Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Viaţa e mai frumoasă când citeşti

La Stînceşti,

Viaţa e mai frumoasă când citeşti

„Pe aripile cărţilor" este titlul proiectului derulat prin Programul de Granturi „BOOKS 4 YOUTH", cu sprijinul Fundaţiei Mereu Aproape.

Proiectul este gândit cu scopul cultivării  interesului pentru lectură şi a plăcerii de a citi.
A citi înseamnă a învăţa..."
Participând la activităţile acestui proiect, elevii Şcolii Gimnaziale Nr. 3 din Stînceşti, împreună cu elevii Şcolii Gimnaziale Nr.1 din Bunteşti  vor avea ocazia să cunoască puterea cuvintelor, să-şi întâlnească eroii, să experimenteze, să-şi multiplice experienţele, pentru că, aşa cum afirmă Nicolae Manolescu, „A citi înseamnă a învăţa. E o formă de experienţă sau, mai bine zis, un multiplicator  pentru  experienţele  noastre: căci dacă ne-am mărgini la ceea ce putem trăi sau vedea în jurul nostru într-o viaţă de om, am fi foarte săraci". („Lectura pe înţelesul tuturor")
Pe parcursul a zece luni, elevii şi ceilalţi beneficiari ai proiectului vor străbate cărările trasate cu migală şi iubire de clasicii literaturii române, cărări menite să  călăuzească cititorii în descifrarea frumuseţilor şi tainelor lumii, în descoperirea sufletului românesc. Cărţile îşi vor deschide aripile pentru toţi cei care le vor răsfoi. În zborul lor uşor, copiii pot lega prietenii, pot învăţa de la eroii lor  cum să se comporte, cum reuşesc să devină mai buni, mai puternici.
Activităţile care se vor derula urmăresc: cultivarea unei atitudini pozitive faţă de limba română şi recunoaşterea rolului acesteia pentru dezvoltarea personală; stimularea gândirii autonome, reflexive şi critice în raport cu diversele mesaje receptate.
Prima întâlnire s-a desfăşurat într-o frumoasă zi de brumărel, 30 octombrie  2014,  şi a constituit un prilej de a discuta despre cărţi, eroi şi cititori, despre cărţile ecranizate şi bucuria lecturii. Au fost realizate un afiş şi un poster prin care elevele din clasa a VIII-a de la Stînceşti i-au îndemnat pe colegii lor mai mici să le urmeze în realizarea călătoriei „Pe aripile cărţilor". Participanţii, elevii din clasele V-VIII, au fost împărţiţi în grupe de câte patru şi au fost solicitaţi să răspundă câtorva cerinţe care vizau însemnătatea cărţii pentru creatori şi cititori. Cei pasionaţi de lectură au fost rugaţi să le prezinte colegilor o carte îndrăgită. Astfel au fost împărtăşite opinii, s-au cules impresii şi s-au schiţat portrete de cititor. La final am făcut promisiunea că ne vom reuni de-a lungul următoarelor luni pentru a pătrunde mai adânc  tainele lecturii.
Sosirea pachetului cu cele 1000 de volume a adus încântare şi curiozitate pe feţelor celor care au avut onoarea să le descarce. E un moment rar pentru aceşti tineri, de aceea va rămâne mereu în mintea lor. Cărţile primite vor îmbogăţi fondul de carte al bibliotecilor din cele două şcoli şi un sfert din totalul volumelor se va oferi ca recompensă celor mai buni cititori,  câştigătorilor competiţiilor şcolare din anul în curs.
Astăzi pornim cu încredere spre Ţara Cuvintelor Fermecate. Tuturor celor care ne vor însoţi le spunem că au şansa de a intra în posesia celei mai râvnite comori: cunoaşterea puterii cuvintelor. Pentru toţi aceştia viaţa va deveni mai frumoasă.
Prof. Angelica-Augusta Ştef
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Viaţa e mai frumoasă când citeşti.

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 01:12:30 Ora de vară a Europei de Est