Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European

Simulând, ieri, în cadrul Centrului Europe Direct Agora

„Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European

Înscriși în cadrul celei de-a VII-a ediții a Concursului Național pentru liceeni „Euroscola", desfășurat sub genericul „Împreună pentru tinerii Europei - o propunere legislativă de succes", gojdiștii „europeni", coordonați de doamnele prof. Cătălina Georgescu și Livia Mircea, au simulat, ieri (sâmbătă, 4 oct. 2014), adoptarea unei rezoluții în Parlamentul European.

Ei au adoptat rezoluția în fața unor distinși invitați: senatorul Florian Bodog, prof. univ. dr. Ioan Mang, vicepreședinte al CJ Bihor, prof. univ. dr. ing. Ioan Mintaș, prim-vicepreședinte al Consiliului Național al IMM, Emilian Pavel, director în Ministerul Tineretului și Sportului, europarlamentar și alți europarlamentari.
La finalul manifestării, „europarlamentarii" gojdiști s-au bucurat de aprecierile dlui senator Florian Bodog, ale europarlamentarului Emilian Pavel, precum și de sugestii oferite cu generozitate la filmări de către senatorul Petru Filip, fost vicepreședinte al Senatului și fost europarlamentar.
Simulările au avut loc în cadrul Centrului Europe Direct Agora Oradea, cu concursul și sprijinul nemijlocit al directorului Europe Direct Agora, doamna conf. univ. dr. Alina-Angela Manolescu și al dlui rector Ioan Dzițac.
Simularea și filmarea procesului legislativ
În perioada 3 septembrie - 3 octombrie 2014, în cadrul proiectului „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!" cei 24 de „europarlamentari" gojdiști au desfășurat o seamă de activități de implementare a proiectului: stadii de selecție, documentare, mediatizare, concepere și realizare a proiectului și înscrierea proiectului în concurs.
Ieri, la Universitatea Agora - Centrul Europe Direct, a avut loc simularea și filmarea procesului legislativ în Parlamentul European, ca urmare a propunerii legislative inițiate de Comisia Europeană, cu tema: „Împreună pentru tinerii Europei. Apel la acțiune pentru combaterea șomajului în rândul tinerilor". Practic ei au întocmit un raport pe baza acelui apel, cu șapte propuneri de  lege, între care: Garanția pentru tineret, Programul EURES, Programul Erasmus... Raportul a fost urmat de trei interpelări și răspunsurile la interpelări.
Cei 24 de gojdiști s-au comportat ca și cum s-ar fi aflat în Parlamentul European.
Activitatea în plen a fost condusă de  președintele acestuia, Oniță Horia, flancat de cei trei vicepreședinți: Dzițac Ioana, Funar Artemis și Miclăuș Bogdan.
Să mai spunem că pe lângă simularea și filmarea realizată ieri, gojdiștii au avut de realizat pentru dosar  proiectul propriu-zis, descrierea proiectului lor, intitulat „Europe thinks! Europe acts! Europe wins!" (scop, obiective, grupul țintă, chestionar la care au răspuns aproximativ 150 de gojdiști, despre șomaj și instituțiile europene, o sesiune informativă pentru echipa proiectului, întâlniri cu demnitari cu experiență de europarlamentari, participare la Consiliul consultativ al AJOFM Bihor, întâlnire cu inspectorul școlar general Nicolae Avram, stimularea creativității gojdiștilor gimnaziști prin realizarea de desene „inteligente", un sondaj realizat pe stradă cu orădenii despre șomaj și instituțiile europene, precum și colectarea de date prin intermediul unor formulare despre șomajul în Diaspora, cu ajutorul rudelor și prietenilor plecați la lucru în state ale UE).
„Dar să știți că proiectul nostru nu se oprește aici, la scrierea proiectului pentru concursul „Euroscola" și câștigarea lui (Să ne ajute Dumnezeu!). Spuneam de Europe wins, care asigură sustenabilitatea. Ce se va întâmpla practic: copiii vor face un blog, care se numește „Blog pentru job", pentru care vom primi lunar informații de la AJOFM, cu posturi vacante și ce se mai întâmplă nou în legătură cu șomajul...", ne-a explicat doamna profesor Cătălina Georgescu, sufletul proiectului, un „expert" în proiecte internaționale, câștigate pe fonduri europene.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesați Galeria foto: Europarlamentarii” gojdiști au adoptat o rezoluție în Parlamentul European.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 02:07:26 Ora de vară a Europei de Est