Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Solicitări ale Asociației Municipiilor din România către Guvern și Parlament

Dar cu parcurile industriale ce facem?

Solicitări ale Asociației Municipiilor din România către Guvern și Parlament

În cursul zilei de marți, 29 iulie 2014, primarul Ilie Bolojan a participat la Craiova la ședința comitetului director al Asociației Municipiilor din România, detalii privind discuțiile purtate fiind prezentate ieri (31 iulie), în cadrul unei conferințe de presă la Primăria Oradea.

La această întâlnire au participat și reprezentanți ai Guvernului României, în frunte cu premierul Victor Ponta și vicepremierul Liviu Dragnea.
Conform spuselor primarului Ilie Bolojan, primarii au formulat o serie de propuneri cu privire la proiecte din agenda de lucru a Guvernului și Parlamentului României.
În ceea ce privește aspectele financiare, din 2008 până în 2012, cota de impozite care se colectează din impozitul pe venitul global către bugetele locale a scăzut de la la 47,5% la 41,75%.
„La nivelul municipiului Oradea se încasează 25 milioane de euro din impozitul pe venitul global, asta înseamnă că această reducere de aproximativ 10% ne-a diminuat în fiecare an veniturile directe ale municipiului Oradea cu 2,5 milioane de euro. În câțiva ani de zile, din acești bani se pot realiza o serie de lucrări de infrastructură, indiferent de culoarea politică a primarului. Este preferabil pentru primăria respectivă să aibă aceste venituri directe și să nu se ducă la București să stea să aștepte aprobarea proiectelor. Am solicitat Guvernului ca începând de anul viitor să crească cota din IVG care se colectează către autorizațiile locale", a menționat primarul Ilie Bolojan.
O a doua solicitare prezentată a fost cea legată de taxa judiciară de timbru. Această taxă se făcea venit integral la bugetul local până anul trecut; începând cu acest an, ea a crescut ușor în cuantum, în acest timp guvernul a introdus două modificări: una prin care 30% din taxa de timbru până la 1 iulie se făcea venit la bugetul de stat și cea de-a doua modificare, cea prin care 45% după data de 1 iulie din cuantumul taxei se făcea venit la bugetul stat. Practic o parte din această taxă de timbru, care inițial se făcea integral venit la bugetul local, ne-a fost luată și transferată la stat. La nivelul Oradiei, această pierdere se cifrează la o pierdere de aproximativ 300-400 mii de euro pe an, care adăugat la suma provenită din impozitul de venit global înseamnă o pierdere de aproximativ 3 milioane de euro în fiecare an. Propunerea AMR este ca, începând cu data de 1 septembrie 2014, sumele încasate ca taxe judiciare de timbru să constituie în întregime venit la bugetele locale.
Al doilea capitol de discuții au fost legi sau proiecte de legi care sunt în dezbatere astăzi la nivelul guvernului. Este vorba de exemplu despre codul fiscal, care va intra în vigoare începând de anul viitor. Conform noului cod fiscal, Guvernul dorește să schimbe mecanismul de impozitare pe proprietăți. Până acum impozitul pe clădiri se plătea diferențiat în funcție de proprietar, dacă proprietarul era persoană fizică plătea o sumă fixă stabilită prin hotărâri de consiliu. Dacă proprietarul era persoană juridică, indiferent de destinația imobilului plătea un procent din valoarea de piață a acelei clădiri; se ajungea astfel ca pentru același tip de imobil să se plătească impozit pe clădire foarte diferit. Ca să evite această disparitate, guvernul dorește să schimbe această modalitate și să se plătească impozitul în funcție de folosința imobilului și nu de proprietarul acesteia.
„Conform propunerii guvernului, dacă ai un apartament pe care-l închiriezi, să plătești impozitul pe valoarea de piață a acestuia pentru că are o folosință de tip comercial, dacă ești o persoană juridică și ai un apartament de bloc care este folosit ca locuință de serviciu, să plătești în funcție de valoarea de piață. Noi ne-am exprimat poziția că suntem de acord în principiu cu plata impozitelor pe clădiri funcție de valoarea de piață și de folosirea acestora cu o observație foarte importantă: această evaluare să fie făcută de către autoritatea locală pe baza unui studiu de piață, ca să nu existe disparități", a explicat primarul Ilie Bolojan.
Pe baza discuțiilor de marți s-a făcut încă o propunere, pe care Ministerul de Finanțe și primul ministru a acceptat-o, și anume ca în codul fiscal să fie permisă suprataxarea clădirilor neîngrijite și abandonate. Această propunere are ca scop să-i determine pe actualii proprietari fie să repare aceste clădiri, fie să le întrețină ori să le introducă în circuitul juridic, să le vândă, astfel încât orașele să nu arate neîngrijite.
Un alt subiect discutat a fost legat de reabilitarea fațadelor. În prezent există Legea 153 din 2011, care creează un cadru bun pentru reabilitarea fațadelor, însă această lege nu este pusă în aplicare de către Guvernul României, deoarece nu sunt finalizate procedurile pentru ca proprietarii de clădiri să poată contracta credite subvenționate de stat, așa cum prevede legea. Conform experienței avute, municipiul Oradea a cerut Guvernului să creeze cadrul legal, Ministerul de Finanțe și  Fondul Român de Garantare a creditelor să selecteze băncile, Ministerul Dezvoltării să întocmească regulamentul pe care aceste bănci selectate să-l folosească, ca să acorde credite persoanelor care doresc să-și reabiliteze clădirile din centrul istoric.
Biroul de presă  

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:52:20 Ora de vară a Europei de Est