Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

„Acces la succes!” (Motto-ul Universității Agora)

Mesajul domnului rector Ioan Dzițac

Universitatea Agora din municipiul Oradea este o instituție de învățământ superior de drept privat și utilitate publică, fondată în anul 2000 de către Fundația Agora, acreditată în 2010 de către ARACIS și validată de Parlamentul României, prin Legea 59/2012, ca fiind parte integrantă a sistemului național de învățământ superior din România.

La data de 24.04.2012 am fost ales rector de către toate cadrele didactice și studenții Universității Agora, pentru legislatura 2012-2016. Prin Ordinul de Ministru nr. 3887 din 02.05.2012, am fost confirmat în funcția de rector, calitate prin care am fost îndrituit să reprezint legal Universitatea Agora în raport cu ministerul și părțile terțe și să girez legalitatea și recunoașterea diplomelor emise de Universitatea Agora din municipiul Oradea, sub egida Ministerul Educației Naționale, în România, Uniunea Europeană și țările terțe cu care România are acorduri în acest sens.
Deși tânără și mică, cu o singură facultate (Facultatea de Drept și Științe Economice) și un singur departament (Departamentul de Științe Sociale), Universitatea Agora este extrem de dinamică și activă.
În loc de o dezvoltare cantitativă preferăm una calitativă.
Facultatea de Drept și Științe Economice gestionează:
Programe de studii universitare de licență (pentru posesorii unei diplome de bacalaureat):
Domeniul Științe Juridice: specializarea Drept (4 ani, diplomă de licențiat în drept);
Domeniul Științe Economice: specializările Management (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice) și Contabilitate și informatică de gestiune (3 ani, diplomă de licențiat în științe economice);
Domeniul Științe Administrative: Poliție locală (3 ani, diplomă de licențiat în științe administrative).
Programe de studii universitare de master (pentru posesorii unei diplome de licență):
Domeniul Drept: specializarea Științe penale și criminalistică (1 an);
Domeniul Management: Managementul resurselor umane (2 ani).
MBA - în colaborare cu Southeastern University din Florida, SUA 9, 12, 16 sau 24 luni).
Programe de studii postuniversitare și formare continuă (pentru posesorii unei diplome de licență sau de master):
Științe penale și criminalistică,
Instituții de dreptul muncii,
Instituții de drept privat,
Managementul resurselor umane,
Audit financiar contabil.
Fără falsă modestie, Universitatea Agora se poate lăuda cu unele performanțe greu de atins chiar de unele instituții academice cu tradiție și de dimensiuni mai mari: 4 centre de cercetare (din care unul internațional), o editură și o tipografie, 5 reviste științifice internaționale în limba engleză (din care una ISI și două BDI), 3 conferințe internaționale în limba engleză, un laborator de informatică, un laborator de criminalistică, 3 săli cu table smart pentru cursuri, videoconferințe, 3 amfiteatre cu peste 100 de locuri, platformă de e-learning funcțională, 5 proiecte POS-DRU în desfășurare ș.a.
Pe planul relațiilor internaționale, în ultimii doi ani Universitatea Agora din Oradea (UAO) a stabilit legături trainice cu mari universități din SUA, India, Rusia și China. S-au efectuat vizite reciproce la nivel de conducere, cadre didactice și studenți, precum și colaborări la nivel științific și didactic (MBA american la UAO, curs de limba română în India, școală de vară pentru studenții UAO în China, conferințe invitate în SUA, India, China și Rusia etc.).
Dacă agreați o educație temeinică, de calitate, prin tehnologii didactice moderne, în deplină transparență și legalitate, Universitatea Agora este alegerea potrivită.
 
În spiritul transparenței totale, la care m-am angajat încă în timpul candidaturii la funcția de rector, vă invit la un dialog via e-mail, la adresa rector@univagora.ro, sau direct la biroul meu, în fiecare luni între orele 11-16.
Universitatea Agora consideră că vechea paradigma „magister dixit” este una total depășită în era hiperinformațională și dorește ca studenții săi și cadrele didactice să fie parteneri reali în procesul activ și creativ de educație, o educație potrivită pentru secolul XXI. Dorim ca studenții noștri să învețe, mai ales, cum să învețe în condițiile exploziei informaționale, iar absolvenții noștri să iasă din facultate, nu cu mintea plină de informații, ci cu una deschisă, formată și pregătită pentru autoeducație.
Urez un cald bun venit studenților din anul I și mult succes tuturor studenților și cadrelor didactice Agora în noul an universitar, 2014-2015, pe care îl declar în mod oficial deschis!
Rector,
prof. univ. dr. Ioan Dzițac

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:43:41 Ora standard a Europei de Est