Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!

Mesajul rectorului Universităţii Agora din Oradea (UAO) la începutul anului universitar

Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!

Dragi studenţi, stimaţi colegi,

Universitatea Agora din Oradea (UAO) a aniversat recent 15 ani de la înfiinţarea sa. Fondatorii săi se află şi acum în echipa managerială: prof. univ. dr. ing. Mişu-Jan Manolescu - rector fondator, în prezent preşedintele Consiliului de Administraţie şi prof. univ. dr. Adriana Manolescu - decan fondator al Facultăţii de Drept şi Ştiințe Economice (FDSE), în prezent preşedinte al Senatului. După un efort imens din partea fondatorilor şi o muncă asiduă depusă de cadrele didactice şi studenţi, UAO a fost acreditată, prin Legea 59/2012, în aprilie 2012. Merită toate felicitările noastre pentru curajul şi forţa de care au dat dovadă.
Din luna mai 2012 m-am alăturat echipei manageriale în calitate de rector, ales pentru mandatul 2012-2016. Ca urmare, anul universitar 2015-2016 este ultimul meu an de mandat ca rector. Din acest motiv mă voi referi, în mod special, la progresele înregistrate în ultimii 3 ani, începând cu 2012 - anul acreditării prin lege.
Organizarea şi structura Universităţii Agora. Anul universitar 2015-2016 este primul an în care UAO va funcţiona cu două facultăţi, înfiinţate prin Hotărârea de Guvern nr. 575 din 15 iulie 2015, prin divizarea Facultăţii de Drept şi Ştiinţe Economice:
1. Facultatea de Ştiinţe Economice, decan: conf. univ. dr. Gabriela Bologa, cu programele de studii universitare de licenţă: Management (3 ani) şi Contabilitate şi informatică de gestiune (3 ani), precum şi un program de master: Managementul resurselor umane (2 ani). Facultatea gestionează şi două programe de studii postuniversitare de scurtă durată (1 semestru): Audit financiar contabil şi Managementul resurselor umane.
2. Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative, decan: prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu, cu programele de studii universitare de licenţă: Drept (4 ani) şi Poliție locală (3 ani), precum şi două programe de master: Cercetări criminalistice aplicate (2 ani) şi Știinţe penale şi criminalistice (1 an). Facultatea gestionează şi trei programe de studii postuniversitare de scurtă durată (1 semestru): Instituţii de drept privat, Instituţii de dreptul muncii şi Ştiinţe penale şi criminalistice.
Calitate. Merită menţionat faptul că toate cele 12 programe de studii universitare şi postuniversitare sunt acreditate.
UAO a fructificat facilităţile oferite unei universităţi acreditate prin următoarele realizări:
1) Înfiinţarea şi acreditarea a două facultăţi, a trei programe de master şi a cinci programe de studii postuniversitare. Ca urmare, numărul de studenţi, deşi nu acoperă capacitatea de şcolarizare, aprobată de ARACIS şi ministerul de resort, a crescut în fiecare an. Numărul cadrelor didactice titulare a crescut şi el cu peste 30%.
2) Acordarea a şapte titluri de Doctor Honoris Causa unor personalităţi marcante din domeniul ştiinţei şi educaţiei, din ţară şi străinătate: acad. Florin Gheorghe Filip (Bucureşti, Academia Română), acad. Solomon Marcus (Bucureşti, Academia Română), acad. Gheorghe Păun (Bucureşti, Academia Română), prof. emerit Grigor Moldovan (Cluj-Napoca), prof. emerit Constantin Roşca (Craiova), prof. Joseph Childs (SUA) şi prof. Yong Shi (China).
3) Intrarea în comisiile ARACIS, ca experţi evaluatori, a unor cadre didactice de la UAO: prof. univ. dr. abilitat Elena-Ana Iancu (Drept) şi conf. univ. dr. Ramona Urziceanu (Economie);
4) Evaluarea de către Asociația Universităților Europene, finalizată cu succes şi o caracterizare ca universitate antreprenorială (EUA-IEP Team: „The team has enjoyed learning about the characteristics of Agora University and its role as an entrepreneurial provider of higher education in the fields of law, management and social science. It has been an interesting experience to discuss with staff, students, and external stakeholders the challenges faced by UAO and the university's efforts to address constraints and to explore future opportunities. We believe the university has the potential to take successful steps in its next stage of development").
5) Promovabilitate 100% la examenele de licenţă şi disertaţie.
Proiecte. După încheirea cu succes, în 2013, a trei proiecte POSDRU, Universitatea Agora şi Fundaţia Agora au câştigat, prin competiţie naţională, alte 7 proiecte POSDRU.
