Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Campania preventivă „ Şcoala fără violenţă”

În perioada 18-20 martie

Campania preventivă „ Şcoala fără violenţă”

Poliţiştii de prevenire bihoreni organizează cea de-a VIII-a ediţie a concursului preventiv „Şcoala fără violenţă" - la care sunt invitaţi să participe elevii bihoreni de gimnaziu şi liceu!

În perioada 18 - 20 martie 2015, Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor prin Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii organizează, împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bihor şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea, concursul preventiv „Şcoala fără violenţă".
Prin intermediul acestui proiect educaţional, aflat în acest an la cea de-a VIII-a ediţie, organizatorii îşi propun să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Elevii participanţi se vor implica activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le vor transpune pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi.
Iniţiativa urmăreşte prevenirea delincvenţei juvenile şi a victimizării minorilor, domeniu care reprezintă o prioritate permanentă a poliţiştilor bihoreni.
Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor, co-organizator al proiectului, are o experienţă bogată în derularea de proiecte şi campanii centrate pe informarea minorilor pentru evitarea comportamentelor delictuale, dar şi pentru adoptarea unor măsuri de autoprotecţie. Cele mai bune rezultate au fost înregistrate după acţiuni în care mesajele preventive au fost transmise prin metode atractive, interactive şi cu puternic impact vizual. Tocmai de aceea, concursul implică un număr mare de tineri care au libertatea de a-şi alege mesajele şi forma în care transmit recomandările specialiştilor în prevenirea criminalităţii.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii vor avea posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Încurajarea elevilor de a aborda problematici specifice generaţiei lor este benefică, aceştia devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi relativ la comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
În anul 2015, concursul „Şcoala fără violenţă", secţiunea destinată liceenilor, se va desfăşura în 20 martie, la ora 11.00, în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea.
Fiecare liceu care se va înscrie în concurs va putea participa cu un echipaj format din  maximum 6 elevi din respectiva unitate şcolară.
Fiecare şcoală va desemna prin activităţi proprii echipa participantă, care va fi însoţită, obligatoriu, de un cadru didactic din unitatea de învăţământ pe care o reprezintă.
Concursul pentru liceeni va fi organizat pe trei probe:
1.Momentul artistic;
2.Proba teoretică - dezlegarea unui rebus, exerciţiu de cuvinte încrucişate cu tematică preventivă; 
3.Concurs de eseuri, intitulat „Mesajul meu antiviolentă".
Proba teoretică va consta în dezlegarea unui rebus, cuvinte încrucişate din domeniul prevenirii criminalităţii, probă pentru care elevii vor avea la dispoziţie 30 de minute.
Pentru dezlegarea rebusului, concurenţii vor avea la dispoziţie definiţii des utilizate de poliţiştii de prevenire, care, odată înţelese, vor conduce la descifrarea cuvântului „cheie". Această probă va fi realizată în parteneriat cu Asociaţia „Logic Club"- România.
În acest sens, în momentul înscrierii, echipajele concurente vor primi de la organizatori un set de materiale cu noţiuni generale din domeniul prevenirii
criminalităţii, care vor constitui punct de plecare în găsirea cuvintelor „cheie" din rebus.
Momentul artistic va consta în realizarea unor scenete prin care echipajul şcolii, format din maximum şase elevi, să îşi transmită mesajul preventiv împotriva violenţei. Durata momentului artistic va fi de maximum opt minute.
La proba artistică se urmăresc următoarele:
*adaptarea momentului la tema concursului;
*impactul general al prezentării;
*mesajul preventiv transmis, cu promovarea ideii de nonviolenţă;
*forma şi originalitatea în prezentare;
*sugestivitatea motto-ului şi adecvarea lui la momentul artistic ales;
*colaborarea în cadrul echipei.
Se pot utiliza orice fel de accesorii pentru a îmbogăţi prezentarea scenică a echipajului. Cadrele didactice însoţitoare vor prezenta eventualele materiale pe suport digital (CD, DVD) cu numele unităţii de învăţământ inscripţionat pe CD şi cu numele cadrelor didactice însoţitoare notat pe plic sau carcasă.
Se va ţine cont ca timpul rezervat prezentării, respectiv cele opt minute să nu fie depăşite, criteriu de care juriul va ţine cont.
Echipajul care nu se încadrează în timp va fi depunctat de către juriu cu un punct.
Secţiunea de eseuri „Mesajul meu antiviolenţă"- fiecare unitate şcolară va participa cu un eseu realizat de către un elev sau mai mulţi, care trebuie să se încadreze în maximum două pagini A4, redactat în format electronic.
Eseul trebuie să conţină pe prima pagină titlul sau mesajul, iar în colţul din dreapta, sub titlu, numele elevului, profesorul coordonator şi unitatea şcolară.
Regulament de organizare pentru concurenţii din clasele V- VIII:
Concursul pentru clasele gimnaziale va avea loc în 18 martie, la ora 11.00, în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", din Municipiul Oradea.
Concursul va fi organizat pe trei probe:
1.Proba teoretică: labirint;
2.Momentul artistic; 
3.Concursul de eseuri, intitulat „Mesajul meu antiviolenţă".
Proba teoretică va consta în parcurgerea unui labirint în interiorul căruia elevii vor trebui să aleagă traseul corect pe care trebuie să-l parcurgă în siguranţă de la şcoală - acasă, iar pe traseu vor descoperi cuvinte sau litere „cheie", care să-i sprijine în alegerea traseului corect.
Totodată, cuvintele „cheie" sau litere recuperate în timpul parcurgerii traseului din labirint vor compune, la final, un mesaj preventiv.
La această probă vor participa trei elevi, iar timpul alocat va fi de 30 minute.
Această probă va fi realizată în parteneriat cu Asociaţia „Logic Club" - România.
Momentul artistic va consta în realizarea unor scenete prin intermediul cărora echipajul şcolii, format din maximum şase elevi, să îşi transmită mesajul preventiv împotriva violenţei. Durata momentului artistic va fi de maximum opt minute. La proba artistică se urmăresc următoarele:
*adaptarea momentului la tema concursului;
*impactul general al prezentării;
*mesajul preventiv transmis, cu promovarea ideii de nonviolenţă;
*forma şi originalitatea în prezentare;
*sugestivitatea moto-ului şi adecvarea lui la momentul artistic ales;
*colaborarea în cadrul echipei.
Se pot utiliza orice fel de accesorii pentru a îmbogăţi prezentarea scenică a echipajului.
Cadrele didactice însoţitoare vor prezenta eventualele materiale pe suport digital (CD, DVD) cu numele unităţii de învăţământ inscripţionat pe CD şi cu numele cadrelor didactice însoţitoare notat pe plic sau carcasă.
Se va ţine cont ca timpul rezervat prezentării, respectiv cele opt minute să nu fie depăşite, criteriu de care juriul va ţine cont.
Echipajul care nu se încadrează în timp va fi depunctat de către juriu.
Secţiunea de eseuri „Mesajul meu antiviolent" - fiecare unitate şcolară va participa cu un eseu realizat de către un elev sau mai mulţi, care trebuie să se încadreze în maximum două pagini de caiet.
Eseul trebuie să conţină pe prima pagină titlul, iar în colţul din dreapta, sub titlu, numele elevului, profesorul coordonator şi unitatea şcolară.
Mult succes tuturor participanţilor!
Comisar-şef de poliţie Ioana INDRIEŞ,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii - I.P.J. Bihor

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 20:34:08 Ora de vară a Europei de Est