Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un prim târg de succes, organizat la sediul Fundaţiei Agora

Luni, a avut loc

Un prim târg de succes, organizat la sediul Fundaţiei Agora

Luni, 31 august 2015, la sediul Fundaţiei Agora Oradea, a avut loc primul târg de joburi din cadrul proiectului implementat în urmă cu 18 luni de Fundaţia Agora Oradea, în parteneriat cu SC Focus Plus SRL Bucureşt, Agenţia Judeţeană pentru Ocupare a Forţei de Muncă Dâmboviţa și cu Centrul de informare europeană EUROPE DIRECT Agora Oradea,.

În două săli destinate evenimentului, şomeri şi persoane inactive, care fac parte din grupul ţintă al proiectului, dar şi alţi participanţi, persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, au stat de vorbă cu angajatorii (firme din diferite domenii: IT, turism, sănătate, producţie, agricultură...) şi-au depus CV-ul şi au avut un prim interviu la stand.
Interviuri au acordat reprezentanţilor presei prezenţi la târg şi rectorul Universităţii Agora, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, precum şi doamna decan Gabriela Bologa, asistent manager de proiect.
„Obiectivul general al proiectului este facilitarea ocupării şi integrării sau reintegrării pe piaţa muncii a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă, a şomerilor şi a persoanelor inactive, prin măsuri integrate de furnizare de programe de formare profesională, servicii de informare şi consiliere profesională individuală, servicii de asistenţă şi consultanţă pentru începerea unei afaceri, respectiv organizarea de târguri ale locurilor de muncă. Dintre obiectivele specifice ale proiectului doresc să mă opresc la sprijinul acordat pentru facilitarea integrării durabile pe piaţa muncii, care include şi dezvoltarea abilităţilor de căutare a unui loc de muncă şi de prezentare la un interviu în vederea ocupării, prin activităţi de informare şi consiliere profesională a persoanelor aflate în căutarea unui loc de muncă; Diversificarea aptitudinilor şi competenţelor profesionale pentru 700 de persoane provenite din mediul urban şi rural din regiunile Nord-Vest şi Sud Muntenia prin programe de formare profesională şi iniţiere în utilizarea calculatorului, în vederea creşterii gradului de ocupare a acestora pe piaţa muncii; Creşterea numărului de beneficiari de măsuri integrate de ocupare a forţei de muncă, în perspectiva începerii unei afaceri sau a unei activităţi independente; Întâlniri organizate între cererea şi oferta de forţă de muncă pentru facilitarea accesului la ocupare al persoanelor fără loc de muncă, din cele două regiuni", a precizat dl rector.
„Persoanele participante au confirmat importanţa realizării acestor târguri de joburi care reprezintă un ajutor real pentru cei care vor cu adevărat să-şi găsească un loc de muncă şi să muncească. Astfel că 7 persoane participante la târg au spus că şi-au găsit un loc de muncă, iar alte 20 de persoane au lăsat CV-urile la agenţii economici prezenţi.
Trebuie să conştientizăm că este nevoie de implicare din partea tuturor instituţiilor prezente pe piaţă în acest moment, pentru a evolua spre o „lume" mai determinată,  mai interesată şi competitivă", susţine doamna decan Gabriela Bologa, asistent manager de proiect.
La târgul de luni, reprezentanţi ai firmei ATT Interim (Recrutare, Selecţie & Leasing de personal) s-au dovedit a fi foarte activi intervievând în stânga şi în dreapta, recrutând şi îmbogăţind baza de date, iar printre managerii cei mai „curtaţi" la acest târg se pare că a fost doamna Ioana Matei, cu un Magazin PC (de) TOP (pe Corneliu Coposu Nr. 10.
Organizatorii evenimentului ne promit că după 15 septembrie, vom avea parte de un al doilea târg în cadrul proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate", la care sunt aşteptaţi să participe pe lângă membrii grupului ţintă şi alte persoane aflate în căutarea unui loc de muncă. Poate atunci vor fi mai norocoase şi cele două absolvente de germană!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Un prim târg de succes, organizat la sediul Fundaţiei Agora.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 22:23:15 Ora de vară a Europei de Est