Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Simpozionul Științific Internațional „Tradiție istorică și perspective europene

În perioada 21-24 iulie, la Chișinău

Simpozionul Științific Internațional „Tradiție istorică și perspective europene

Luni, 21 iulie 2014, în sala de conferințe a Bibliotecii Științifice „Andrei Lupan" a Academiei de Științe din Republica Moldova, a avut loc deschiderea oficială a Simpozionului Științific Internațional „Tradiție istorică și perspective europene", eveniment organizat de Universitatea din Oradea, Universitatea de Stat din Republica Moldova, Universitatea din Padova, Academia Română prin Centrul de Studii Transilvane, Cluj-Napoca și Centrul de Studii interdisciplinare Oradea-Chișinău, în parteneriat cu Institutul de Istorie al AȘM, Biblioteca Științifică Centrală „A. Lupan" și Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală, cu participarea și sprijinul financiar al Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu", Chișinău.

La eveniment au fost prezenți și studenți din România, respectiv din Republica Moldova.
În deschidere, au luat cuvântul Igor Șarov, viceministru al Culturii în Republica Moldova, Valeriu Matei, academician și director al Institutului Cultural Român „Mihai Eminescu", filiala Chișinău, Sorin Șipoș, prorector al Universității din Oradea, Aurelia Hanganu, secretar științific general al Academiei de Științe a Moldovei, precum și Ion Gumenâi, decanul Facultății de Istorie și Filosofie a Universității de Stat Moldova.
Deschiderea oficială a fost urmată de două prelegeri, cea dintâi aparținând profesorului universitar Sorin Șipoș, intitulată „Călători străini în spațiul românesc și simbolistica frontierei (1700-1810) ", iar cea de-a doua, academicianului Valeriu Matei - „Republica Moldova și Uniunea Europeană. Relații paradoxale și realizări".
Prima parte a zilei s-a încheiat cu prezentarea de către doamna Silvia Corlățeanu, conferențiar cercetător la Institutul de Istorie al Academiei de Științe a Moldovei, a volumului colectiv Categorie europee. Rappresentazioni Storiche e Letterarie del „Politico", coordonat de Sorin Șipoș, Federico Donatiello, Dan Octavian Cepraga și Aurel Chiriac.
Marți - Masă rotundă
Simpozionul a continuat în 22 iulie la Universitatea de Stat din Moldova cu o masă rotundă în cadrul căreia au fost discutate noile direcții de cercetare interdisciplinară și metodele specifice, subliniindu-se importanța realizării unor studii comparative, valorizând și contribuțiile unor domenii conexe istoriei, precum geografia, lingvistica, psihologia socială etc. Au susținut prelegeri: lect. univ. dr. Florin Sfrengeu - Tradiția istorică și rezultatele cercetărilor arheologice privind fortificația de pământ de la Biharea, conf. univ. dr. Emil Dragnev - Între istorie și religie, drd. Federico Donatiello - Prospettive europee della traduzione letteraria: Tudor Arghezi tradotto da Salvatore Quasimodo și prof. univ. dr. Dan Cepraga - De la latină la limbile romanice: „submerged Latin" și originea limbii române la frontiera orientală a latinității.
În a doua jumătate a zilei prof. univ. dr. hab. Ion Eremia, prof univ. dr. Aurel Chiriac și prof. univ. dr. Sorin Șipoș au prezentat volumul Seminatores in artium liberalium agro studia in honorem et memoriam Barbu Ștefănescu, coordonatori: Aurel Chiriac, Sorin Șipoș, Cluj-Napoca, 2014.
Miercuri - la Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală din Chișinău
În 23 iulie, lucrările simpozionului s-au desfășurat la Muzeul Național de Etnografie și Istorie Naturală din Chișinău, debutând cu prelegerea Istoria și istoriografia. O perspectivă actuală, a domnului conf. univ. dr. Gabriel Moisa și cu prezentarea de către prof. univ. dr. hab. Ion Șișcanu a cărții Statutul istoriei și istoricului în contemporaneitate, coordonatori: Gabriel Moisa, Sorin Șipoș, Igor Șarov, Cluj-Napoca, 2013.
Au urmat alte două prezentări de carte, de această dată, aparținând cadrelor universitare din Moldova, este vorba despre Relațiile externe ale Țării Moldovei în documente și materiale (1360-1858), editor: Ion Eremia, CEP USM, Chișinău, 2013 și Ion Gumenâi, Comunitățile romano-catolice, protestante și lipovenești din Basarabia în secolul al XIX-lea, Institutul de Studii Enciclopedice, Chișinău, 2013. Despre cele două studii au vorbit Teodor Candu, conferențiar cercetător, doctor în istorie de la Institutul de Istorie AȘM și Virgil Pâslariuc, conf. univ. dr. de la Universitatea de Stat din Moldova.
Simpozionul s-a încheiat în 24 iulie cu o vizită de studiu la complexele istorico-religioase Suruceni, Căpriana și Hâncu. (Roxana Ivașca)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul Științific Internațional „Tradiție istorică și perspective europene". 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 14:45:11 Ora de vară a Europei de Est