Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul „Englezã pentru viaþã”

Reușita unui proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet în Bihor

Proiectul „Englezã pentru viaþã”

Am semnalat la începutul anului calendaristic înființarea Centrului Județean de Voluntariat Bihor din cadrul Proiectului „Englezã pentru viaþã", un proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet, așa cum este considerat de cãtre coordonatoarele centrului, dna lector univ. dr. Andrada Marinãu, de la Universitatea din Oradea, Facultatea de Litere, Departamentul de limba ºi literatura englezã și de cãtre Dzițac Ioana, elevã în clasa a X-a la specializarea matematicã-informaticã - intensiv informaticã, din cadrul Colegiului Național „Emanuil Gojdu" din Oradea.

Proiectul „Englezã pentru viaþã" este coordonat la nivel național de cãtre Asociaþia Shakespeare School pentru Educaþie ºi presupune un program amplu de voluntariat prin care asociația își propune continuu ca prin intermediul orelor nonformale de limbã englezã sã schimbe viitorul copiilor din medii defavorizate; metodele de predare a limbii engleze folosite stimuleazã interesul copiilor prin cântece, jocuri, didactice, concursuri, orele punând un accent deosebit pe dezvoltarea inteligenței emoționale, prin stimularea abilitãților de relaționare, concentrare, precum și prin dezvoltarea încrederii în propriile forțe. Orele sunt predate de cãtre voluntari tineri, elevi și studenți, selectați cu mare atenție în urma trimiterii unui CV și a unei scrisori de intenție, tineri cu suflete mari, care beneficiazã de o educație aleasã și care dãruiesc din timpul lor liber sãptãmânal, împãrtãșind din cunoștințele lor de limbã englezã unor copii minunați în încercarea de a acumula cât mai multe informații despre limba englezã, precum și de dezvoltare a personalitãții, de formare a caracterului.
Modulul de primãvarã
Am aflat de la Ioana, coordonatoarea Centrului Județean de Voluntariat, cã centrul și-a demarat activitatea odatã cu lansarea modulului de primãvarã a proiectului;  astfel, în perioada martie - iunie 2014, un numãr de 32 de voluntari, elevi și studenți, provenind de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu" Oradea ºi Colegiul Național „Mihai Eminescu", respectiv de la Universitatea din Oradea, au desfãșurat activitãți de voluntariat în cadrul proiectului, prin predarea limbii engleze discipolilor lor, copii din centre sociale ale județului, cu precãdere din Oradea, Beiuș, Tinca, Husasãu de Tinca; copiii, în numãr de aproximativ 200, au fost astfel invitați în universul plin de aventuri al limbii engleze prin intermediul cãrții lansate și pusã la dispoziția voluntarilor de cãtre asociație, „Ziggy & Zaggy - Adventures in Englishland", care i-a avut ca și protagoniști pe Ziggy, veverița cea isteațã și Zaggy, castorul cel ghiduº, cei doi prieteni ai Shakespeare School. Pe lângã lumea de poveste prin care au fost plimbați de cãtre voluntari în timpul orelor de englezã, copiii au mai beneficiat de ore de englezã și în ieșirile lor în naturã, unde voluntarii s-au deplasat la locurile respective, jucându-se cu ei și utilizând vocabular în limba englezã cu privire la activitãțile desfãșurate și natura înconjurãtoare.
Și, cum acest proiect ajutã nu doar beneficiarii direcți, copiii, ci și voluntarii, la finele verii, munca voluntarilor a fost apreciatã prin oferirea de diplome și adeverințe care sã ateste participarea în proiect, documente întocmite în baza contractelor de voluntariat încheiate; documentele sunt deosebit de valoroase pentru CV-ul voluntarilor, deoarece activitãțile de voluntariat sunt recunoscute ca și experiențã profesionalã, conform legii voluntariatului.
„Este minunat... sã poți citi fericirea pe chipul lor!"
