Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Copiii de la Grădiniţele „Trei Ursuleţi” - Vestitori ai primăverii

Vineri, ediţia a IV-a a Târgului de mărţişoare - la Lotus Center

Copiii de la Grădiniţele „Trei Ursuleţi” - Vestitori ai primăverii

„Orice dar e o bucăţică de suflet. Şi tot ce dai din toată inima e de un preţ ce nu se poate socoti. Adevărata valoare însă a darului e pururea hotărâtă de dragostea cu care-i primit". Alexandru Vlahuţă

Pentru al patrulea an, consecutiv, minunaţii preşcolari ai Grădiniţelor „Trei Ursuleţi" au adus primăvara la Lotus Center.
Evenimentul s-a petrecut vineri, 27 februarie 2015, sub cupola de lumină şi culoare a Lotus-ului, acolo unde „ursuleţii" se simt în largul lor!
De câteva săptămâni, de când se derulează proiectul educativ caritabil, copiii s-au străduit şi au reuşit să confecţioneze sute de mărţişoare cu tematica specifică sărbătorilor de primăvară, care au fost puse în vânzare, la acest târg.
I-am urmărit cu cât drag s-au aşezat ei vineri la măsuţa de lucru pentru a mai fabrica un giuvaier sub privirile şi cu concursul părinţilor şi bunicilor, care îi sorbeau din ochi. Alexandru, un puşti de vreo 2 ani şi două luni, după cum ne-a spus mămica sa, nu a venit singur la târg, ci cu întreg familionul: mami, tati, buni, tuşa... Cum ar fi putut lipsi de la târg chiar Sara, surioara lui de doar 2 luni!!! A adus-o şi pe ea, dar a lăsat-o să admire totul, deocamdată, din cărucior.
Sunt greu „bătrânii" de pornit, dar după ce s-au apucat de treabă, sunt greu de oprit. Aşa s-a întâmplat şi cu Anastasia. Când să se ridice de la masa de lucru, nu mai voia să plece... nici în ruptul capului!
Scopul târgului... este unul nobil - caritabil
„Scopul târgului nostru de mărţişoare este unul nobil - caritabil, după cum aveam să aflăm de la doamna director Mihaela Iluţa. Sumele pe care le vom obţine din vânzarea mărţişoarelor vor fi donate Asociaţiei Amia - Suflet de copil!"
„Pentru că misiunea Asociaţiei Amia - Suflet de copil este de a spijini din punct de vedere material şi emoţional copiii abandonaţi în spitale şi centre de plasament", a ţinut să completeze, Mihaela Bistran, celălalt director al Grădiniţelor „Trei Ursuleţi". Iar noi ne dorim să fim o rază de soare în viaţa unor copii dragi nouă şi de a oferi o mângâiere acestor copii".
„Mulţumim pe această cale tuturor părinţilor care ne-au sprijinit cumpărând mărţişoarele făurite de copiii lor, dar şi de mulţi alţii, mulţumim colegelor noastre care îndrumă copiii cu dăruire şi profesionalism; mulţumim gazdelor şi partenerilor noştri de la Lotus Center. Iar în prag de Mărţişor, urăm tuturor o nouă primăvară senină şi încântătoare, cu parfum de fericire!" - director Mihaela Iluţa.
Tot de la cele două doamne directori, am aflat apoi care au fost cadrele didactice de la cele două grădiniţe „Trei Ursuleţi" care au fost prezente la cea de-a IV-a ediţie a târgului de mărţişoare, desfăşurată vineri la Lotus Center.
Preşedintele Grădiniţelor „Trei Ursuleţi" - doamna Nistreanu Laura Delia
G.P.P. „Trei Ursuleţi"
Grupa mică Piticot: ed. Flore Adina şi Popovici Nicoleta
Grupa mică - ed. Budău Paula şi Roşca Ioana
Grupa mijlocie - ed. Olău Ramona şi Pituţ Mariana
Grupa mare - ed. Negrău Elena şi Petrescu Alina
prof. psihologoped Horga Florina, prof. lb. engleză Ban Denisa
director Iluţa Mihaela
Grădiniţa „Trei Ursuleţi" - 1
Grupa mică - ed.  Roşca Ioana şi Klein Andreia
Grupa mijlocie A - ed. Bistran Mihaela, Flore Adina şi Zsura Felicia
Grupa mijlocie B - ed. Hus Ramona şi Oşvat Laura
Grupa mare A - ed. Olău Ramona şi Bogdan Ianki Monica
prof. psihologoped Silcău Raluca, prof. de engleză  Diana David.
director Bistran Mihaela.
De-acum primăvara poate să înceapă, copiii şi-au făcut datoria: să o vestească şi să o întâmpine cu darurile lor rupte din soare, părinţii, aşijderea!
Regretăm absenţa de la un alt târg de mărţişoare, drag nouă, cel de la Şcoala Gimnazială „Avram Iancu", dar nu aveam cum să le onorăm pe ambele, în acelaşi timp! Poate aflăm de la Monica Toader, reporterul nostru special, cum au decurs lucrurile în cetatea Crăişorului!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (90 de poze), accesaţi Galeria foto: Copiii de la Grădiniţele Trei Ursuleţi" - Vestitori ai primăverii.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:05:11 Ora standard a Europei de Est