Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul eTwinning „Mathematics and the recipe that reunites our family”

Parteneriat internațional

Proiectul eTwinning „Mathematics and the recipe that reunites our family”

Proiectul „Mathematics and the recipe that reunites our family" a antrenat elevi, cu vârste cuprinse între 11-14 ani, din România, Polonia și Republica Moldova.

Ideea proiectului a pornit de la faptul că 2014 a fost declarat Anul European pentru Reconcilierea Vieții Profesionale cu Viața de Familie. Prin acest proiect școala în alianță cu familiile elevilor i-a încurajat să-și însușească noțiuni de matematică, a promovat bucătăria tradițională, studiul limbilor străine, armonia și respectul în viața de zi cu zi.
Proiectul a fost lansat la inițiativa prof. Crina Bercovici de la Colegiul Tehnic „Ioan Ciordaș" Beiuș, România (18 elevi) și prof. Karina Mo¼dzierska de la Gimnazjum im. Marii Sklodowskiej-Curie w Kaliszu Pomorskin, Polonia (18 elevi). Din echipa internațională au mai făcut parte prof. Natalia Grîu de la L.T. „Gheorghe Asachi" Chișinău, Republica Moldova (28 elevi) și prof. Iuliana Trașcă de la Școala cu clasele I-VIII „Gheorghe Popescu" Scornicești, România (16 elevi).
Pe tot parcursul derulării proiectului elevii au avut ocazia să adreseze întrebări profesorilor de matematică (Crina Bercovici), limbi străine (Ioana Rada, Liana Clop), informatică (Manuel Bercovici, Edit Szatmari), specialitate (Ana Matica), diriginte (Mihaela Laza) etc. Au fost implicate în proiect și familiile elevilor.
Activitățile de bază ale proiectului au fost desfășurate în ora de opțional „Matematică fără frontiere, proiecte internaționale" și în timpul liber al elevilor și profesorilor. Opționalul, adresat elevilor clasei a VI-a, a avut ca obiectiv implementarea unui proiect pe platforma eTwinning. La activitățile practice am distribuit roluri tuturor elevilor, fiecare contribuind după posibilități la reușita acestora. În proiect toți partenerii am comunicat în limba engleză, dar documentele (prezentările, textele, problemele, rețetele etc) au fost redactate în câte două limbi de circulație internațională. Echipele din România și Republica Moldova au folosit limba engleză și franceză. Echipa din Polonia a folosit limba engleză și germană.
Proiectul este interdisciplinar îmbinând: matematica (noțiuni de algebră și geometrie), studiul limbilor străine: engleză - pentru toți partenerii și la alegere: franceza cu germana, paralel cu limba maternă, noțiuni de informatică, arte plastice etc. În sala de clasă a fost actualizat permanent panoul proiectului cu postările colegilor parteneri și cu expoziții când a fost cazul. În activitatea 5 a avut loc un schimb de felicitări și mici cadouri. Elevii din Beiuș au pregătit cu drag felicitări, mici amintiri (globuri sub forma unor cizmulițe  tricolore, dulciuri). Am trimis spre partenerii noștri și câte un DVD cu imagini din zona noastră (sponsor Primăria Beiuș).
Produsele finale ale proiectului sunt rezultatul cooperării la nivelul echipelor (prăjiturile, problemele, fotografiile din timpul activităților etc.). De cheltuielile materiale s-a ocupat fiecare partener din proiect. În prezent scriem cartea proiectului pe care o tipărim în România. Ea va fi distribuită tuturor elevilor implicați în proiect, profesorilor și sponsorilor.
Prin proiect școala a fost și va fi promovată prin articole prezentate la simpozioane naționale/ internaționale etc. Elevii sunt încurajați să participe la concursuri de matematică în limbi străine, de exemplu: „Mathmoiselle", „Mathématiques sans frontières-juniors". În 5 octombrie, cu ocazia Zilei Mondiale a Educației va avea loc o celebrare la care vor participa: elevi, profesori, părinți, comunitate.
Detaliile despre proiect se găsesc la adresele:
Link-ul proiectului: http://new-twinspace.etwinning.net/web/p98029,
Site-ul proiectului: https://sites.google.com/site/mathematicsrecipesetw/
Blogul proiectului: http://mathematics20132014.blogspot.ro/
Pagina școlii (proiecte eTwinning): http://www.ciordas.ro/proiecte/,
Revista „OviDan", on-line și format scris, partener ISJ Bihor: http://ovidan.ro/?p=articles.16.1026
Prof. Crina B.
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 23:49:02 Ora standard a Europei de Est