Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”

La Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea

„Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”

De câțiva ani, la Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea, vorbim despre o premieră județeană, dar și națională, în domeniul învățământului, fiind singura școală din județul Bihor și printre puținele din țară (singura, cu cele mai multe clase Freinet la gimnaziu) unde se lucrează în pedagogia Freinet.

În acest an școlar (2014-2015), la Școala Nr. 11, nu mai puțin de 16 clase vor lucra în pedagogia Freinet, atât la ciclul primar, cât și la cel gimnazial, după cum aveam să aflăm, miercuri (10 septembrie 2014) de la directorul școlii, dna prof. dr. Adelina Iacob. „Vom face solicitare pentru evaluarea externă ARACIP în vederea acreditării alternativei întrucât au trecut cei patru ani prevăzuți de metodologie", a mai spus doamna director.
În ce constă pedagogia Freinet și care sunt punctele sale forte?
Să recitim în acest sens ceea ce am scris în martie 2011, la stagiul de formare organizat de CCD Bihor la Școala Nr. 11, la care au participat formatori naționali timișoreni, în frunte cu distinsul profesor Mariana Bândea (formator național, președintele Asociației Române pentru o școala modernă C. Freinet Timișoara).
„Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi"
Mariana Bândea respiră Freinet și contaminează ușor orice dascăl care simte această alternativă centrată pe elev...
„Înainte de a teoretiza, am experimentat. Freinet este ceea ce trebuie să simți. Școala de astăzi ar trebui să se gândească mai mult la elevi. Dacă ei se plictisesc, nu sunt numai ei vinovați. Să aplicăm altceva, care să-i motiveze... Nu o să vă dăm sfaturi, ci o să vă prezentăm din experiența noastră. Pedagogia Freinet pregătește copilul de azi să trăiască în lumea de mâine..."
 „Copiii sunt din rai"
Pedagogia Freinet este pedagogia muncii motivate, a comunicării, cooperării și a exprimării libere. Prin urmare și activitățile pe ateliere au fost organizate urmând acești pași. S-a vorbit despre clasa cooperativă și s-a demonstrat, s-a vorbit despre jurnal și s-a purces la scrierea unui jurnal; s-au încins jocuri cooperative și s-a înțeles exact cum vine cu exprimarea dramatică; toate cunoștințele teoretice, noțiunile noi au fost imediat aplicate în practică în cadrul atelierelor; s-a prezentat mult material didactic natural și video, s-au confecționat foarte multe postere în aplicarea textului liber, a jurnalului și corespondenței școlare...
Cei doi poli principali ai pedagogiei Freinet sunt interesul și munca. Dacă elevul vede că munca lui este valorizată, reacționează pozitiv și vine cu drag la școală".  
„Alternativa Freinet este fondată pe valori universale"
Și mai spunea doamna profesor Mariana Bândea că „alternativa Freinet este fondată pe valori universale, cum ar fi responsabilitate, autonomie, cooperare și întrajutorare. Cu alte cuvinte, studiul este centrat pe copil, luând în considerare cele trei componente ale personalității sale: unicitate, diversitate și globalitate. Copilul nu trăiește numai în școală, această pedagogie ținând seama de mediul său familial, cultural și social. Evitarea eșecului a constituit, de asemenea, o preocupare constantă la Freinet".
Chiar miercuri, la ora vizitei noastre, consilierul educativ, dna profesor Zoia Ciogu, era în ședință cu echipa pedagogică pentru diversitate. Trebuie precizat că la Școala Nr. 11, în alternativa Freinet, sunt cuprinse atât clase de la secția română, cât și de la secția maghiară.
Și să mai spunem că tot la această școală, într-o sală specială, funcționează Clubul Sportiv King Do-Lions Oradea, care pregătește 2 grupe de începători și o grupă de performanță în arta marțială Taekwon-do ITF.
Grupele de începători se pregătesc sub îndrumarea antrenorilor Tulkos Romeo (4DAN) și Ganea Andreea (2DAN). Programul antrenamentelor cu începătorii se desfășoară luni și miercuri, de la 17.00 la 18.30, iar marți și joi, de la 17.15 la 18.30. Cei interesați se pot înscrie la fața locului sau telefonic la Tulkos Romeo (0743-347.685) sau la Ganea Andreea (0745-675.544). Totodată, antrenoarea Andreea Ganea conduce și secția de TaeBo a clubului, programul ei fiind: luni și miercuri, de la 19.00 - 20.00.
„Doar o vorbă să-ți mai spun" (ca să-l cităm pe regretatul lingvist George Pruteanu): În anul în care unitate de învățământ împlinește 85 de ani de existență, în școala celor două școli și două grădinițe (Școala Nr. 11 și Școala „Ion Bogdan", Grădinița Nr. 35 și Grădinița Nr. 41), cum îi place doamnei director să spună, vor învăța 24 de clase primare și 20 gimnaziale, din care șase pregătitoare, un record în învățământul gimnazial orădean, dar nu numai!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Anul aceasta vom avea 16 clase care vor lucra în pedagogia Freinet”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 13:00:41 Ora de vară a Europei de Est