Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Micii ecologişti, în acţiune!”

Grădiniţa Nr. 30 – „Mugurel”

„Micii ecologişti, în acţiune!”

În ultima zi din săptămâna „Şcoala altfel - Să ştii mai multe, să fii mai bun!", muguraşii din grupa mare A, mare B şi mijlocie B au avut bucuria de a participa la o activitate, cu multiple beneficii în formarea lor ca viitori cetăţeni responsabili.

Plantatul de flori, popularizarea mesajelor scandate şi tipărite pe micile pancarte, interacţiunile cu cei întâlniţi în parc, apariţia misteriosului pirat, înălţarea balonului uriaş sunt momente pe care partenerul nostru educaţional, POLIŢIA LOCALĂ ni le-a oferit, cu multă generozitate.
Printr-o astfel de activitate am reuşit să bifăm, ca atinse, comportamente din mai multe domenii de dezvoltare a preşcolarilor deoarece au fost luate în calcul o seamă de nevoi pe care le au copiii la această vârstă: nevoia de mişcare, de explorare şi ocrotire a mediului, de acţiune, de cooperare, de relaţionare, de comunicare, de exprimare a opiniei şi nu în ultimul rând de a se juca şi relaxa.
Locul desfăşurării, conţinutul, strategiile, resursele, mijloacele de evaluare sunt aspecte ce au concurat la declanşarea motivaţiei intrinseci a preşcolarilor, fapt pentru care ei au avut o participare, activă, efectivă şi afectivă, în tot ceea ce au întreprins. Deplasarea de la grădiniţă până în parc şi înapoi a venit în întâmpinarea dorinţei de mişcare a micilor ecologişti şi a fost un bun prilej de orientare în spaţiu, a acestora.
Înainte de a planta florile copiii au avut ocazia să exploreze cele două componente ale mediului (plantele, solul), iar acţiunea în sine le-a permis şi activarea emisferei cerebrale stângi deoarece copiii şi-au coordonat ambele mâini în efortul de a fixa planta cât mai bine şi au avut o poziţie corporală în care păstrarea echilibrului este destul de dificilă. Ne-am propus să revenim în parc pentru a observa cum evoluează dezvoltarea plantelor şi chiar pentru a le uda cu apă, dusă în flacoane mici.
Locul de joacă din parc a fost cu mult mai curat după ce micuţii noştri au demonstrat că folosirea măturii şi a făraşului este o acţiune pe care, chiar şi ei, pot să o facă. Admiraţi şi încurajaţi de trecători, copilaşii de la activitatea de curăţenie a parcului au primit cu bucurie şi mândrie laudele admiratorilor, iar acest fapt a fost o reală demonstraţie a vredniciei lor, ce le  va consolida şi mai mult,  încrederea în ei.
Plăcut impresionaţi de acţiunea noastră au fost şi cetăţenii care îşi petreceau momentul de respiro, pe bancă în parc. Dacă la primele exerciţii de abordare a acestor persoane, timiditatea a constituit un impediment în a ne face cunoscute intenţiile, am recurs la soluţia de rezervă, prezentarea pancartelor pe care au fost tipărite mesaje în acest scop. Iată că, acest substitut, precum jucăria într-o terapie, a reuşit să ne facă interacţiunea mai eficientă şi din ce în ce, cu mai puţin trac.
„Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi!"
După cum este şi firesc, aceste exerciţii au devenit suficient de repede, reale abilităţi de comunicare. Astfel, la întâlnirea cu două femei ce îşi plimbau căţeluşii prin parc, copiii au găsit rapid întrebarea firească, despre punga pe care trebuie să o aibă asupra lor cei care ies cu animalele de companie prin parc. Deoarece nu am surprins comportamente nepotrivite, ci am găsit doar urme ale unor fapte de acest gen, copiii nu s-au sfiit să întrebe persoana care stătea pe o bancă, dacă nu cumva a aruncat şi respectiva resturi de ţigări pe jos. S-a dovedit, în acest fel, că şi luarea de atitudine se poate practica, cu atât mai mult cu cât este o datorie,  un drept civic al fiecăruia dintre noi.
O altă formă de a ne manifesta atitudinea responsabilă faţă de mediu a fost marşul în grup. Micii ecologişti aveau atât pancartele, cât şi figurinele din baloane oferite, spre marea lor bucurie, de misteriosul pirat. Această combinaţie întăreşte ideea că la cei mici, chiar dacă sunt fascinaţi, cu precădere de joc, jucării, este posibilă şi benefică, pentru dezvoltarea lor armonioasă, o educaţie care s-a desprins din problematica lumii contemporane. Scandarea lozincii „Parcul este pentru noi, nu e ladă de gunoi" a permis manifestarea opiniei, în public şi a demonstrat eficienţa unităţii, cooperării, a muncii în echipă, dovedindu-se astfel, că unde-s mulţi curajul, puterea creşte.
Sentimentele, impresiile, gândurile preşcolarilor participanţi, au fost exprimate verbal sau au fost inscripţionate pe balonul uriaş ce reprezenta planeta Pământ. După înălţarea balonului copiii s-au jucat fericiţi şi satisfăcuţi că au reuşit să-şi finalizeze acţiunea de ecologişti conştienţi şi responsabili.
Ruja Lenuţa
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: „Micii ecologişti,  în acţiune!”

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 02:02:26 Ora de vară a Europei de Est