Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Miercuri, la Universitatea Agora,

Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Miercuri, 27 mai 2015, de la ora 10.00, la sediul Universităţii Agora din municipiul Oradea a avut loc conferinţa de presă cu ocazia finalizării proiectului: „C.E.R.C. DE. APTITUDI.N.I. - CrEaRea, Corelarea şi DEzvoltarea APTITUDInilor Necesare pentru trecerea la viaţa actIvă", Contract nr: POSDRU/161/2.1/G/137526, proiect implementat în parteneriat de către Asociaţia Eurhope, în calitate de beneficiar şi Universitatea Agora din Oradea, Fundaţia Agora din Oradea şi Asociaţia Project Life Calabria în calitate de parteneri.

Participanţii la conferinţă au fost: rectorul Universităţii Agora - prof. univ. dr. Ioan Dziţac, care a prezentat activitatea Universităţii Agora în calitate de partener în acest proiect, precizând că acest proiect a adus beneficii profesionale, dar şi financiare studenţilor din grupul ţintă al proiectului, studenţi atât de la Universitatea Agora, cât şi de la Universitatea din Oradea. Pe această cale domnul rector a mulţumit conducerii Universităţii din Oradea. Managerul de proiect, doamna Tatiana Dabija, a prezentat rezultatele proiectului pe activităţi şi a precizat faptul că acest proiect a fost o provocare pentru întreaga echipă, iar rezultatele se regăsesc în ceea ce grupul ţintă a acumulat participând la acest proiect. La conferinţa de presă au mai fost prezenţi experţi din cadrul echipei de proiect de la Universitatea Agora şi de la Fundaţia Agora, care au specificat faptul că acest proiect a fost foarte căutat de către studenţi, deoarece a adus elemente de noutate, precum înfiinţarea unei întreprinderi simulate la sediul Universităţii Agora, unde un număr de 60 de studenţi au putut să facă un stagiu de practică, simulând activităţile dintr-o întreprindere reală. Totodată, element de noutate a fost şi transferul de bune practici realizat la partenerul transnaţional din Italia - Project Life, unde au participat 15 studenţi selectaţi din grupul ţintă al proiectului. Dintre ei, doi au fost prezenţi la conferinţa de presă, Burta George - student anul III la Drept de la Universitatea Agora şi Porumb Alexandra - studentă la Master, anul I Kinetoterapie, de la Universitatea din Oradea. Cei doi au precizat faptul că prin participarea la acest proiect, ei se simt mai pregătiţi pentru intrarea pe piaţa muncii în vederea găsirii unui loc de muncă.
Prezentă la conferinţă, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, decanul Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Agora, a mulţumit studenţilor pentru implicarea în proiect, prezentându-le şi alte oportunităţi pe care Facultatea de Drept şi Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Agora le oferă studenţilor prin proiectele pe care le are în implementare.
După-amiază, în Amfiteatrul Albastru al Universităţii Agora, a avut loc întâlnirea cu majoritatea studenţilor din grupul ţintă al proiectului participanţi la conferinţa de închidere a proiectului, ocazie cu care s-au prezentat puncte de vedere din partea studenţilor şi a experţilor implicaţi în proiect, iar în concluzie s-a conturat ideea dezvoltării unor proiecte cu astfel de obiective care să aducă beneficii studenţilor şi care să-i pregătească pentru o piaţă a muncii extrem de rigidă la momentul actual.
Coordonator proiect P1,
prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Conferinţa de încheiere a proiectului „Cerc de aptitudini”...

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 03:28:05 Ora de vară a Europei de Est