Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

YouthBank Oradea finanţează 10 proiecte ale liceenilor din Oradea şi Salonta

Din 20 de proiecte depuse

YouthBank Oradea finanţează 10 proiecte ale liceenilor din Oradea şi Salonta

YouthBank Oradea a decis rezultatele finale ale concursului de finanţare desfăşurat în acest an.

Din 20 de proiecte depuse, echipa YouthBank finaţează 10, 6 proiecte depuse de liceenii orădeni şi 4 proiecte ale liceenilor din Salonta.
Cele 6 proiecte ale liceenilor orădeni finanţate sunt: Cu paşi mărunţi spre un viitor mai bun; Festivalul Luminii; Together, we can! Baschet, mai mult decât doar sport; Golete-ţi podul; Amprenta prezentului.
Liceele orădene din care provin membrii echipelor aplicante sunt: Colegiul Naţional „Emanuil Gojdu", Colegiul Naţional „Mihai Eminescu", Colegiul Naţional „Iosif Vulcan", Liceul „Don Orione", Liceul Teoretic „Aurel Lazăr", Liceul de Arte, Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu".
La Salonta, YouthBank finanţează 4 proiecte ale liceenilor de la Colegiul Naţional „Teodor Neş" şi de la Liceul Tehnologic Nr. 1: Mai Mult Verde; Mereu Implicat; Cărţile, o altă lume, o altă viaţă! Alergarea Colorată; 24S
Proiectele liceenilor orădeni abordează teme ca dotarea sălii de kinetoterapie a unui centru pentru copiii cu autism, cercetăşia, educaţia nonformală a tinerilor cu oportunităţi reduse, arta, sportul, social-umanitarul. Proiectele liceenilor din Salonta promovează ecologia, sportul, sănătatea, cititul şi cărţile.
Finanţările oferite au sume cuprinse între 700 şi 2000 de lei, în funcţie de necesităţile bugetare, de calitatea proiectelor, de prestaţia la interviuri a echipelor aplicante, până la terminarea fondului alocat, astfel încât fiecare proiect finanţat să poată fi implementat cu succes de către liceeni. Valoarea totală a fondului destinat finanţării proiectele a fost de 15.462 lei, sumă atrasă prin acţiuni şi evenimente organizate de membrii YouthBank Oradea în perioada decembrie 2014 - februarie 2015,  cât şi prin contribuţia partenerilor financiari locali, VPK Packaging Group şi Celestica şi a partenerului nostru naţional, BRD - Groupe Societe Generale. Alţi sponsori care au contribuit financiar în această perioadă de fundraising au fost: Votrom, Madrugada, Optimedia Windows and Doors. Deoarece două echipe şi-au retras proiectele după luarea deciziei de finanţare a acestora, 1134 lei au rămas în fondul YouthBank pentru a fi folosiţi în vederea finanţării proiectelor de anul viitor. Anul acesta, suma totală a finanţărilor oferite de YouthBank Oradea este de 14.328 lei.
Proiectele finanţate vor fi implementate până în luna iunie şi monitorizate de către membrii echipei YouthBank Oradea, care astfel îşi vor dezvolta capacitatea de luare a deciziilor, responsabilitatea, vor deprinde abilităţi de comunicare,  leadership,  management de proiect şi management financiar.
Anul trecut, din fondul YouthBank au fost acordaţi 18.000 lei pentru un număr de 11 proiecte implementate de 61 de liceeni, acestea având 4.432 de beneficiari direcţi şi indirecţi.
Programul este implementat în Oradea şi parţial în Salonta (etapa de acordare de finanţări) de către Fundaţia Comunitară Oradea, iar la nivel naţional este coordonat de către Asociaţia pentru Relaţii Comunitare în parteneriat cu BRD - Groupe Groupe Société Générale. BRD - Groupe Société Générale susţine programul prin acordarea a jumătate din suma strânsă de echipa YouthBank Oradea din care vor fi finanţate proiecte cu impact în comunitate iniţiate de liceeni.
Activităţile YouthBank România sunt incluse în „YouthBank Academy: Soluţii durabile pentru implicarea tinerilor în viaţa comunităţii" - proiect finanţat prin granturile SEE 2009 - 2014, în cadrul Fondului ONG în România cu suma de 75.000 de euro.
Iulia Dudaş

 

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 12:36:33 Ora standard a Europei de Est