIII-a

Din totalul celor 128.707 elevi care au completat fișele de înscriere, în prima etapă au fost repartizați 127.746 de elevi (99,3%). 961 de elevi urmează să fie repartizați în cea de-a doua etapă, în data de 24 iulie.

Au fost completate 2.059.366 de opțiuni de înscriere în unități școlare, ceea ce reprezintă, în medie, 16 opțiuni pentru fiecare elev în parte.
În etape premergătoare repartizării computerizate, 15.405 elevi au fost admiși în învățământul profesional, 12.258 elevi au fost admiși la specializări vocaționale, din care 360 în învățământul militar, 1.851 de elevi au intrat pe locurile rezervate rromilor, iar alți 639 de elevi au fost distribuiți în învățământul special.
Pe intervale de medii de admitere, situația se prezintă astfel: medii de 10 - 87, medii între 9 și 10 - 19.728, medii între 8 și 9 - 27.069, medii între 7 și 8 - 25.527, medii între 6 și 7 - 22.776, medii între 5 și 6 - 17.731, medii mai mari de 5 - 15.791.
Primele 5 licee cu cele mai mari medii de admitere pe țară sunt:
1.Colegiul Național „Sfântul Sava" din București: prima medie - 10, ultima medie - 9,562
2.Colegiul Național „Gheorghe Lazăr" din București: prima medie - 10, ultima medie - 9,543
3.Colegiul Național „Emil Racoviță" din Cluj-Napoca: prima medie - 10, ultima medie - 9,524
4.Colegiul Național „Mircea cel Bătrân" din Constanța: prima medie - 10, ultima medie - 9,51
5.Colegiul Național „Frații Buzești" din Craiova: prima medie - 10, ultima medie - 9,46.
Specializările cu cele mai mari medii de admitere din țară sunt Matematică - Informatică (bilingv limba engleză sau limba germană) și Științele Naturii. Din această perspectivă, topul primelor 5 licee este următorul:
1.Colegiul Național „Mircea cel Bătrân" din Constanța, specializarea Matematică - Informatică (bilingv: limba germană): prima medie - 10, ultima medie - 9,882
2.Colegiul Național „Frații Buzești" din Craiova, specializarea Matematică - Informatică (bilingv: limba engleză): prima medie -10, ultima medie - 9,85
3.Colegiul Național „Mircea cel Bătrân" din Constanța, specializarea Matematică - Informatică (bilingv: limba engleză): prima medie - 10, ultima medie - 9,78
4.Colegiul Național „Sfântul Sava" din București, specializarea Matematică - Informatică (bilingv: limba engleză): prima medie - 10, ultima medie - 9,78
5.Colegiul Național „Frații Buzești" din Craiova, specializarea Științele Naturii: prima medie -10, ultima medie - 9,78.
Din totalul candidaților cu medii de admitere sub 5, care au completat fișele de înscriere, au fost repartizați 15.094, urmând ca restul de 697 să fie repartizați în etapa a doua. Menționăm că media de admitere a elevilor este media aritmetică între media de la Evaluarea Națională (75%) și media celor patru ani de gimnaziu (25%). Elevii care au obținut medii sub 5 la Evaluarea Națională sau a căror medie de admitere este sub 5 participă și ei la repartizarea computerizată. Reamintim că, potrivit Legii Educației Naționale, învățământul obligatoriu este de 11 ani. Învățământul obligatoriu presupune parcurgerea următoarelor cicluri: primar (clasa pregătitoare și clasele I -IV), gimnazial (clasele V- VIII) și liceal (clasele IX - X).
Pentru ca toți elevii nerepartizați în prima etapă să poată fi distribuiți în data de 24 iulie, aceștia trebuie să completeze fișele cu opțiuni în perioada 16 - 21 iulie.
Elevii pot consulta datele referitoare la distribuirea lor în licee pe site-ul admitere.edu.ro, unde datele au fost publicate începând cu ora 15.00.
Biroul de presă

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 07:04:05 Ora de vară a Europei de Est