Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevii au drept de vot în Consiliul de Administraţie

Decizia care schimbă ultimii patru ani din sistemul educaţional românesc

Elevii au drept de vot în Consiliul de Administraţie

Consiliul Naţional al Elevilor este mândru de faptul că marţi, 5 mai 2015, a fost publicată în Monitorul Oficial al României Legea ce reacordă dreptul de vot în Consiliul de Administraţie al Unităţilor de Învăţământ din România unui reprezentat al elevilor.

Realizarea vine după ce timp de 4 ani, elevii au făcut presiuni pentru a repara nedreptatea comisă prin adoptarea Legii nr. 1/2011. Prin aceasta, elevii au devenit doar observatori în Consiliul de Administraţie, fiindu-le luat dreptul de vot. În completarea legii a venit Oug nr. 49/2014 care a făcut ca din observatori, elevii să devină observatori ocazionali, fiind implicaţi în procesul de luare a deciziilor în cadrul unităţii de învăţământ doar în momentul în care Consiliul de Administraţie considera că problema dezbătută îi viza în mod direct.
După ce 4 generaţii de reprezentanţi ai Consiliului Elevilor s-au luptat pentru a  recâştiga dreptul pierdut în anul 2011, toţi cei din mandatul de anul acesta sunt foarte fericiţi de reuşită. CNE a susţinut încă de la început iniţiativa, făcând toate demersurile necesare legii, şi urmărind cu atenţie întreaga evoluţie a acesteia, aprobarea ei fiind un real succes. 
Asupra acestui moment de cotitură pentru elevii din ţara noastră,  preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor, Horia ONIŢA, a declarat că nu poate decât să îşi exprime „profunda mulţumire privind decizia legiuitorilor de a acorda dreptul de vot reprezentantului elevului în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ unde există cel puţin un elev major” toate acestea după „mai bine de 4 ani de presiuni, lobby, poziţii”. El a mai declarat „Mă bucur că am avut ocazia să văd acest drept câştigat în timpul exercitării mandatului, iar acest fapt nu poate decât să ne responsabilizeze în demersurile de asigurare a unei reprezentativităţi veritabile şi a unor procese electorale corecte”. Acesta a susţinut cu fermitate că „Din păcate, un drept câştigat nu înseamnă că demersurile pentru reprezentarea elevilor în acest sens sunt încheiate”, urmând „în primul rând modificarea Metodologiei de CA”, dar mai ales ,,informarea beneficiarilor şi monitorizarea respectării dreptului obţinut astăzi”. Deoarece în opinia lui „trebuie să avem colegi competenţi, transparenţi, ce prezintă opinia reală a elevilor”, dar şi că procesul „va fi o muncă grea”, justificând în acest sens faptul că „sunt peste 1.400 de licee în România în care legea trebuie să ajungă să fie cunoscută şi aplicată, dar ne asumăm faptul că vom depune eforturi sporite prin structurile reprezentative la nivel judeţean pentru a ne asigura că dreptul pentru care luptăm de ani buni este respectat”. El a concluzionat că în opinia sa ne aflăm la încheierea unui ciclu important în edificarea vocii reprezentative a elevilor, a cărui relevanţă reprezintă un principiu fundamental al procesului educaţional”.
Dat fiind importanţa acestui fapt istoric pentru Consiliul Elevilor, dar şi pentru învăţământul românesc şi-au mai exprimat opinia: Secretarul executiv pe relaţii externe al Consiliului Naţional al Elevilor, Eusebiu TUDOROIU, acesta completând că „Faptul că s-a reuşit ca în această perioadă elevii să primească un drept esenţial în calitate de beneficiari direcţi ai educaţiei este un lucru cu adevărat lăudabil”. El susţine că „în sfârşit, vedem cum sistemul educaţional românesc începe să asculte părerea generaţiei tinere”, accentuând faptul că acesta începe „să ia în seamă nevoile şi aşteptările lor”, dar mai ales să ofere „un cadru legal elevilor prin care opiniile lor să conteze”. El a mai adăugat că „A venit momentul ca marele minus existent în ultimii 4 ani, când elevilor le-a fost amputat dreptul de vot în Consiliul de Administraţie, să fie înlăturat”, făcând în acest fel ,,loc colaborării bazate pe egalitate între principalii actori ai sistemului educaţional: elevii, cadrele didactice şi părinţii”.
