Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cea de-a 20-a ediție a Concursului Național „Democrație și toleranță”

În aceste zile, la Oradea,

Cea de-a 20-a ediție a Concursului Național „Democrație și toleranță”

Luni, 28 iulie 2014, la Liceul Teologic Penticostal „Betel" din Oradea, a avut loc deschiderea festivă a celei de-a 20-a ediții a Concursului Național „Democrație și toleranță", care se adresează elevilor din ciclul primar și gimnazial.

La actuala ediție, participă 36 de echipaje, 33 din tot atâtea județe, plus trei echipaje din București.
În prezidiul manifestării au luat loc alături de gazde și organizatori, reprezentanți ai ministerului de resort și ai comisiei centrale, distinși invitați din partea Prefecturii și Universității din Oradea. Prezentându-i, dna inspector școlar prof. dr. Elisaveta Roșu, moderatorul evenimentului, i-a invitat să se adreseze participanților la competiția națională.
Inspectorul școlar general Nicolae Avram a salutat participanții și distinșii invitați, urând succes echipajelor în confruntarea națională pentru democrație și toleranță. Felicitând elevii calificați pentru etapa națională, inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean Bihor a mulțumit gazdelor și comisiei de organizare, urând succes competitorilor prezenți la cea de-a 20-a ediție găzduită de municipiul Oradea și județul Bihor. Dna Claudia Timofte, directorul Cancelariei Prefecturii Bihor, a adresat salutul și mesajul dlui prefect Claudiu Pop, mulțumind ministerului de resort pentru onoarea de a găzdui etapa națională a acestui concurs. Doamna conf. univ. dr. Claudia Timofte s-a referit și la cei doi termeni, la cele două valori promovate prin concurs, îndemnându-i pe elevi să aplice și să militeze pentru democrație și toleranță și în viața de zi cu zi.
„Valorile democrației... trebuiesc apărate în fiecare zi"
Dl prorector prof. univ. dr. Sorin Șipoș a transmis salutările și gânduri din partea conducerii executive a Universității din Oradea adresate participanților la concursul găzduit de Oradea, un oraș multietnic, multiconfesional și multicultural. Referindu-se la cele două concepte, dl prorector a spus: „Valorile democrației, valorile democratice, trebuiesc apărate în fiecare zi. Trebuiesc cultivate în fiecare zi. Trebuie să avem o etică și un adevărat cult de a-l respecta pe celălalt, de a respecta legea și, sigur, de a impune aceste valori în jurul nostru și în dialogul cu celălalt. Din păcate,  intoleranța, lipsa de democrație sunt încă prezente în societatea contemporană nouă și cu atât mai mult, un asemenea demers educativ, științific este necesar", a apreciat dl prorector Sorin Șipoș.
„Lipsa educației constituie un handicap pe tot parcursul vieții"
„Educația trebuie să constituie o responsabilitate pentru fiecare individ în societate. Lipsa educației constituie un handicap pe tot parcursul vieții. Prin educație, copiii se pot dezvolta în mod armonios, pot fi toleranți și se pot descurca mai bine pe drumul pe care și-l aleg în viață", a opinat dl cercetător dr. Adrian Bulgaru, președintele comisiei centrale, reprezentant al Institutului Român pentru Drepturile Omului.
„Oradea, un oraș impresionant, o viitoare capitală europeană"
Informațiile tehnice legate de competiția națională de democrație și toleranță au fost oferite de către dl prof. Eugen Stoica, director în cadrul Ministerului Educației Naționale. Înainte, însă, domnia sa a ținut să facă aprecieri asupra ediției aniversare desfășurate în Bihor, la Oradea. „Într-adevăr, Bihorul este un spațiu, aș zice, nu al multiculturalității, ci al interculturalității. Iar Oradea, un oraș impresionant, o viitoare capitală europeană! Ar merita Oradea să ajungă așa ceva!", a subliniat directorul MEN, dl prof. Eugen Stoica.
Din partea gazdelor au vorbit părintele pastor dr. Liviu Apolzan, de la Biserica Penticostală „Betel" din Oradea și directorul Liceului Teologic Penticostal „Betel", dl prof. Onisim Cozma, care au asigurat comisia centrală, organizatorii și participanții de strădania depusă pentru a oferi cele mai bune condiții de cazare și desfășurare a competiției naționale.   
