Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Maeştrii desenului au „înfiat” arbuştii ornamentali

De la Salonta

Maeştrii desenului au „înfiat” arbuştii ornamentali

Colegiului Naţional „Teodor Neş" din Salonta a găzduit miercuri, 20 mai 2015, Concursul de desene cu creta pe asfalt al elevilor claselor a IV-a.

Evenimentul a reprezentat o premieră pentru colegiul salontan şi a fost organizat de echipa „EchoSpirit" a Proiectului „Mai mult verde, mereu implicat", formată din liceenii Şerban Grecu, Vlad Dumitrescu, Bogdan Groza, Arnold Balla şi întărită cu mai mulţi voluntari mobilizaţi de Consiliul elevilor.
Cele opt echipe de desenatori cu creta pe asfalt au realizat pe trotuarul şcolii adevărate opere de artă inspirate din activităţile cotidiene ale iubitorilor de natură. Asfaltul fierbinte al şcolii s-a declarat învins de creta predominant verde, iar vibraţia multicoloră a temelor dedicate salvării mediului înconjurător a transformat concursul de desen cu creta pe asfalt într-un atelier de soluţii ecologice pentru viitorul mai verde al oraşului Salonta. În paralel cu micii artişti ai cretei colorate, colegii lor de clasă au desfăşurat activităţi ample de ecologizare a întregului perimetru al Colegiului Naţional „Teodor Neş".
„Şcoala este cea de-a doua casă, iar dorinţa elevilor noştri de a o păstra curată, mereu verde şi primitoare, cu surprize plăcute şi pline de învăţăminte cu impact de lungă durată asupra mediului înconjurător, confirmă utilitatea programelor educaţionale cu tematică ecologică", ne-a declarat prof. Vasile Trăncău, directorul C.N. „Teodor Neş" Salonta. Coordonatoarea de programe pentru tineri, Iulia Dudaş, din cadrul Fundaţiei Comunitare Oradea, prezentă la acest eveniment, a subliniat „importanţa implicării creative şi responsabile a profesorilor şi elevilor salontani în cadrul programelor YouthBank Oradea, coordonate de Fundaţia Comunitară Oradea în parteneriat cu Asociaţia pentru Relaţii Comunitare şi BRD - Groupe Societe Generale", fapt dovedit prin rezultatele materializate în cadrul proiectului „Mai mult verde, mereu implicat".
La finalul concursului de desene pe asfalt, cele opt echipe de artişti au primit diplome de excelenţă şi au „înfiat" pentru următorii ani de şcoală câte unul din cei opt arbuşti ornamentali tuia plantaţi săptămâna trecută de echipa „EchoSpirit". Elevii premiaţi vor săpa, vor plivi şi vor uda arbuştii ornamentali „înfiaţi" cu dragostea şi devotamentul, investite şi în operele de artă născute din creta colorată care, timp de o oră, a mângâiat necontenit trotuarul şcolii.
Astfel, elevii din clasa a IV-a A (prof. Florica Dehelean), împărţiţi în două echipe creative, au primit titlurile de „Maeştrii Hărniciei" (Echipa „Ecologiştii") şi „Maeştrii Inspiraţiei" (Echipa „Verde"). Elevii din clasa a IV-a B (prof. Lavinia Bodiu) au primit diplome de excelenţă pentru titlurile de „Maeştrii Speranţei" (Echipa „Salvatorii Naturii") şi „Maeştrii Pământului" (Echipa „Iubitorii Terrei"). Echipa „Naturiştii" din clasa a IV-a C (prof. Mirela Grecu) a primit titlul onorific de „Maeştrii Culorilor", în timp ce colegii lor din aceeaşi clasă, adunaţi în echipa „Fluturaşii", au primit titlul de „Maeştrii Creativităţii". Operele pe asfalt ale micilor artişti din clasa a IV-a D (prof. Florica Iova) au fost premiate cu două diplome de excelenţă pentru „Maeştrii Sârguinţei" (Echipa „Albinuţele Harnice") şi pentru „Maeştrii Fanteziei" (Echipa „ Micii Naturalişti").
Sorin Petrache
P.S. Pentru mai multe poze (32 de poze), accesaţi Galeria foto: Maeştrii desenului au „înfiat” arbuştii ornamentali.

Trimite email
marți, 30 aprilie 2024, 11:57:49 Ora de vară a Europei de Est