Şi Secretarul executiv pe organizare internă al Consiliului Naţional al Elevilor, Cătălin ZUGRAVU, a avut un cuvânt de spus pe această temă, declarând că „Reprezintă o mare bucurie pentru noi, reprezentanţii elevilor, să asistăm la momentul în care învăţământul românesc preuniversitar revine pe calea cea dreaptă a democraţiei” şi că „după aceşti câţiva ani în care elevii au fost privaţi de dreptul de a-şi exprima poziţiile într-o adunare decidentă”, reuşind în final să „avem oportunitatea de a arăta că elevii îşi cunosc drepturile”, dar mai ales că ei înşişi de acum înainte „îşi pot reprezenta colegii cu demnitate şi profesionalism”. Astfel că  „în acest sens, Biroul Executiv CNE a terminat deja amendamentele Metodologiei de desfăşurare a şedintelor Consiliului de Administratie”, urmând a alcătui şi a publica în scurt timp „un Ghid al Elevului reprezentant în CA” Acesta a mai susţinut şi că „Nu vom lăsa această oportunitate să treacă pe lângă noi”, asigurându-ne că membrii Consiliului Naţional al Elevilor îşi vor „aduce contribuţia în cât mai mare măsură la democratizarea completă a sistemului de învăţământ”.
Ca dovadă că acest eveniment reprezintă un adevărat succes pentru elevii din România chiar şi cei din mandatele anterioare au ţinut să îşi exprime părerile asupra acestui eveniment. Astfel că Iulia Flavia MIRON, care a ocupat funcţia de preşedinte CNE în mandatul 2013-2014, s-a declarat încântată, susţinând ,,Dreptul de vot al reprezentantului elevilor în cadrul Consiliului de Administraţie al unităţii de învăţământ preuniversitar este o reuşită a Consiliului Naţional al Elevilor”, acest succes datorându-se mai ales „faptului că structura este suficient de matură şi puternică să adune şi să formeze tineri” care pot, dar mai ales trebuie „să ducă mai departe dezideratele pentru care aceasta militează”. Ea accentuează că „A fost parcurs un pas important pentru democratizarea sistemului educaţional”, fapt ce o determină să ureze succes „reprezentanţilor elevilor în îndeplinirea responsabilităţii semnificative de a veghea asupra respectării dreptului revendicat”.
În completarea ei a venit şi preşedintele CNE în mandatul 2012-2013, Andrei Bogdan PETRE, acesta din urmă declarând fericit că „Toate eforturile elevilor, depuse începând cu anul 2011, în sfârşit, se materializează” în ceea ce o să fie de acum înainte „responsabilizarea reprezentantului elevilor pentru participarea directă la luarea deciziilor în unitatea de învăţământ”, astfel că „dreptul de vot în Consiliul de Administraţie acordat elevului reprezentant poate reprezenta, din anumite perspective, un pas înainte” ce duce pe drumul înspre prea bine cunoscutul „deziderat al democratizării sistemului educaţional românesc”, Consiliul Elevilor demonstrand iaraşi „prin efort susţinut şi perseverenţă că elevii români pot reprezenta un factor activ al procesului de aliniere la standarde europene a practicilor educaţionale curente”.
Astfel, după îndelungi dezbateri şi modificări ale propunerii venite din partea reprezentanţilor elevilor, plenul Senatului a adoptat propunerea legislativă nr. L110/2015, miercuri, 15 aprilie, ce are ca scop reacordarea dreptului de vot în Consiliul de Administraţie pentru un reprezentant al elevilor. Propunerea a fost depusă la Camera Deputaţilor la mijlocul lunii decembrie 2014 şi semnată de 48 de senatori şi deputaţi care s-au arătat încrezători în iniţiativa elevilor.
Ulterior legea a fost promulgată şi de către preşedintele României, Klaus Iohannis, la data de 30 aprilie, începând astfel trimiterea noilor directive şi modificări către toate unităţile de învăţământ şi inspectoratele şcolare din România, pentru a se lua la cunoştiinţă decizia şi a se aplica imediat.
Este o bucurie pentru elevii din România, cele mai înalte foruri reprezentative ale democraţiei arătându-şi încă o dată susţinerea faţă de Consiliul Naţional al Elevilor şi proiectele acestuia. Această reuşită este de remarcat după ani întregi de muncă. Cu siguranţă, aceasta îi va ajuta pe elevii din toate mediile şcolare să susţină clar şi răspicat perspectiva celor pe care îi reprezintă în Consiliul de Administraţie şi este şansa de a vedea în viitor un învăţământ ce are la bază principiile democratice.
Secretariatul Departamentului de Educaţie şi Comunicare (Relaţii Externe),
secretar Eusebiu-Mihail TUDOROIU

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 10:01:47 Ora de vară a Europei de Est