Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Au marcat deschiderea Anului Internaţional al Luminii

Printre stele şi constelaţii

Au marcat deschiderea Anului Internaţional al Luminii

Elevii clasei a IV-a B Step by Step de la Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea participă la atractive activităţi teoretice şi practice în cadrul proiectului educativ transdisciplinar „Printre stele şi constelaţii", sub îndrumarea d-nei prof. Pazmany Nicoleta, preşedintele Astroclub Meridian 0 Oradea şi a învăţătoarelor Baidoc Laura şi Isdrailă Veronica.

În 27 şi 28 ianuarie 2015 a fost  marcată deschiderea Anului Internaţional al Luminii.
Elevii au aflat că Adunarea Generală a Naţiunilor Unite a proclamat anul 2015 „Anul Internaţional al Luminii". 
Lumina Soarelui este originea vieţii, de aceea sigla evenimentului are reprezentări grafice cu o simbolistică aparte: Soarele (originea vieţii, universalitatea), steagurile (dimensiunea internaţională) şi culorile (spectrul luminii).
 În acest an se celebrează evenimente sau momente din istoria ştiinţei care au adus inovaţii în domeniul studierii luminii. Astfel, în urmă cu peste 1.000 de ani, înţeleptul persan Ibn Al Haytham a scris primele cărţi de optică. După 600 de ani de la acel eveniment, savantul Isaac Newton a demonstrat cum se poate descompune lumina într-un spectru de culori şi recompune în lumina albă. În 1815, Fresnel arăta că lumina este de natură ondulatorie, iar în 1865, Maxwell a afirmat că lumina face parte din undele electromagnetice. În 1905,  Einstein a emis teoria conform căreia viteza luminii este de 300.000 km/secundă, deci lumina ar putea înconjura Pământul pe la Ecuator de 7 ori într-o secundă. Viteza luminii este viteza limită, ceea ce înseamnă că niciun alt corp nu se poate deplasa mai repede decât lumina.  Mai târziu s-au descoperit microundele şi fibrele optice.
Toate aceste informaţii despre lumină au revoluţionat domenii ca medicina, economia, comunicaţiile, protejarea mediului înconjurător şi au avut un impact social deosebit.
Noi ne-am propus să înţelegem câteva dintre fenomenele legate de propagarea luminii, cum ar fi reflexia, descompunerea luminii şi obţinerea curcubeului, natura ondulatorie a luminii şi faptul că ochiul uman nu poate percepe întreaga gamă de radiaţii electromagnetice. Au fost, însă, construite diverse aparate care ne ajută să folosim aceste radiaţii (microundele, undele radio, radiaţiile infraroşii sau ultraviolete, precum şi radiaţiile X sau Roentgen) în diverse domenii de activitate, de la medicină, vedere pe timp de noapte, securitatea aeroporturilor, observarea componentelor din Sistemul Solar sau din Galaxie şi chiar dincolo de aceasta.
Pentru că informaţiile despre Univers le primim tot prin intermediul luminii, ne-am propus să realizăm şi o parte practică, pe lângă experienţele pe care copiii le-au efectuat.
Partea practică a proiectului a constat în realizarea unor panouri cu constelaţiile învăţate. Pe baza schiţelor realizate de d-na prof. Pazmany Nicoleta, elevii au marcat poziţia stelelor, au trasat conturul constelaţiilor, au căutat informaţii despre culoarea şi mărimea stelelor şi le-au notat denumirile. 
Viitorul aparţine copiilor, iar cei care de mici se apropie cu pasiune de astronomie au şansa să păşească pe o poartă firească spre alte domenii ale ştiinţei.
Cunoscând mai bine Universul ajung să se cunoască mai bine pe ei înşişi, să devină mai încrezători în posibilităţile oferite de ştiinţa şi tehnologia bazată pe lumină, în găsirea unor soluţii la provocările globale din domeniul energiei, agriculturii, sănătăţii sau educaţiei pentru un viitor mai bun.
Baidoc Laura & Isdrailă Veronica
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Au marcat deschiderea Anului Internaţional al Luminii.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 05:19:53 Ora de vară a Europei de Est