Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce este curriculum-ul internațional?

Școala Gimnazială Internațională Agora

Ce este curriculum-ul internațional?

În anul 2012, s-a născut Școala Internațională Agora.

De ce internațională? Pentru că școala noastră găzduiește încă din anul 2012 copii din diferite părți ale lumii: Cehia, Polonia, Spania, Italia, Austria, Malta, Germania și, bineînțeles, România.
Pentru a ajunge la o comunicare mult mai rapidă și eficientă între copii de naționalități diferite, limbă de comunicare diferită, școala noastră a adoptat și studiul curriculum-ului internațional, limba de predare fiind limba engleză. Ținându-se cont de nivelul de cunoștințe de limba engleză al fiecărui copil în parte, aceștia au posibilitatea de a li se explica temele studiate și în limba română, dar obiectivul curriculum-ului internațional este ca limba de comunicare să fie limba engleză.
Curriculum-ul internațional este foarte bine structurat, ținând cont de nivelul de vârstă al elevilor, aceștia putând fi încadrați în Early Years (3-5 ani), Milepost 1 (5-7 ani), Milepost 2 (7- 9 ani), Milepost 3 (9-12 ani).
Până în prezent, elevii Școlii Gimnaziale Internaționale Agora au parcurs mai multe Unit-uri (teme), din care copiii au asimilat multe informații care au o mare contribuție în dezvoltarea abilităților personale ale elevilor, participarea activă a acestora în viața cotidiană, dezvoltarea unei mentalități internaționale, dezvoltarea sentimentului național, dezvoltarea cunoștințelor generale, încurajarea modului de învățare și de abordare a lucrurilor necunoscute cărora să le facă față într-o situație anume.
După cum am menționat, curriculum-ul primar internațional are o structură simplă, dar cuprinzătoare. Totul se bazează pe niște obiective clare care expun subiectul și tema ce va fi studiată, de la obiective de învățare (Learning Goal), la ținta urmărită (Learning Target), procesul de învățare (Learning Process), Entry Point (intrarea în unitatea ce urmează a fi studiată, care are un rol foarte important în captarea atenției elevilor), Knowledge Harvest (care are rolul de a dezvălui temele ce vor fi studiate), Explain the Theme (activitate ce impune implicarea profesorului coordonator de a ajuta elevii să vadă imaginea de ansamblu - Big Picture), Research Activity (este activitatea de investigare a temelor studiate în cadrul fiecărui Task - temă), Recording Activity (în cadrul acestor activități, fiecare elev are posibilitatea să povestească, să redea, să explice cunoștințele acumulate), Exit Point (ieșirea din activitate are două scopuri principale, acela de a ajuta copiii să aștearnă noile cunoștințe dobândite și acela de a sărbători faptul că le-au dobândit alături de profesori, colegi și familie).
Putem împărtăși din experiența noastră cu dumneavoastră, dragi cititori, câteva Teme deja studiate în școala noastră.
Our world. The Environment - copiii au descoperit multe lucruri despre lumea în care trăim, spațiul geografic, despre floră și faună, născându-se în ei ideea că trebuie să protejăm planeta pentru generațiile următoare.
The magic toymaker. Toys and games - copiii au aflat că jucăriile vin în forme și mărimi diferite, dar toate au menirea de a ne bine dispune și de a ne ajuta să învățăm multe alte lucruri noi.
The things people do. Jobs - copiii au descoperit multitudinea de meserii pe care adulții le pot avea, învățând că fiecare meserie în parte are un rol important în viața oamenilor.
Seeing the light. Light and Dark - copiii au aflat că unde nu există lumină, nu poate exista viață, lumina fiind cea care ajută plantele să crească, cea care încălzește pământul și, totodată, cea care ne permite să vedem minunățiile pe care Mama Natură le-a creat.
Inventions that changed the world. How things work - copiii au descoperit invențiile ce au schimbat viața oamenilor de-a lungul istoriei.
They made a difference. Significant People - copiii au aflat că unii oameni și-au pus amprenta asupra omenirii influențând viețile noastre: de la oameni de știință la atleți, de la politicieni la compozitori, din toate categoriile sociale, din țări și rase diferite, de religii diferite, oameni ale căror idei sau realizări au influențat ireversibil umanitatea.
How humans work. Human body - copiii au realizat că întregul organism al omului, corpul uman, funcționează ca un „motor" care nu se oprește niciodată, care are nevoie de o atenție și o îngrijire deosebite pentru a funcționa și a rămâne sănătos.
Champions for change. Rulers and governments - copiii au descoperit că drepturile și libertățile oamenilor au fost dobândite cu greu, că locul nașterii democrației a fost orașul-cetate Atena,  că lupta pentru obținerea dreptului la vot a fost lungă și acerbă și că trebuie să ni-l exercităm pentru a ne putea decide viitorul.
Here and now, there and then. Host country and Home country - folosind diagrama Venn, copiii au învățat despre deosebirile și asemănările geografice, culturale și politice dintre țările natale de unde aceștia provin și țara gazdă, România.
Roots, Shoots and Fruits. Plants - copiii au aflat că plantele există de peste 400 de milioane de ani chiar dinaintea apariției dinozaurilor, că acestea au un rol primordial în bunăstarea planetei și a oamenilor.
World Cup 2014 - All in one rhythm. World Cup 2014 - copiii au realizat că un simplu sport ca fotbalul poate uni țări și popoare, că trebuie să ne respectăm unii pe alții, indiferent de naționalitate, rasă, religie sau clasă socială, că trebuie să muncim în echipă, „într-un ritm", pentru a ne atinge idealurile.
Express yourself. Feelings - copiii au dat frâu liber sentimentelor realizând că acestea sunt extrem de complicate și de schimbătoare, influențând comportamentul oamenilor și, în special, faptul că emoțiile nu provin de la inimă, ci de la mult mai complexul creier, cel care dictează inimii să bată mai tare sau mai repede, cel care ne face să simțim.
Profesori coordonatori
Crina Miere & Maria Agape
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Ce este curriculum-ul internațional?

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:27:18 Ora de vară a Europei de Est