Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, cu ocazia începerii noului an școlar

Prima zi de școală

Mesajul ministrului Educației Naționale, Remus Pricopie, cu ocazia începerii noului an școlar

Pentru sistemul național de educație, prima filă din calendar este 15 septembrie, ziua în care, în mod tradițional, se aude clopoțelul în învățământul preuniversitar românesc.

Le urez tuturor elevilor „Bun venit la școală", le mulțumesc învățătorilor și profesorilor pentru tot ceea ce fac și îi asigur că o să fiu, ca și până acum, aproape de ei și de problemele cu care se confruntă. De asemenea, vreau să mulțumesc părinților pentru că sunt alături de școală. Nu în ultimul rând, mulțumesc autorităților locale care s-au îngrijit ca, la 15 septembrie, școlile să îi primească pe elevi în bune condiții. Această triadă, profesor-părinte-autoritate locală sau centrală, este cea care se ocupă, de fapt, pe diferite paliere, de educația copiilor de astăzi și a adulților de mâine.
Chiar dacă nu toate școlile din România dispun, în acest moment, de acele condiții materiale de care elevii unui stat european, la început de secol al XXI-lea, au nevoie, vă asigur că de dăruire și de competență din partea dascălilor nu ducem lipsă. Pentru cei mai mulți dintre profesori, școala reprezintă mediul de viață, locul unde și-au petrecut cea mai mare parte a timpului, mai întâi ca elevi, apoi de partea cealaltă a catedrei, unde au slujit cu devotament zeci de ani. Societatea datorează un respect profund dascălilor, deoarece pentru noi, ca adulți, cea mai valoroasă moștenire pe care o putem lăsa copiilor este instruirea și formarea - în familie și în școală.
 Profesorii pe care elevii nu îi uită niciodată sunt cei care îi ajută pe tineri să fie mai buni. Acei dascăli implicați în formarea continuă a elevilor, cei care își sacrifică serile și câte un sfârșit de săptămână, dezvoltând planul orei, și care nu predau doar lecția, ci o fac să ia viață în mintea copiilor. Și mai ales profesorii care văd potențialul elevilor lor, chiar și atunci când elevii înșiși nu își cunosc potențialul de dezvoltare intelectuală. Căci, oricât de mult am îmbunătăți sistemul și am perfecționa Legea Educației Naționale, performanța școlară se face în sala de clasă.
 Cred cu tărie că școala românească are nevoie de stabilitate și predictibilitate, dar, în același timp, are nevoie de modernitate, de adaptare la realitățile și nevoile societății contemporane. Ea trebuie să fie atractivă pentru elevi atât prin formă, cât și prin conținut. De asemenea, ea trebuie să ofere fiecărui tânăr acele cunoștințe, abilități și competențe necesare parcursului profesional pe care fiecare și-l alege.
În condițiile în care revoluțiile din tehnologia informației au demolat barierele dintre țări și au conectat oameni din toată lumea, economia actuală a ajuns să fie dominată de acele ramuri industriale care angajează o forță de muncă tot mai instruită și mai calificată. Prin urmare, de bunul mers al sistemului de învățământ ar trebui să fie interesată toată lumea, deoarece școala pregătește specialiștii de mâine din orice domeniu. Practic, succesul nostru ca națiune depinde de abilitatea de a educa tânăra generație, cel puțin la nivelul la care se practică în țările dezvoltate la care trebuie să ne raportăm.
Pentru a reuși în acest demers obligatoriu, trebuie să înțelegem că scopul școlii nu este acela ca, la finalul ciclului de învățare, să avem o ierarhie a elevilor de care să ne bucurăm, atunci când ștacheta este sus sau, dimpotrivă, să ne alarmăm, atunci când nivelul de pregătire coboară. Menirea școlii este aceea de a oferi tinerilor șanse egale în viață. În acest sens, performerii sistemului educațional trebuie stimulați și încurajați, dar, în același timp, cei aflați în dificultate, cei care se confruntă cu probleme materiale sau nu au un acces facil la școală, trebuie sprijiniți.
 Educația are un rol social major. Prin modul în care se raportează la elevii cu risc de abandon, la cei care provin din familii fără posibilități materiale sau din zone mai puțin dezvoltate economic, prin modul în care îi tratează pe elevii care nu reușesc să treacă din prima un examen, școala reglează de fapt raporturile sociale. Și toate aceste raporturi sociale au și implicații economice. Iată de ce trebuie să dăm dovadă de responsabilitate și, fără a face rabat de la calitate, să oferim elevilor care încep, astăzi, școala cât mai multe șanse și oportunități de dezvoltare personală și profesională.
 România dorește să ofere șanse corecte în viață fiecărui cetățean. Însă, toți participanții la actul didactic - profesori, elevi și părinți - trebuie să fie conștienți de faptul că doar o educație solidă le conferă libertatea de a alege ce vor să facă în viață.
Trebuie să fim optimiști și să avem încredere în capacitățile noastre. Debutul anului școlar este întotdeauna un moment de emoție, de bucurie și de optimism. Avem însă suficiente motive să privim cu încredere spre viitor. În ultimii ani, în sistemul de educație au fost corectate o serie de erori comise în trecut, iar direcția în care mergem este cea corectă, atât din perspectiva finanțării, cât și a modernizării structurale.
 Le doresc elevilor mult succes, spor la învățătură și să asculte de profesori și de părinți! Acestora din urmă le adresez rugămintea să rămână aproape de școală, iar cadrelor didactice le urez putere de muncă și îi asigur de întreg sprijinul Ministerului, întrucât au privilegiul de a modela și pregăti copiii și tinerii României, cea mai de preț resursă a acestei țări!"
Biroul de presă

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 11:36:43 Ora de vară a Europei de Est