Cele trei probe ale concursului (o probă teoretică - scrisă; o probă practic-aplicativă - realizarea unui proiect pentru soluționarea uneia dintre problemele școlii sau a comunității locale și proba artistică - realizarea unei lucrări plastice care să ilustreze soluționarea problemei prezentate) au fost programate, eșalonat, marți, pentru ca miercuri, organizatorii să ofere participanților o zi plină de surprize.
Festivitatea s-a încheiat cu un moment artistic superb, oferit de un artist între artiști, Vlad David, din clasa a XII-a de la Liceul de Arte din Oradea, elevul doamnei prof. Aurica Bonțu, acompaniat la pian de prof. Monica Benczedi. Vlad este fiul distinsului profesor Gheorghe David de la Școala Gimnazială Roșia, și domnia sa, un artist printre dascăli, păstrător și promotor al tradițiilor și obiceiurilor populare bihorene.
Bihorul și Oltul, pe aceeași bancă!
În curtea liceului, i-am cunoscut pe câțiva dintre concurenți, din diferite colțuri ale țării: Iași, Tulcea..., București, Brașov, Cluj-Napoca, Bihor și Olt; echipajul din Bihor (alcătuit din: Carina Lucaciu, Andreea Cârstoiu și Horvath Denisa, de la Lic. Teoretic „C-tin Șerban" din Aleșd, îndrumate de prof. Simona Hanga și înv. Maria Pușcaș) împărțea aceeași bancă împreună cu echipajul din Olt (format din: Daria Predoană, Cristian Staicu și Andrei Ioja, de la Școala Gimnazială „Ștefan Protopopescu" din Slatina, îndrumate de prof. Daniela Mogoș).
Ovidiu Dan
PREMII
Premiul I - Școala Gimnazială „Ștefan cel Mare" localitatea Dancu, comuna Holboca, județul Iași (Stativă Camelia Georgiana și Hriscu Bianca Ioana - cls. a VIII-a, Răciulă Ana Alexandra - cls. a IV-a, îndrumători: prof. înv. primar Spiridon Delia, prof.Melinte Mariana
Premiul II - Liceul de Arte Plastice „H.M. Teutsch" Brașov, județul Brașov (Blaj Sergiu Andrei și Gasparovici Andrei - cls. a VIII-a, Constantinescu Anna- cls. a IV-a, îndrumător, prof. Blaj Ligia
Premiul III - Școala Gimnazială Nr. 24 București (Popa Alexandru și Duță Diana Elena - cls. a VIII-a, Mironeanu Doina Andreea - cls. a IV-a, îndrumători: prof. Bozgan Evantia, prof.Mălureanu Mariana, prof. Andrei Corina
Mențiuni - Școala „Constantin Parfene" Vaslui, județul Vaslui (Onuț Cristina Patricia și Dînga Andreea Patricia - cls. a VII-a, Mihai Delia Irina - cls. a IV-a, îndrumător: prof. Spiridon Livia; Școala Gimnazială „I.Gh. Duca" București (Cîrlugea Simona Elena și Feraru Diana Bianca - cls. a VIII-a, Sterian Sofia - cls. a IV-a, îndrumători: prof. Radu George Laurențiu, prof. Colea Gherghina; Școala Gimnazială „Anghel Saligny" Focșani, județul Vrancea (Vasilache Raluca și Chipăilă Alexandra Elena - cls. a VII-a, Arginteanu Alexia Maria - cls. a IV-a, îndrumători: înv. Baciu Ionela Doina, înv. Zaharia Mirela, prof. Burduja Nicuța; Liceul Teoretic „Constantin Șerban" Aleșd, județul Bihor (Cârstoiu Andreea Maria și Lucaciu Greta Carina - cls. a VIII-a, Horvath Denis Cristian - cls. a III-a, îndrumători: prof. Hanga Simona, înv. Pușcaș Maria)
Membrii comisiei centrale:
președinte - cercetător dr. Adrian Bulgaru - Institutul Român pentru Drepturile Omului, București, președinte executiv -  prof. Eugen Stoica, director, Ministerul Educației Naționale, secretar - prof. Alina Bratu - Colegiul Național „I.C. Brătianu" Hațeg, județul Hunedoara, prof. dr. Gheorghe Tarara - Colegiul Național „B.P. Hașdeu" Buzău, județul Buzău, prof. Elena Lupșa - Colegiul Național „Decebal" Deva, județul Hunedoara, prof. Bunghez Mihaela Luminița - C.J.R.A.E Constanța, prof. Anuței Ioan Cezar - Colegiul Național „M. Eminescu" Suceava, județul Suceava, prof. dr. Valeriu Șușnea - Liceul de Artă „Margareta Sterian" Buzău, județul Buzău, prof. Nona Rapotan - Liceul Tehnologic Economic Administrativ Piatra Neamț, județul Neamț.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a 20-a ediție a Concursului Național „Democrație și toleranță”.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 13:19:42 Ora de vară a Europei de Est