Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola

„Împreună pentru tinerii Europei – o propunere legislativă de succes”

Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola

Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea anunță participarea la Concursul Național pentru liceeni „Euroscola”, ediția a VII-a (2014-2015), desfășurat anul acesta sub genericul „Împreună pentru tinerii Europei – o propunere legislativă de succes”.

Proiectul Colegiului Național Emanuil Gojdu" Oradea se intitulează „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!", iar perioada de desfășurare este 3 septembrie - 9 octombrie 2014, perioadă ce cuprinde stadii de selecție, documentare, mediatizare, concepere/realizare a proiectului și înscrierea proiectului în concurs.
Scopul proiectului derulat se identifică cu următoarele:
*Informarea colectivului de elevi, atât privind modul în care se organizează Uniunea Europeană prin structurile sale interne, precum Parlamentul European și Comisia de Ocupare a Forței de Muncă și Ajutor Social, cât și în legătură cu acțiunile pe care aceasta le întreprinde spre beneficiul tinerilor cu vârste cuprinse între 15-24 de ani;
*Implicarea elevilor în cadrul unui mediu nonformal de dezvoltare a capacităților comunicative, oratorice, de dezbateri;
*Conștientizarea problemelor cu care tineretul european se confruntă, prin ,,Apelul la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor", corelate cu metode de a eficientiza sistemul educațional, piața muncii și proiectele în curs de derulare destinate tinerilor, în vederea formării profesionale.
Dintre obiectivele proiectului amintim:
*familiarizarea elevilor cu procedurile legislative la nivelul instituțiilor europene, ce au un impact direct asupra lor, ca viitori cetățeni europeni;
*responsabilizarea elevilor prin simularea rolului de membri ai Parlamentului European și înțelegerea importanței votului decidenților în procesul legislativ European;
*conștientizarea că acțiunile comune și organizate pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor pot asigura din timp un loc de muncă în momentul absolvirii studiilor;
*dezvoltarea abilităților de comunicare, artistice și de lucru în echipă, la elevi.
Echipa de proiect este formată din 24 de elevi ai Colegiului Național Emanuil Gojdu" Oradea și doi profesori coordonatori, prof. Mircea Livia și Georgescu Catălina.
Parteneri ai proiectului nostru până în prezent și cărora le mulțumim pentru sprijinul acordat, sunt: Centrul Europe Direct Agora Oradea, Universitatea Agora din municipiul Oradea, OviDan și Interact.
În această perioadă au loc activități de implementare a proiectului, premergătoare filmării, simulării întregului proces legislativ, ca urmare a propunerii legislative inițiate de Comisia Europeană, cu tema: Împreună pentru tinerii Europei. Apel la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor. Simularea va avea loc, sâmbătă, 4 octombrie 2014, ora 12:00 în Amfiteatrul Albastru al Universității Agora.
Ne puteți urmări activitatea și pe pagina de Facebook:
Europe thinks Europe acts Europe wins
Dzițac Ioana,
membru al echipei de proiect
„Europe thinks! Europe acts! Europe wins!"
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul Europe thinks! Europe acts! Europe wins! în cursa Euroscola.
 

Trimite email
duminică, 28 decembrie 2025 la 13:36:26 Ora standard a Europei de Est