Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un adevărat spectacol internațional

Sâmbătă, la C.C.M. Oradea,

Un adevărat spectacol internațional

Fără îndoială, am observat cu toții că Oradea este, temporar, casă pentru tot mai mulți tineri străini, tineri care au ales Universitatea Oradea pentru a-și continua studiile.

Facultatea de Medicină și Farmacie are peste 400 de studenți străini din 40 de țări, cei mai mulți provenind din Maurițius (peste 80), Pakistan (peste 45) și India (peste 40). În fiecare an, numărul acestora crește, mereu în anul I, numărul studenților străini este mai mare decât în anul precedent.
Alături de ASMO (Asociația Studenților Mediciniști din Oradea), funcționează de mai bine de doi ani și AIMSO (Association of International Medical Students in Oradea). Cu un început timid, dar sigur, asociația are 12 membri. Activitățile organizate vin în primul rând în sprijinul studenților străini încercând să acopere noile nevoi apărute odată cu sosirea și stabilirea într-o țară străină. 
Pentru prima dată, însă, în acest week-end, comunitatea studenților străini s-a prezentat și în același timp a prezentat publicului orădean, o parte din multiculturalitatea sa prin muzică, costume naționale și bucătărie tradițională. Astfel, sâmbătă, 31 mai, între orele 14 și 19, Casa de Cultură a municipiului a găzduit un adevărat spectacol internațional care a combinat ingrediente de pe toate continentele.
Muzică indiană, paradă de modă...
Tinerii, la inițiativa lui Joshua Raj Thamboo, muzician, împreună cu Tiberiu Boroș, director al fundației Nipponica, s-au mobilizat și au lucrat mai bine de două luni pentru a se pregăti pentru marele eveniment. Ședințele și repetițiile și-au făcut loc în programul încărcat al studenților, iar rezultatul acestora a fost succesul de care s-au bucurat cu toții la finele evenimentului. Amr Kazim, student anul III la medicină generală, ne spune: “A meritat tot efortul depus! Am făcut tot ceea ce ne-am propus și, pe lângă asta, am reușit să ne cunoaștem mai bine și să dovedim că suntem uniți ca o adevărată echipă! Acesta este primul eveniment de acest fel, însă cu siguranță nu și ultimul!”   
Peste 10 țări au fost reprezentate pe scenă: muzica indiană, alături de mișcările unduitoare, ca de cobră, ale studentelor purtând veșminte tradiționale au încântat și uimit privirile publicului, alături de parada de modă a studentelor din Maurițius, a cântecelor tradiționale arăbești, a muzicii și dansului fetelor din Nigeria sau a dansului băieților din Pakistan. Nici România nu s-a lăsat mai prejos, muzica populară și costumul popular românesc s-au bucurat de la fel de mult succes.
Bucate tradiționale din diferite țări
Pauza de la mijlocul programului a dat ocazia tuturor celor prezenți să guste din bucatele tradiționale din diferite țări precum Japonia, Pakistan, Arabia Saudită, India, Senegal sau Bahrain. Maestrul de ceremonii, Hajra Mir, studentă anul III la medicină generală, ne mărturisește că: “a fost minunat să văd publicul atât de animat și de încântat de ceea ce se întâmplă! Mai mult, unii dintre studenți ni s-au alăturat și au dansat cu noi, pe scenă.”
Cu siguranță, Oradea are nevoie de astfel de evenimente. Trăim într-o lume a globalizării, dar în același timp fiecare țară încearcă să-și păstreze identitatea națională – culturală. Este impresionant cum acești tineri au reușit să ne uimească, fiecare în parte, aducând câte un colțișor din țara lor și expunându-ni-l pentru câteva minute. Iar succesul este incontestabil, așa cum ne spune și Abdulwadood Iqbal, una dintre persoanele cele mai implicate în organizare: “erau peste 40 de grade în sală și totuși nimeni nu pleca. Iar la final, pe fețele colegilor mei, se citea bucuria de a fi participat la cel mai important eveniment organizat de noi și pentru noi, dar nu numai, de până acum!”  
Ioana Anca URDEA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un adevărat spectacol internațional.

Trimite email
vineri, 3 mai 2024, 14:33:24 Ora de vară a Europei de Est