Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Luni, în Aula Albastră

Conferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”

Fundaţia Agora din Oradea, beneficiarul proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate" (Contract POSDRU nr. 125/5.1/S/125438), a fost ieri, 28 septembrie 2015, gazda unui eveniment care a marcat închiderea cu succes a proiectului.

Evenimentul s-a desfăşurat în Amfiteatrul Albastru, participanţii fiind persoane din grupul
ţintă al proiectului - persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, şomeri, şomeri de lungă durată, persoane inactive, dar şi angajaţi care au dobândit acest statut prin participarea la acest proiect şi la activităţile desfăşurate pe perioada celor 18 luni de implementare.
Preşedintele Fundaţiei Agora, domnul prof. univ. dr. ing. Manolescu Mişu Jan a mulţumit participanţilor şi echipei de proiect şi a asigurat auditoriul de susţinere în continuare prin implementarea de noi proiecte care să vină în sprijinul tuturor categoriilor de persoane existente pe piaţa muncii. La rândul său, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, în calitate de formator, a precizat faptul că echipa proiectului a lucrat eficient şi cu profesionalism fiind vorba de profesori cu experienţă care au participat la activitatea de formare, dar si specialişti în management de proiect. Domnul rector al Universităţii Agora, prof. univ. dr. Ioan Dzitac, în calitate de formator în acest proiect, a subliniat faptul că fiecare membru din echipa de implementare a proiectului a contribuit la dezvoltarea capitalului uman, a grupului ţintă, iar prin desfăşurarea cursului de operator introducere, prelucrare şi validare date, un număr de 75 de persoane din grupul ţintă al proiectului, de la Fundaţia Agora, au reuşit să descifreze tainele calculatorului şi astfel au dobândit noi abilităţi şi competenţe. Managerul de proiect, prof. univ. dr. Ionuţ Pandelică, a motivat spunând că tot ceea ce l-a determinat să scrie acest proiect a fost gândul la oameni, la dorinţa de dezvoltare a capitalului uman, la bunăstarea acestora. „Fiecare dintre noi trebuie să vedem dincolo de propriile nevoi şi dorinţe, trebuie să vedem prin cei din preajma noastră şi să încercăm să-i ajutăm", a spus managerul de proiect.
La conferinţa de închidere a proiectului a participat şi reprezentantul partenerului SC Focus Plus SRL, o firmă de consultanţă din Bucureşti, care prin profesionalism şi prin implicarea specialiştilor în formare au adus plus valoare acestui proiect.
Conf. univ. dr. Gabriela Bologa, asistent manager al proiectului şi moderator al evenimentului, a prezentat rezultatele proiectului, subliniind faptul că „proiectul s-a finalizat cu o serie de rezultate vizibile, numai Fundaţia Agora angajând un număr de 6 persoane din grupul ţintă al proiectului în urma participării la activităţile acestuia. Proiectul nu a fost uşor pentru că de fiecare dată când lucrezi cu oameni, trebuie să înţelegi că fiecare are cerinţa şi dorinţa lui şi că problema fiecăruia este cea mai importantă. Trăim într-o lume în care fiecare dintre noi trebuie să vrem să mergem mai departe şi trebuie să fim conştienţi că nu este usor, dar oportunităţi există şi trebuie căutate", a mai spus doamna conferenţiar univ. dr. Gabriela Bologa. Totodată a precizat faptul că indicatorii proiectului au fost realizaţi în totalitate, iar o parte dintre aceştia chiar depăşiţi, ceea ce arată succesul proiectului şi al echipei.
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto:onferinţa de încheiere a proiectului „Promovarea ocupării durabile în două regiuni din România prin servicii integrate”.

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 02:21:59 Ora de vară a Europei de Est