Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

De luni, un nou început

Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora

Luni, 14 septembrie 2015, ora 10.00, printre zâmbete şi buchete de flori, părinţi, bunici, copii şi cadre didactice, deopotrivă, au participat încărcaţi de emoţie, la deschiderea festivă a anului şcolar 2015-2016.

Aflată la 16 ani de activitate în învăţământ, Fundaţia Agora inaugurează astăzi primul an de ciclu gimnazial. A fost resimţit succesul primei generaţii de elevi absolvenţi din învăţământul primar al şcolii internaţionale, prin numărul mare de elevi înscrişi şi sosiţi din peste 10 ţări, precum: Italia, Spania, SUA, Belgia, Marea Britanie, Austria, Malta, Algeria, Canada, Norvegia. În acest an şcolar Agora orădeană s-a extins având un număr dublu de elevi faţă de anul trecut la grădiniţă, în ciclul primar şi clasele a V-a şi a VI-a.
Particularitatea Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora este studierea curriculumului internaţional, pe lângă cel naţional, studierea aprofundată a limbii engleze, educaţia centrată pe elev, care nu este doar o lozincă ci activitatea zilnică a fiecărui cadru didactic în parte. Profesorii Agora au o pregătire profesională de excepţie, sunt vorbitori de limba engleză şi testaţi pentru a putea preda curriculumul internaţional.
 „Dorim tuturor colaboratorilor noştri precum şi elevilor şcolii noastre MULT SUCCES IN NOUL AN ŞCOLAR, iar cadrelor didactice multă putere de muncă şi rezultate remarcabile în tot procesul instructiv-educativ", consilier educativ, prof. Laura Paşca.
„La Agora fiecare copil este călăuzit cu grijă şi competenţă astfel încât să-şi formeze o personalitate armonioasă, să fie fericit, independent, capabil să reacţioneze creativ şi responsabil la situaţii de viaţă diverse", explică dna conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, manager al şcolii.
Cuvântul domnului rector la început de an şcolar:
„Trăim astăzi împreună emoţia înălţătoare a începutului de an şcolar, deoarece preţuiesc şi iubesc Şcoala Internațională Agora.
Vă mai amintiţi, iubiţi elevi „veterani Agora", de domnul „Deoarece" , pe care l-am adus în mijlocul vostru în luna mai?
Iată ce a scris domnul „Deoarece", alias celebrul academician Solomon Marcus, după ce v-a vizitat: „Întorcându-ne la vârsta şcolii primare şi chiar preşcolare, nu pot lipsi din educație acele elemente care-l însoţesc mereu pe copil: propriul său corp, persoanele care alcătuiesc familia sa, universul tehnologic în care trăieşte, aspectele economice şi financiare care apar la tot pasul. Eram la o grădiniţă din Oradea (Şcoala Internaţională Agora, n.n.) şi îl invit pe un copil să numere degetele de la mână. Le numără şi îmi declară triumfător: cinci. Îi cer să le numere şi pe ale mele, apoi pe ale unui coleg şi descoperă mereu, cu mirare, acelaşi rezultat. Educaţia mirării şi întrebării este esenţială la toate vârstele, dar mai cu seamă la copii. Să-şi menţină şi să-şi dezvolte capacitatea de a se mira şi de a-şi pune întrebări, inclusiv acele întrebări la care, la vârsta lor, nu poate căpăta un răspuns sau poate nu îl va căpăta niciodată".  
Dragi elevi, am văzut atunci că eraţi puşi la curent, de către inimoşii voştri dascăli, cu cele 10 nevoi umane evidențiate de domnul „Deoarece".
Mă bucur că dascălii voştri se străduiesc şi se vor strădui mereu să vă satisfacă aceste nevoi: 1) nevoie de a înţelege şi a te bucura de viață; 2) nevoia de a ne păstra mereu candoarea copilăriei cu aceeaşi prospeţime; 3) nevoia de întrebare şi mirare; 4) nevoia de îndoială şi suspiciune; 5) nevoia de greşeală şi eşec; 6) nevoia de joc; 7) nevoia de identitate; 8) nevoia de omenesc şi omenie; 9) nevoia de cultură; 10) nevoia de transcendenţă.
La Agora fiecare copil este călăuzit cu grijă şi competenţă astfel încât să-şi formeze o personalitate armonioasă, să fie fericit, independent, capabil să reacţioneze creativ şi responsabil la situaţii de viaţă diverse", scrie pe http://www.agoraschool.ro/, şi aceasta nu este o simplă lozincă. Sunt convins că părinţii îşi doresc, ca şi dascălii de la Agora, să satisfacă cât mai bine aceste nevoi ale copiilor.
Dragi elevi, „veterani Agora", vă mai amintiţi de Ioana? Cea care v-a ajutat să înţelegeţi beneficiile şi pericolele navigării pe Internet? Cea care v-a implicat în nişte frumoase acţiuni de voluntariat şi în alte activități?
Ioana este fiica mea şi din 12 august este elevă la liceul ... Struer Statgymnasium din Danemarca, unde urmează, în limba engleză, un program de bacalaureat internaţional timp de doi ani. M-aş fi bucurat mult dacă Ioana ar fi putut urma cursurile Şcolii Internaţionale Agora. Când Ioana era mică, şcoala Agora încă nu exista, iar acum nu are încă un program de bacalaureat internaţional. Dar sunt convins că va avea în viitor şi, cine ştie?, poate atunci Ioana va veni ca profesoară la programul de bacalaureat internaţional de la Agora. Până atunci mi-a promis că în luna octombrie, când are o vacanţă de o săptămână, va veni să vă viziteze şi să vă povestească despre Danemarca şi şcoala de acolo.
M-am adresat până acum mai mult „veteranilor Agora", dar aştept cu nerăbdare să-i cunosc şi pe copiii noi, „boboceii Agora". Până atunci îi felicit pe părinţii voştri că au ales pentru voi Şcoala Internațională Agora, iar vouă vă urez un cald „Bun venit în Agora!".
Vă doresc tuturor (elevi, dascăli şi părinţi) să vă satisfaceţi cele 10 nevoi, să învăţaţi în noul an şcolar cât mai multe lucruri interesante şi utile, să veniţi cu plăcere la şcoală, să fiţi sănătoşi şi fericiţi!"
Prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora
P.S. Pentru mai multe poze (84 de poze), accesaţi Galeria foto: Primul sunet de clopoţel la Şcoala Gimnazială Internaţională Agora.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 05:51:29 Ora de vară a Europei de Est