Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola

„Împreună pentru tinerii Europei – o propunere legislativă de succes”

Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola

Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea anunță participarea la Concursul Național pentru liceeni „Euroscola”, ediția a VII-a (2014-2015), desfășurat anul acesta sub genericul „Împreună pentru tinerii Europei – o propunere legislativă de succes”.

Proiectul Colegiului Național Emanuil Gojdu" Oradea se intitulează „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!", iar perioada de desfășurare este 3 septembrie - 9 octombrie 2014, perioadă ce cuprinde stadii de selecție, documentare, mediatizare, concepere/realizare a proiectului și înscrierea proiectului în concurs.
Scopul proiectului derulat se identifică cu următoarele:
*Informarea colectivului de elevi, atât privind modul în care se organizează Uniunea Europeană prin structurile sale interne, precum Parlamentul European și Comisia de Ocupare a Forței de Muncă și Ajutor Social, cât și în legătură cu acțiunile pe care aceasta le întreprinde spre beneficiul tinerilor cu vârste cuprinse între 15-24 de ani;
*Implicarea elevilor în cadrul unui mediu nonformal de dezvoltare a capacităților comunicative, oratorice, de dezbateri;
*Conștientizarea problemelor cu care tineretul european se confruntă, prin ,,Apelul la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor", corelate cu metode de a eficientiza sistemul educațional, piața muncii și proiectele în curs de derulare destinate tinerilor, în vederea formării profesionale.
Dintre obiectivele proiectului amintim:
*familiarizarea elevilor cu procedurile legislative la nivelul instituțiilor europene, ce au un impact direct asupra lor, ca viitori cetățeni europeni;
*responsabilizarea elevilor prin simularea rolului de membri ai Parlamentului European și înțelegerea importanței votului decidenților în procesul legislativ European;
*conștientizarea că acțiunile comune și organizate pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor pot asigura din timp un loc de muncă în momentul absolvirii studiilor;
*dezvoltarea abilităților de comunicare, artistice și de lucru în echipă, la elevi.
Echipa de proiect este formată din 24 de elevi ai Colegiului Național Emanuil Gojdu" Oradea și doi profesori coordonatori, prof. Mircea Livia și Georgescu Catălina.
Parteneri ai proiectului nostru până în prezent și cărora le mulțumim pentru sprijinul acordat, sunt: Centrul Europe Direct Agora Oradea, Universitatea Agora din municipiul Oradea, OviDan și Interact.
În această perioadă au loc activități de implementare a proiectului, premergătoare filmării, simulării întregului proces legislativ, ca urmare a propunerii legislative inițiate de Comisia Europeană, cu tema: Împreună pentru tinerii Europei. Apel la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor. Simularea va avea loc, sâmbătă, 4 octombrie 2014, ora 12:00 în Amfiteatrul Albastru al Universității Agora.
Ne puteți urmări activitatea și pe pagina de Facebook:
Europe thinks Europe acts Europe wins
Dzițac Ioana,
membru al echipei de proiect
„Europe thinks! Europe acts! Europe wins!"
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola.
 

Trimite email
marți, 19 martie 2024, 10:13:57 Ora standard a Europei de Est