Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ

Conferință de presă pe teren

Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ

Dl viceprimar Ovidiu Mureșan și dna Benyovszki Tunde, director general adjunct al Administrației Imobiliare Oradea, au organizat ieri (miercuri, 27 august 2014) o conferință de presă pe teren pentru a prezenta stadiul lucrărilor de reparații curente și capitale care se efectuează în unitățile de învățământ, dar nu numai.

Cu acest prilej, am fost invitați la Grădiniță Nr. 23, aparținătoare Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu", la Școala Gimnazială Nr. 16 și Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", vizita încheindu-se pe Independenței la Palatul Vulturul Negru.
La Grădiniță Nr. 23 - zugrăveli și igienizări
Cu trei săptămâni înainte de începerea cursurilor noului an școlar, în unitățile de învățământ se lucrează și se va lucra în continuare până la finele lunii septembrie în trei unități de învățământ (Lic. Teoretic „Onisifor Ghibu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" și Liceul Teologic Baptist „Emanuel"), fără a se perturba desfășurarea procesului instructiv-educativ. Dl viceprimar ne-a asigurat că până în 15 septembrie, toate unitățile de învățământ vor fi pregătite pentru a-și primi copiii, elevii și cadrele didactice în condiții optime. Aflăm că la grădinița liceului ortodox în cursul anului 2014 s-au executat lucrări de zugrăveli în 6 săli de grupă și o sală pentru material didactic, pe holuri, în 3 grupuri sanitare pentru copii și 2 grupuri sanitare pentru personal. De asemenea, au fost igienizate blocul alimentar cu spațiile de depozitare aferente, precum și sala de mese. La grădinița condusă de dna prof. Camelia Puie (director adjunct al instituției) s-au efectuat lucrări în valoare de 12.212,90 lei.
„Reparații de anvergură" la Școala Gimnazială Nr. 16
La Școala Gimnazială Nr. 16 am fost întâmpinați de directorul școlii, dl prof. Mircea Gârba. „La școala fără nume, dar cu renume", vorba dlui director, s-au efectuat, în timp, cele mai importante și mai consistente reparații capitale din tot învățământul orădean, „reparații de anvergură" la toate cele trei corpuri de clădire și la sala de sport, vorba dnei director general adjunct Benyovszki Tunde: „Înlocuirea învelitorii din țiglă la corpurile A și C, înlocuirea tâmplăriei din lemn (interioară și exterioară), uși și ferestre cu tâmplărie din PVC, izolarea termică și refacerea fațadelor, înlocuirea pardoselilor din sălile de clasă și laboratoare (cu parchet laminat și gresie), iar în sala de sport cu pardosea poliuretanică. Înlocuirea instalației electrice (a tubulaturii, conductorilor electrici, a corpurilor de iluminat și a tablourilor electrice), zugrăveli în cele trei corpuri de clădire, refacerea canalizării pluviale și refacerea trotuarului de protecție în jurul clădirilor". „Valoarea contractului este de 1.597.924,76 lei din care s-au decontat până la ora actuală 1.237.556,90 lei", a precizat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
„Generală 16 este o școală foarte importantă pentru acest cartier; este o școală care reușește prin calitatea actului educativ și prin poziționare să atragă exact copiii care, în mod normal, unii dintre ei, am vrea noi ca părinți sau părinții lor să-i regăsim la școlile din centru. Din punct de vedere al calității actului educativ este similar cu școlile din centru și din această cauză încurajez părinții să-și lase copiii aici în cartier, la această școală modernizată, unde după ce reușim și partea de asfaltare a curții, eu zic că am făcut tot ce era de făcut la Generală 16", a adăugat dl viceprimar.
La „Nicolae Bălcescu" - „o investiție importantă și totodată inedită"
Ajungând la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu", dl viceprimar avea să ne avertizeze că aici avem „o investiție importantă și totodată inedită". La inițiativa asociației părinților, coroborat cu rezolvarea unor probleme care țineau de retrocedări pe aceste amplasamente, am reușit să luăm decizia de a face un teren de sport adecvat condițiilor de desfășurare a orelor de educație fizică și sport acoperit cu acest balon... Investiția a început în 2013, contribuția asociației de părinți fiind una semnificativă, de peste 133.000 de lei, strânși de asociația părinților, ceea ce reprezintă 25 la sută din întreaga investiție. În plus am mai făcut asfaltare de curte, atât curtea mare, cât și curtea mică, iar gardul din plăci de beton a fost înlocuit cu un gard modern".
La rândul său, dl director Gheorghe Troie a apreciat investițiile făcute, mulțumind primăriei, administrației imobiliare și asociației de părinți.
