Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mesajul ministrului Educaţiei cu ocazia deschiderii anului şcolar

Trăim toamnele şcolii

Mesajul ministrului Educaţiei cu ocazia deschiderii anului şcolar

„Toamna ne reuneşte în şi pentru şcoală, an de an, pe toţi - elevi, profesori, părinţi.

Trăim toamnele şcolii în mod diferit de-a lungul vieţii noastre dar, direct sau indirect, ne regăsim întotdeauna în emoţia începutului care încarcă de speranţă ziua de mijloc a lui septembrie.
Este o zi în care toţi ne simţim ai şcolii, în care ne gândim cu respect şi consideraţie la cei care au întemeiat cândva, cu două secole în urmă, o Preparandie a neamului românesc, dar şi la cei care slujesc cu devotament şcoala în fiecare zi. Se cuvine a încerca să ne raportăm într-o asemenea zi la principii şi valori, la învăţare, la cunoaştere şi la devenire, independent de toate convulsiile sociale care impietează cotidian asupra educaţiei. Măsura importanţei acestei zile poate fi dată numai de înţelegerea rolului cultural-istoric al şcolii în viaţa unei comunităţi, oricât de mare ar fi aceasta.
Spaţiu creator şi modelator de destine, şcoala românească s-a dovedit a fi şi locul din care au pornit către lume oameni ce au avut cuvânt de temei şi faptă de împlinire pentru România modernă, şi nu numai - academicieni, scriitori emblematici pentru literatura română, artişti şi oameni de cultură, profesori, cercetători, medici.
Educaţia nu reprezintă o sumă de acte, ci un proces coerent, cu legităţi proprii, dar puternic ancorat în realitate. Educaţia nu este şi nu trebuie să fie apanajul exclusiv al şcolii, după cum şcoala nu trebuie percepută ca o entitate suficientă sieşi, ci ca parte integrantă a societăţii, ca nucleu al devenirii unei comunităţi. Prezentul impune tot mai acut necesitatea construcţiei solide a unui sistem educaţional care să îi permită subiectului educaţiei, copilul, să îşi dezvolte abilităţi de viaţă şi să îşi consolideze competenţe fundamentale. Nu poţi să înveţi ceva pe cineva. Poţi doar să-l ajuţi să găsească răspunsul în el însuşi - spunea, în urmă cu secole, Galileo Galilei, anticipând contemporanul a învăţa să înveţi. Principiul de bază al educaţiei contemporane este acela al parteneriatului. Implicată activ în procesele evolutive ale societăţii cunoaşterii, şcoala este elementul de referinţă al relaţiei parteneriale de tip educaţional, rolul său fiind acela de a  forma şi de a consolida competenţe, nu de a oferi, ca odinioară, informaţie ştiinţifică.
Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sprijină şi susţine învăţământul de calitate în România, fie că este vorba despre sistemul public, fie că este vorba despre cel privat. Printre obiectivele Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice referitoare la organizarea şi desfăşurarea procesului instructiv-educativ în învăţământul preuniversitar se regăsesc asigurarea calităţii şi a egalităţii de şanse, implicit a unui curriculum elaborat în acord cu principiile didacticii moderne şi cu exigenţele societăţii contemporane, asigurarea condiţiilor obiective şi echitabile pentru organizarea şi desfăşurarea evaluării, în toate formele acesteia, şi reducerea absenteismului, considerat factor major de risc pentru abandonul şcolar.
Astăzi, rolul şcolii este unul complex, care urmăreşte să formeze tinerii pentru un mediu economic şi social supus unor transformări majore într-un ritm accelerat. Drept urmare, este nevoie de o abordare integrată a competenţelor cheie cu cele profesionale, necesare unei inserţii cu succes la un loc de muncă, dar şi cu dezvoltarea spiritului inovativ, antreprenorial, atât de necesar pentru dezvoltarea economică a ţării.
Dragi dascăli,
vă mulţumesc pentru că v-aţi asumat menirea nobilă de a îndruma spre devenire minţile şi sufletele copiilor şi tinerilor noştri. Adevăratele roade ale muncii voastre nu se văd la sfârşitul unei zile de muncă, nici la finalul unui an şcolar sau la absolvirea unei generaţii, ci devin vizibile peste zeci de ani. De aceea trebuie să fim recunoscători pentru răbdarea, înţelepciunea, perseverenţa şi generozitatea cu care dăruiţi elevilor cunoaştere şi inspiraţie. Dragi elevi, învăţaţi cum să deveniţi oameni! Puneţi sub semnul întrebării totul şi toate, faceţi greşeli, dar să nu renunţaţi niciodată să vă doriţi succesul. Nu puteţi culege roadele dacă nu semănaţi seminţele, deci fiţi deştepţi, creativi, chestionaţi-vă profesorii, schimbaţi tiparele pentru că puteţi face toate aceste lucruri. Vă urez dumneavoastră, profesorilor şi elevilor, un an şcolar cu multe, foarte multe momente de satisfacţie şi împlinire, cu puţine întrebări rămase fără răspuns, cu momente, petrecute în şcoală sau sub auspiciile şcolii, transformate în amintiri frumoase şi, de bună seamă, cu multe, foarte multe proiecte îndrăzneţe"!
Sorin Mihai Cîmpeanu,
ministrul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice

Trimite email
duminică, 5 mai 2024, 00:58:01 Ora de vară a Europei de Est