Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti

În cadrul programului Spaţii verzi, componenta urbană,

Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti

Deţinătoare a titlului de Eco-şcoală şi a Steagului verde, din 2014, Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" derulează noi şi importante proiecte eco, în parteneriat cu Universitatea din Oradea, Universitatea Agora şi Fundaţia Euroregiunea Bihor-Hajdu Bihar- Oradea.

Vineri, 24 aprilie 2015, în cadrul programului Spaţii verzi, componenta Spaţii verzi urbane, în parcul şcolii, au fost plantaţi primii puieţi de arbuşti („Oltenel", „Petrişor", „Balthazar" şi „Gigel") dintr-un total de 21, care vor îmbogăţi parcul şcolii în cadrul proiectului „Spaţiu verde pentru toţi copiii" - reamenajarea spaţiului verde la Eco-şcoala Gimnazială „Oltea Doamna".
Elevi, profesori şi studenţi - sub aceeaşi umbrelă verde
Acţiunea de vineri este cea de-a doua din cadrul proiectului, după cea de miercuri, 22 aprilie, când elevi din clasele primare conduse de prof. Laura Ienei David şi Doina Sabău, au participat, alături de gimnaziştii, coordonaţi de prof. dr. Liliana Bocoi - director adjunct şi Claudia Zbârcea, şi de studenţi ai Facultăţii de Protecţia Mediului, coordonaţi de prof. dr. ing. Adrian Timofte, la o acţiune de ecologizare pe malurile Crişului Repede.
La acţiunea de plantare de vineri, Fundaţia a fost reprezentată de Bogdan Hossu, director executiv şi manager de proiect, Udrescu Oana Nicola şi Somogyi Orsolya, iar de la Facultatea de Protecţia Mediului au fost prezenţi şase studenţi din cadrul Departamentului Silvicultură şi Inginerie Forestieră (Vlad Mateaş, Biblia Csaba şi Maria Hojda din anul III, Ioan Cristian Şandor şi Paul Timotei Crăciun din anul I şi Vegh Szilard din anul IV, însoţiţi de prof. dr. ing. Adrian Timofte şi asistent dr. ing. Ruben Budău - responabil spaţii verzi. Gazdele s-au prezentat în formulă completă: responsabil proiect - prof. Mircea Mitran, directorul şcolii, coordonatori de proiect: prof. dr. Liliana Bocoi - director adjunct şi prof. Laura Ienei David (cu clasa a III-a D) şi echipa de proiect: prof. Doina Sabău (cu clasa a IV-a B), Claudia Zbârcea (cu clasa a VI-a A), Florina Musca (cu cls. a VII-a C), Florentina Socolan - consilier educativ (cu cls. a VIII-a A), prof. Patricia Faur, bibliotecar Maria Dana Teşedan şi Angelica Mihuţ, secretar-şef.
„Implemenarea unei campanii de educaţie nonformală"
„Aşa după cum se poate lesne intui, prin acest proiect se urmăreşte reamenajarea spaţiului verde din incinta şcolii, îmbogăţirea parcului cu 21 de arbuşti, dar şi implemenarea unei campanii de educaţie nonformală pentru elevi, cu tema „Ocrotirea mediului înconjurător", ne-a spus responsabilul de proiect, dl director Mircea Mitran.
„Ţin să precizez faptul că în cadrul componentei nonformale de educaţie ecologică, avem prevăzute trei activităţi: din care una s-a desfăşurat miecuri - ecologizare pe malurile Crişului Repede; cea de-a doua va fi confecţionarea unui miniparc din  materiale reciclabile, iar cea de-a III-a: „Eco afişul" pe teme ecologice - realizarea de afişe cu teme ecologice şi de protecţia mediului", a adăugat d-na prof. Laura Ienei David, coordonator de proiect.
Să mai spunem că bugetul total al proiectului este de 11.300, 6 ron, sumă cerută de MOL România, finanţatorul proiectului, alături de Fundaţia pentru Parteneriat, din care 8.775 ron din partea MOL România, iar Fundaţia pentru Parteneriat, 2.525,6 ron.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (60 de poze), accesaţi Galeria foto: Eco-şcoala „Oltea Doamna” îşi îmbogăţeşte parcul cu 21 de arbuşti.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 18:00:15 Ora de vară a Europei de Est