Așadar, la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu" în cursul anului 2013 au  început lucrările pentru amplasarea terenului de sport respectiv pe structură metalică acoperită cu prelată din PVC, prin executarea fundațiilor structurii metalice. Asociația părinților a achiziționat cu 133.500,00 lei structura metalică. Administrația Imobiliară a contractat lucrarea privind infrastructura terenului de sport pe structură metalică, acoperit cu prelată din PVC, executând: fundații pentru stâlpii metalici, respectiv buloanele de ancorare a structurii metalice, prelata din PVC, platforma din beton cu șapă și racordul la curentul electric; tot în 2013, s-au executat lucrări de asfaltare curte (cca 2.500 mp) în valoare de 250.928,93 lei. Astfel că în 2013, la această școală, s-au executat lucrări în valoare totală de 424.898,35 lei (cu TVA inclus); iar în 2014, la „Nicolae Bălcescu" a fost refăcut gardul, a fost termoizolată prelata din PVC peste structura metalică a terenului de sport, a fost achiziționat un generator de căldură, alimentat cu gaze naturale și urmează să se execute pardoseala sălii de sport.
Valoarea totală a lucrărilor executate în 2014 la „Nicolae Bălcescu" se cifrează la 250.336,16 lei (cu TVA inclus). Directorul general adjunct, dna Benyovszki Tunde, a ținut să sublinieze „că acolo unde există colaborare și rezultatele sunt mai bune. Dacă există colaborare între conducerea instituției și primărie, se poate face mult mai mult. Revenind la cele trei licee unde reparațiile curente vor continua până la finele lunii septembrie (la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu", Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" și Liceul Teologic Baptist „Emanuel"), trebuie să spunem că s-a ajuns în această situație datorită întârzierii procedurilor de achiziție și pentru că la licitație nu s-a prezentat nimeni (nici la cea de-a treia licitație). Probabil că la valori mici nu li se merită firmelor mai mari să participe. Și apoi este la înțelegere cu directorul școlii. Dacă este de acord să facem facem, dacă nu, nici nu facem. Trebuie să existe colaborare", a repetat și a accentuat dna Benyovszki.
Potrivit comunicatului întocmit de AIO, la Școala Gimnazială Nr. 11 a fost finalizat proiectul ce cuprinde lucrări de refacere a instalațiilor sanitare, electrice, amenajări interioare, refacere fațade și izolare termică, înlocuirea tâmplăriei, înlocuirea invelitorii, amenajări exterioare și asfaltare curte, valoarea proiectului fiind de 80.600 lei.
La Colegiul Național „Iosif Vulcan", în cadrul lucrărilor de reparație capitală sunt cuprinse grupurile sanitare de la cele trei corpuri de clădire care sunt într-o stare improprie folosirii datorită uzurii intervenite de-a lungul timpului. Pentru îmbunătățirea condițiilor oferite la nivelul școlii, pentru asigurarea unei stări tehnice și igienice corespunzătoare sunt necesare lucrări de reabilitare grupuri sanitare. Lucrările care se vor executa sunt următoarele: compartimentarea grupurilor sanitare conform normativelor impuse de Direcția de Sănătate Publică;
înlocuirea obiectelor sanitare: lavoare și vase WC; refacerea placajelor din gresie și faianță; înlocuirea instalațiilor sanitare, electrice și de încălzire; înlocuirea ușilor și ferestrelor; zugrăveli la pereți și tavane cu vopsea lavabilă. Valoarea contractată este de 563.136,08 lei ( cu TVA inclus), până în prezent nu au fost decontări.
La Colegiul Național „Emanuil Gojdu" este prevăzută reparație capitală la sala de sport, clădirea fiind într-o stare avansată de degradare (este nevoie de reparații capitale, modificări funcționale și modernizări); propunerile de intervenții vizează: înlocuirea elementelor de șarpantă deteriorate, refacerea tencuielilor interioare și exterioare, refacerea instalațiilor electrice, sanitare și  de încălzire; valoarea lucrărilor este estimată la 825.840 lei (proiectare +execuție); în cursul lunii septembrie, urmează să fie întocmit proiectul, iar după obținerea Autorizației de construire,  vor începe lucrărilor de reparații.
La Palatul Vulturul Negru, Administrația Imobiliară Oradea a început reabilitarea exterioară a fațadelor și acoperișului la tronsoanele din strada Independenței (corp C, D, E) și cel către Piața Unirii (corp B). Intervențiile constau în desfacerea și refacerea tencuielilor la fațade în culorile originale, reabilitarea învelitorii, reabilitarea tâmplăriilor, refacerea elementelor decorative. Până în prezent au fost reabilitate fațada și acoperișul la corpurile C,D și E. Se lucrează la corpul B. Valoarea lucrărilor executate este de 3.184.168,72 lei, urmând ca lucrările să fie finalizate în 2015.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Despre reparațiile curente și capitale în unitățile de învățământ.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 14:18:10 Ora standard a Europei de Est