Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Un licean român a câștigat Alumni Leadership Award

În finala europeană „Compania anului 2015” de la Berlin

Un licean român a câștigat Alumni Leadership Award

Berlin, Germania, 31 iulie 2015.
Echipa de liceeni care a reprezentat România la finala europeană a competiţiei Compania anului 2015 se va întoarce de la Berlin cu premiul Alumni Leadership Award, acordat lui Vlad Dinu, reprezentantul start-up-ului SmartRead.

Juriul a evaluat abilităţile de lider, spiritul de echipă, atitudinea exemplară şi entuziasmul tinerilor din cele 36 de ţări reprezentate în competiția de antreprenoriat Compania anului 2015, organizată anual de JA Europe. Juriul a selectat 11 elevi excepţionali din cadrul competiţiei, care vor participa în această toamnă la Conferința liderilor alumni JA de la Copenhaga, Danemarca.
Vlad Dinu şi colegii lui de la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale" din Bucureşti - Alin Ali Hassan, Dumitru Călin şi Elena Laura Codin, coordonaţi de profesoara Mihaela Găvănescu - au format una dintre cele 37 de echipe de liceeni ce au concurat în finala europeană Compania anului 2015 de la Berlin. Echipele şi-au prezentat proiectele de business în faţa unui juriu format din personalităţi internaţionale din mediul de afaceri şi din cel academic.
Tinerii s-au calificat la finala europeană câştigând etapa naţională a competiţiei de antreprenoriat Junior Achievement cu aplicaţia SmartRead, un soft educaţional pentru smartphone ce îşi propune să revoluţioneze modul în care elevii învaţă şi profesorii predau. SmartRead îi ajută pe elevi să se evalueze şi să reţină mai multe informaţii din conţinutul unui manual sau al unei cărţi, prin intermediul unor teste. Aplicaţia poate fi folosită pentru orice disciplină şi le este utilă şi profesorilor, care pot obţine informaţii detaliate despre modul în care elevii citesc şi învaţă, permiţându-le să creeze planuri personalizate de studiu.
„Pentru noi, participarea la Compania anului 2015 a fost o experienţă incredibilă, nu numai prin faptul ca am învățat să „facem" business şi să lucrăm în echipă, dar şi pentru că am cunoscut oameni cu adevărat deosebiţi, cărora nu le e frică să arate ce gândesc, care nu se tem de eşec - oameni de succes. În ceea ce priveşte premiul Leadership Award, pentru mine e o onoare să intru în reţeaua JA Alumni, din care fac parte mulţi oameni cu iniţiativă, speciali, pe care îi pot numi acum cu mândrie „colegi", a spus Vlad Dinu, reprezentant al echipei româneşti.
Marele premiu al ediţiei de anul acesta a competiţiei Compania anului a revenit start-up-ului Rauteck din Germania, care a impresionat juriul cu un business sustenabil, bazat pe dezvoltarea unor produse din piese auto reciclate. Ei folosesc piesele metalice ale centurilor de siguranţă pentru a produce desfăcătoare de sticle stilizate şi transformă materialul textil al centurii în genţi cu design original, mizând în promovarea business-ului lor pe ideea de autenticitate şi sustenabilitate.
Competiţia Compania anului 2015 a celebrat la Berlin cei mai buni tineri antreprenori din Europa, participanţi în programul de antreprenoriat Junior Achievement. Juriul a evaluat competenţele lor de comunicare, de lucru în echipă, de planificare şi rezolvare a problemelor, capacitatea de a gestiona financiar o firmă, de a dezvolta produse şi servicii inovatoare, de a face planuri fezabile de marketing şi vânzări, precum şi proiecţiile financiare ale business-ului lor.
„Programul Compania scoate elevii din clasă şi îi aduce în economia reală. Oferind tinerilor acces la experienţă antreprenorială, programul produce efecte educaţionale concrete şi îi pregăteşte pe elevi pentru viitoarea carieră. Ce îi diferenţiază pe antreprenori de oamenii care au idei? Faptul că îşi pun ideile în practică. Iar juriul acestei competiţii vrea să vadă tocmai spiritul antreprenorial de a face acest lucru", a spus prof. dr. Michael Hüther, director al Institutului pentru Cercetare Economică din Cologne şi conducător al juriului competiţiei.
La nivel european, programul JA Compania a fost urmat în anul şcolar 2014-2015 de peste 275.000 de elevi, care au învăţat să înfiinţeze şi să conducă o companie, concepând planuri de business pentru produse şi servicii reale.
În România, programul JA Compania este oferit gratuit elevilor liceu de peste 10 ani şi este finanţat de mediul de afaceri din România şi de Fundaţia Româno-Americană. Peste 18.000 de elevi au beneficiat anul acesta şcolar de programe de educaţie antreprenorială oferite de JA România.
Detalii despre aplicaţia SmartRead găsiţi pe www.facebook.com/SmartRead   
Mai multe informații despre competiție sunt disponibile pe www.share.jayeapps.com/CoYC2015 
Despre JA România
JA România este o organizaţie non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaţionale JA de educaţie economică, antreprenorială, financiară, etică şi responsabilitate socială şi sănătate şi viaţă activă. 39 de ţări din Europa şi 121 de ţări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate gratuit de peste 280.000 de elevi din 1.600 de şcoli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice şi datorită susţinerii financiare din partea comunităţii de afaceri. Mai multe informaţii, pe www.jaromania.org.
Raluca Petrescu

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 21:09:10 Ora standard a Europei de Est