Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

În vizită pe continentul american, la Poliția Keego Harbor, Michigan; University of Michigan, Ann Arbor; Central Michigan University...

Două cadre didactice ale Universităţii Agora - în America de Nord

În vizită pe continentul american, la Poliția Keego Harbor, Michigan; University of Michigan, Ann Arbor; Central Michigan University...

Două cadre didactice ale Universităţii Agora, decanul Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative, prof. univ. dr. Elena-Ana IANCU, profesor abilitat şi conducător de doctorat în Școala Doctorală de Drept din cadrul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza", Bucureşti şi un cadru didactic asociat al Facultății de Științe Economice din cadrul Universității Agora, dl. dr. Nicolaie IANCU au efectuat o vizită în America de Nord.

Interesaţi să aflăm păreri personale despre realitatea percepută pe parcursul celor trei săptămâni, detalii de la întâlnirile avute şi contactele stabilite în vederea iniţierii unor colaborări viitoare am invitat-o pe doamna decan Elena-Ana IANCU să ne răspundă la câteva întrebări.
Doamnă profesor Elena IANCU, ce parte a continentului american aţi vizitat?
Cea mai mare parte a timpului am petrecut-o în statul Michigan, din Vestul Mijlociu al Statelor Unite ale Americii în zona Marilor Lacuri (Detroit, Macomb, Ann Arbor, Keego Harbor). De asemenea, am parcurs o parte din Illinois, zăbovind la Chicago, iar în drum spre uimitoarea cascadă Niagara între  NY-Ontario ne-am oprit în oraşele Cleveland (Ohio), Buffalo (NY) unde există foarte mulți români.
În ce context aţi făcut călătoria peste ocean?
Inițial, am răspuns afirmativ invitației unui prieten de a ne petrece o vreme împreună. Apoi, am încercat să planificăm în aceeaşi perioadă întâlniri de cunoaştere, documentare şi informare în instituțiile de interes  pentru preocupările ştiințifice şi de cercetare pe care le avem.
Cum ați  ales instituțiile pe care le-aţi vizitat?
Desigur, ne-am documentat înainte și am stabilit o listă de posibile instituții pe care doream să le vizităm în contextul în care eu sunt conducător de doctorat şi cadru didactic la programele de studii de masterat şi licență din domeniul DREPT şi ADMINISTRAŢIE PUBLICĂ (programul de studii DREPT și programul de studii POLIŢIE LOCALĂ, recent acreditat ARACIS), iar dl. dr. Nicolaie Iancu la programul de studii MANAGEMENT din domeniul ŞTIINŢE ECONOMICE. Ca urmare, am ales în special universitățile și secțiile de poliție atât pentru a ne familiariza cu mediul universitar american din statele la care am făcut referire, cât şi pentru a surprinde cât mai multe aspecte din modul de organizare, lucru şi dotare a polițiilor locale.
Ajunşi la destinație am reușit să stabilim contacte cu specialiști și cadre didactice, fiind primiți, informați şi însoțiți în vizite de documentare. Cele câteva întâlniri au avut loc la Poliția Keego Harbor, Michigan;  University of Michigan, Ann Arbor; Central Michigan University.
Care sunt momentele de neuitat pe care le-aţi trăit pe pământ american?
Sunt multe momente pe care le-am trăit intens cu mare emoție, entuziasm și o succesiune de stări contradictorii între a descoperi  fascinanta Americă la prima mea călătorie pe acest continent şi a compara cu ceea ce avem acasă, aici în frumoasa noastră Românie. Îmi este foarte greu să găsesc cel mai potrivit răspuns astfel încât să nu amestec trăirile. 
Pentru a vă putea transmite mai bine succesiunea clipelor de neuitat, a întâlnirilor neprogramate, nearanjate, binecuvântate de Dumnezeu, aş dori să le prezint prin mesaje distincte.
(Va urma)
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: În vizită pe continentul american, la Poliţia Keego Harbor, Michigan;  University of Michigan,  Ann Arbor; Central Michigan University...

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 11:43:45 Ora de vară a Europei de Est