Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un proces simulat din domeniul Dreptului penal

Vineri, la Universitatea Agora, în Sala de procese simulate

Un proces simulat din domeniul Dreptului penal

În cadrul activităţilor festive prilejuite de aniversarea a 15 ani de la înfiinţarea Universităţii Agora din Oradea şi în cursul consolidării unei istorii de succes a acesteia, studenţii de anul III şi IV de la secţia „Drept" au avut prilejul în ziua de 15 mai 2015 să contribuie, la rândul lor, cu o mică poveste de succes, aceea a unui proces simulat din domeniul Dreptului penal, respectiv o punere în scenă a unei judecăţi în primă instanţă a unei cauze penale.

Conceput pe o stare de fapt cadru, scenariul şedinţei de judecată a permis studenţilor care au interpretat rolurile de magistraţi, avocaţi, părţi şi martori să-şi expună propriile replici şi intervenţii. S-a creat, astfel, o stare de emoţie şi de tensiune pentru participanţi, fiecare dintre ei concentrându-se pentru a-şi formula cât mai adecvat expunerile şi pentru a da replicile potrivite celorlalţi. Această manieră de organizare, dincolo de riscurile pe care le presupune, în situaţiile în care din cauza tracului, unii dintre studenţi ar uita sau denatura relatarea unor aspecte esenţiale în desfăşurarea scenariului, oferă cel mai bun prilej pentru trăirea atmosferei unei şedinţe de judecată la cote foarte apropiate de realitate. Oferă, de asemenea posibilitatea studentului în rolul de judecător să-şi manifeste cunoştinţele, deprinderile, dar mai ales personalitatea în conducerea şedinţei.
Ceea ce s-a întâmplat vineri va rămâne în istoria universităţii noastre nu numai ca primul proces simulat al secţiei de Drept, ci deopotrivă, ca unul care a ridicat ştacheta calitativă a prestaţiilor la o cotă atât de ridicată încât, generaţiile viitoare vor avea mult de muncă pentru a o depăşi.
Cu un aer senioral, ,,judecătorul" Adriana Brânda a condus magistral şedinţa, de maniera în care unui necunoscător al evenimentului aflat în sală, i-ar fi creat, realmente, senzaţia că a nimerit într-o şedinţă de judecată a Judecătoriei Oradea.  Cu o privire iacobină şi un aer inchizitorial, ,,procurorul" Jeni Dedu s-a angajat în expuneri vehemente şi replici tăioase la adresa Apărării, conduse excelent de ,,avocatul" Petronela Ilica; aceasta fie prin replici uşor ironice, pe alocuri sarcastice la adresa Parchetului, fie prin pledoarii patetice, a încercat să invoce tot ce era posibil în favoarea inculpatului şi pentru a-l îndupleca pe preşedintele completului. Ar fi nedrept dacă în suita de elogii nu i-aş menţiona pe toţi participanţii care, în mod surprinzător mai ales pentru unii, au reuşit prestaţii cu mult peste ceea ce probaseră anterior la repetiţii. Aşadar, o reuşită, pe care au savurat-o în primul rând protagoniştii, care au avut cel mai mult de câştigat din această reprezentaţie dar, nu mă îndoiesc că, deopotrivă, toată asistenţa care a făcut sala neîncăpătoare.
În final, adresez un sincer mulţumesc tuturor studenţilor care s-au implicat în acest eveniment şi le doresc din toată inima ca într-un viitor cât mai apropiat să conducă o şedinţă sau să pledeze într-o sală de judecată reală.
Astfel a văzut şi a comentat procesul simulat domnul procuror lector univ. dr. Liviu Lascu, îndrumătorul „actorilor" studenţi.
Nouă nu ne rămâne decât să vă prezentăm şi ceilalţi protagonişti, „actori" ai respectivului proces de drept penal simulat. Alături de Adriana Brânda (judecător), Jeni Dedu (procuror) şi Petronela Ilica (avocat inculpat), au mai interpretat: Daiana Poleac (grefier), Andra Breb (avocat parte civilă), Adrian Florea (inculpat), Lavinia Iovan (persoană vătămată-1), Lavinia Fărcanea (persoană vătămată-2), Iolanda Fâşie (parte civilă), precum şi cei cinci martori: Popa-Tuns Cosmin, Sturz Gabriela, Buncea Claudia, Titi Ronald şi Barboş Daniel.
Pe când o nouă cauză şi provocare?
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un proces simulat din domeniul Dreptului penal.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 07:30:47 Ora de vară a Europei de Est