Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect

Diseminare proiect Comenius

,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect

În perioada 2-7 iunie 2014, a avut loc a treia reuniune înscrisă în programul proiectului multilateral Comenius LEARN TO READ AND READ TO LEARN (Învață să citești și citește pentru a învăța), cu nr. de referință COM-13-PM-873-BH-BG, printre partenerii căruia se numără Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea.

Reuniunea de lucru, organizată de echipa de proiect de la Nuova Direzione Didattica Vasto din Italia, a fost organizată în 3 iunie 2014 la sediul Editurii ,,Gulliver" din localitate, un mediu prielnic dezbaterii și schimbului de experiență privind provocarea lecturii în rândul tinerilor cititori. Discursurile de întâmpinare au fost rostite de actualul director al școlii, doamna Nicoletta Del Re, și de fostul director al aceleiași instituții de învățământ, domnul Rocco Di Scipio, care au subliniat semnificația denumirii și importanța noii direcții în didactica italiană. În continuare, reprezentanții școlilor din acest parteneriat au realizat analiza activităților prezentate în fiecare raport de progres. În consens cu bunele practici inițiate la întâlnirile anterioare, s-a discutat relevanța acestor activități în cadrul temei proiectului și respectarea calendarului comun stabilit inițial. Un punct important pe agenda tuturor partenerilor l-a constituit discutarea concluziilor privind biblioteca virtuală a proiectului, cea de-a 22-a activitate înscrisă în programul proiectului multilateral, ce poate fi consultată la adresa http://learntoreadlibrary.wordpress.com/. Obiectivul ei a fost crearea și organizarea unei biblioteci virtuale cu aportul tuturor școlilor partenere. Responsabilitatea creării și administrării bazei de date a revenit echipei de proiect din România, care a sistematizat informațiile cu privire la cărțile intrate în topurile de lectură ale elevilor și recomandate, pe această cale, colegilor din celelalte țări.
În următoarele două zile, participanții la reuniune au vizitat trei instituții arondate școlii Nuova Direzione Didattica: Școala Primară ,,Stirling", Școala Primară ,,Ritucci Chinni" și Grădinița ,,Aniello Polsi". Asistența la ore și dialogul deschis cu colegii italieni au permis observarea strategiilor didactice moderne, a modalităților de stimulare a interesului pentru beletristica adecvată vârstei, dar mai ales a mijloacelor de învățare extrem de originale, creative și pline de vitalitate, perfect ancorate în dinamica lumii actuale. Preocuparea constantă pentru implicarea adulților în educația celor mici a fost ilustrată printr-o formă inedită de activitate: atelierul teatral ,,Watch out, Pinocchio!", în regia directorului adjunct Josè Sergio Santoro, profesor cu multiple preocupări artistice (actor, muzician și regizor). Înregistrarea piesei, interpretată chiar de o parte din reprezentanții țărilor invitate la Vasto, va constitui unul dintre produsele finale colective realizate în cadrul proiectului.
În 5 iunie, în Sala de conferințe a Primăriei municipiului Vasto, a avut loc ceremonia de acordare a Premiului pentru creație literară ,,Pinocchio", decernat la prima ediție a Concursului internațional omonim, organizat de Nuova Direzione Didattica în perioada 25 aprilie - 5 iunie 2014 și adresat elevilor din clasele a IV-a și a V-a. Premiul I a fost acordat elevei Antonia Ganea, din clasa a V-a A de la Colegiul Național ,,Mihai Eminescu" din Oradea, coordonată de dna profesoară Magda Botezat. Premiul al II-lea a fost câștigat de un elev de la Gymnasio Korinou Pierias din Grecia, coordonat de doamna profesoară Voula Manta, iar premiul al III-lea de un elev al școlii Çankaya Ayten Șaban Diri İlkokulu Ankara din Turcia, sub îndrumarea doamnei profesoare Rüyam Saydam.
Atelierele de lucru au alternat cu vizite de documentare în centrul istoric al străvechiului oraș și în rezervația naturală ,,Punta Aderci", într-un program armonios elaborat. Reuniunea de proiect s-a încheiat cu o călătorie la Roma pentru vizitarea unor importante obiective istorice și culturale, precum Muzeul Vaticanului, Capela Sixtină, Bazilica Sf. Petru, Forumul Roman, Colosseum-ul, Pantheon-ul, Fontana di Trevi, Piața Spania.
Cea de-a patra întâlnire multilaterală va avea loc la Korinos, în Grecia, între 20 și 25 octombrie 2014.
Prof. dr. Maria Hulber,
coordonatorul echipei de proiect din România
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Învață să citești și citește pentru a învăța", a treia reuniune de proiect.

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 14:44:15 Ora de vară a Europei de Est