Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mărţişorul - simbol al primăverii, speranţei şi norocului

Tradiţii şi obiceiuri

Mărţişorul - simbol al primăverii, speranţei şi norocului

Tradiţiile, obiceiurile, portul şi folclorul sunt comori inestimabile ce definesc un popor o continuitate, facând-o unică, statornică şi nemuritoare.

Copiii sunt cele mai sensibile fiinţe, dornice să înveţe, să înţeleagă, să simtă. Vârsta lor fragedă constituie un avantaj, se poate lucra cu nişte minţi şi suflete curate, nepoluate încă de alţi factori.
De aceea, la început de primăvară, în cadrul activităţilor desfăşurate în Orăşelul copiilor au fost invitaţi preşcolarii şi şcolarii unităţilor participante la proiectul „Sărbătorile la români" pentru a desfăşura activităţi legate de marcarea evenimentelor şi sărbătorilor de primăvară.
Astfel prima activitate s-a desfăşurat sub îndrumarea profesorilor Dobran Viorica- C.S.E.I „Cristal", Bernad Floare, Irimuş (Jurcuţ) Maria - Grădiniţa Nr. 45 - „Ion Creangă" şi Pantazi Teodora - C.S.E.I Nr.1, în parteneriat cu Uniunea Femeilor Oradea - Bihor, prin persoana d-nei ing. Mioriţa Săteanu - preşedinte şi coordonatorul proiectului „Ceata lui Piţigoi", precum şi reprezentanta Primăriei, d-na Cătălina Kuibuş.
 Activitatea a debutat prin prezentarea „Mărţişorului - ca simbol al primăverii, speranţei şi norocului", unde d-na Dobran Viorica a precizat semnificaţia şnurului, a culorilor alb (înţelepciunea bărbatului) şi roşu (vitalitatea femeii), astfel acesta exprimând împletirea inseparabilă a celor două principii. S-au spus legende tradiţionale ale mărţişorului sau alte mituri care circulă în diferite zone ale ţării care spun că: mărţişorul este un talisman aducător de noroc dacă-l porţi cu încredere şi demnitate, mărţişorul este simbolul sosirii primăverii şi alungarea iernii, culorile făcând trimitere la sângele roşu pe zăpada albă sau mărţişorul se atârnă într-un pom fructifer punându-ţi o dorinţă care se va împlini.
Cui şi cum se dăruiesc mărţişoarele?
Tradiţia spune că mărţişorul este oferit pe 1 Martie ca vestitor al primăverii, primind însă în ultimii ani semnificaţii diverse, de la podoabe aducătoare de noroc la simbol al renaşterii naturii, de aceea am trecut şi noi la activitatea practică de confecţionare de mărţişoare.
Sub îndrumarea d-nelor Bernad Floare şi Irimuş Maria, copiii s-au întrecut în confecţionarea de mărţişoare diferite, mămăruţe, fluturaş, floricele multicolore, pe care le-au dăruit unii altora, nouă, cadrelor didactice sau ducându-le acasă celor dragi.
Alţii, sub îndrumarea d-nei Cătălina Kuibuş, au confecţionat flori din diverse materiale, iar alături de d-na Dobran Viorica au făcut felicitări cu ghiocei, materiale ce au fost pregătite de d-na prof. Opriş Aurelia, d-na prof. Lezeu Rodica şi d-na prof. Pop Andra. D-na prof. Bernad Floare a învaţat copiii un cântecel, cu promisiunea că data viitoare, vor continua aceste activităţi, să pregătim mamelor drept cadou un mărţişor şi o felicitare.
D-na prof. Dobran Viorica, împreună cu elevele voluntare Melinda şi Cristina, a organizat expoziţia cu lucrările executate sub denumirea de „Sărbătorile la români", expoziţie care va fi completată cu lucrările de 8 Martie.
La organizarea expoziţiei au colaborat d-nul prof. Borma Cosmin, d-na prof. Pantazi Teodora, d-na Fiţ Floriţa care au confecţionat cu copiii şi colegii mărţişoare şi felicitări, pe care le-am dăruit Asociaţiei nevăzătorilor, Expoziţiei de la C.S.E.I „Cristal" şi din Orăşelul Copiilor; mărţişoare şi felicitări au mai confecţionat şi preşcolarii de la Grădiniţa Nr. 27 - „Voinicel", sub îndrumarea d-nelor prof. Borma Gabriela şi Tăut Elisabeta.
Ing. Mioriţa Săteanu

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 20:57:18 Ora de vară a Europei de Est