De pe pagina de Facebook a Asociaþiei Shakespeare School pentru Educaþie aflãm punctul de vedere al Ioanei despre proiect (a se citi interviul acordat): Ca voluntar am învãțat și conștientizat cât este de minunat sã poți sã vezi licãririle din privirile celor mici, sã poþi citi fericirea pe chipul lor, sã ºtii cã ai aprins o razã de luminã în viaþa lor - toate acestea încãrcându-mã de emoție și energie, determinându-mã sã devin mai bunã, mai responsabilã, mai rãbdãtoare, mai creativã, mai sufletistã, determinându-mã sã pot afirma cã Proiectul Englezã pentru viațã a devenit parte integrantã din viața mea și cã oamenii minunați, implicați în cadrul proiectului și mai ales cei mici, au devenit, în timp, a doua familie a mea, alãturi de care îmi voi continua drumul".
Despre demersurile viitoare
În primul rând aș dori sã-mi exprim bucuria faptului cã Centrul Județean de Voluntariat Bihor din cadrul Proiectului Englezã pentru viaþã, își va continua activitatea începând cu luna octombrie 2014, adicã cu modulul de toamnã. Majoritatea voluntarilor centrului și-au exprimat dorința de a rãmâne în continuare în cadrul proiectului, lor alãturându-se și alți tineri, dornici de a participa la demersurile noastre. Astfel, parafrazându-l pe Henry David Thoreau, putem spune cã „formarea unei echipe este doar începutul, sã poți rãmâne împreunã este progresul, iar sã lucrezi împreunã este succesul". Pe lângã obiectivul lãrgirii echipei de voluntari care va avea ca public țintã cei aproximativ 200 de învãțãcei din centrele sociale ale județului, doresc sã aduc la cunoștințã cã, la debutul modulului de toamnã, se vor lansa și veți afla detalii pe pagina noastrã de Facebook - Proiectul Englezã pentru viațã Bihor - urmãtoarele materiale:
*Broșura de impresii și mãrturii ale voluntarilor noștri, în care veți putea afla punctele de vedere ale voluntarilor despre experiențele de viațã trãite, despre lecțiile de viațã oferite în cadrul proiectului, despre schimbãrile de viziune asupra lumii, despre aprecierea și mai intensã a ceea ce viața le-a oferit pânã acum; vã veți putea convinge de sufletele mãrețe ale voluntarilor noștri, care, uniți ca într-o familie adevãratã și frumoasã, trãiesc cu dorința de a aduce un plus de bine unor copii lipsiți de anumite oportunitãți și, implicit comunitãții în care trãim;
*Hai sã colorãm, sã învãþãm ºi sã ne jucãm! Let's colour, learn and play, 2 volume de carte, materiale  didactice din colecția Metaphora, editate sub Editura Universitãții din Oradea, ale cãrei autoare sunt Dzițac Domnica Ioana, Ionescu Cãtãlina Teodora, traducãtor: Marinãu Andrada; volumele fac referire la douã problematici actuale de mare interes, referitoare la Educaþie netãþeneascã timpurie / Early netizen education, respectiv Educaþie ecologicã timpurie / Early ecological education, volumele fiind realizate în format bilingv, românã-englezã; dupã cum se poate observa, autoarele sunt voluntare ale proiectului și intenționeazã ca, pe lângã materialele oferite de cãtre Asociaþia Shakespeare School pentru modulul de toamnã sã utilizeze și aceste materiale, considerând cã siguranța on-line și ecologia sunt douã domenii cu care copiii trebuie sã se familiarizeze de la vârste cât mai fragede.
Tot din categoria demersuri viitoare amintim decizia voluntarilor de a organiza anumite activitãți cu cei mici, dar și activitãți în scop caritabil, în urma cãrora zâmbetele de pe obrajii micuților sã se înmulțeascã.
Pe final, aș dori sã mulțumesc tuturor oamenilor de bine care au contribuit la reușita implementãrii acestui proiect din suflet, cu suflet ºi pentru suflet la nivelul județului nostru, dnei Andrada pentru coordonare, voluntarilor noștri inimoși, angajaților centrelor sociale, pãrinților, profesorilor și, nu în ultimã instanțã sponsorilor noștri. Sunt convinsã cã și pe viitor colaborarea noastrã va da roade și astfel, doar împreunã, vom reuși sã construim o viațã mai frumoasã pentru cei cãrora ne vom adresa, dar și pentru noi înșine..." conchide Ioana Dziþac, coordonatorul Centrului Judeþean de Voluntariat Bihor. (Ov.D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesaþi Galeria foto: Proiectul Engleza pentru viaþã”.

Trimite email
marți, 23 aprilie 2024, 16:07:03 Ora de vară a Europei de Est