1. Proiect PROGRES - şomeri (Autoritate: OIRPOSDRU NORD EST, ID proiect: 125438,    manager proiect: Pandelică Ionuţ, asistent manager: Bologa Gabriela, responsabil financiar: Ianţă Rocxanda)
2. Proiect COMTUR - angajaţi turism (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 142133, manager proiect: Bologa Gabriela, asistent manager: Agape Maria, responsabil financiar: Ianţă Rocxanda)
3. Proiect ETIC - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 138622, manager proiect: Bologa Gabriela, asistent manager: Iancu Elena, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
4. Proiect SSP - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, ID proiect: 140965, manager proiect: Manolescu Adriana, asistent manager: Judeu Viorina, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
5. Proiect MIXECO - SES (Autoritate: OIRPOSDRU CENTRU, ID proiect: 149063, manager proiect: Manolescu Alina, asistent manager: Radu Chinde, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
6. Proiect ACCES - economie socială (Autoritate: OIRPOSDRU VEST, Fundaţia Agora Oradea: PARTENER, ID proiect: 149677, coordonator proiect: Bologa Gabriela, responsabil financiar: Costinaş Romulus)
7. Proiect CERC DE APTITUDINI - studenţi (Autoritate: CNDIPT OIRPOSDRU, Universitatea Agora: Partener 1(P1), Fundaţia Agora Oradea: Partener 2(P2), ID proiect: 137526, responsabil P1: Dziţac Ioan, responsabil P1: Manolescu Mişu-Jan, responsabil financiar P1: Bulzan Rebeca, responsabil financiar P2: Ianţă Claudia).
Felicitări tuturor cadrelor didactice şi studenţilor, care s-au implicat în implementarea proiectelor și, mai ales, doamnei decan conf. univ. dr. Gabriela Bologa pentru performanţele obţinute în derularea corectă şi la termen a proiectelor.
Reviste şi conferinţe. Diseminarea cercetării ştiinţifice se face prin conferinţe naţionale şi internaţionale şi revistele universităţii, dar şi prin participarea cadrelor didactice şi a studenţilor la conferinţe externe şi prin publicarea unor articole ştiinţifice în jurnale din ţară şi străinătate, indexate în baze de date internaţionale (BDI).
Universitatea Agora editează cinci reviste internaţionale, în limba engleză:
1.International Journal of Computers Communications & Control (din 2006, revistă indexată în ISI Thomson şi Scopus, cu factor de impact 0,746, în Top 100 mondial);
2.Agora International Journal of Juridical Sciences (din 2007, revistă indexată BDI, depusă pentru evaluare la ISI Thomson);
3.Agora International Journal of Economical Sciences (din 2007, revistă indexată BDI);
4.Agora International Journal of Administration Sciences (din 2014);
5.Agora International Journal of Masters Studies (din 2014, revistă studenţească).
Fiecare din aceste reviste publică lucrări primite de la autori din întreaga lume, dar şi unele lucrări selectate de conferinţele organizate de UAO:
1.International Conference Computers Communications & Control (din 2006); 2.Agora International Conference Juridical Sciences (din 2007); 3.Agora International Conference on Economical Sciences (din 2007); 4.Agora Conference of Administration Sciences (din 2014); 5.  Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti (din 2015, conferinţă studenţească).
Prestigiu internaţional.
1)Lucrări ştiinţifice în reviste ştiinţifice şi volumele unor conferinţe de top mondial.  În cea mai prestigioasă bază de date internaţională, ISI Web of Science (Thomson Reuters), au fost indexate un număr de 40 de articole, semnate de 19 cadre didactice cu afilierea la UAO: I. Dziţac, M.J. Manolescu, A. Manolescu, G. Bologa, D. Benţa, C. Duvac, I. Pandelică, P. Filip, E. Iancu/Nechita, C. Butaci, R. Urziceanu, N. Iancu, D. Florian, L. Galea, V. Creț, O. Mateuţ-Petrişor, S. Dziţac, V. Judeu şi E. Văleanu.
2)Conferinţe invitate la universităţi din străinătate. În ultimii trei ani, cadre didactice ale UAO au fost invitate să ţină lecturi invitate la universităţi prestigioase din lume: I. Dziţac (China - 2013, India - 2014, Belgia - 2015, Brazilia - 2015, China - 2015, Lituania - 2015), M.J. Manolescu (Italia - 2013, SUA - 2014, Italia - 2015), A. Manolescu (SUA - 2014, Italia - 2015).
3)Revista International Journal of Computers Communications & Control a fost nominalizată la premiul de excelenţă acordat de Elsevier/Scopus.
Viaţa studenţească. La UAO, studenţii sunt organizaţi în cadrul Asociaţiei Studenţilor Agora (ASA), care are un sediu în campus. UAO are un club de karate şi un grup artistic. Cercurile studenţeşti şi activităţile de simulare în întreprinderea virtuală şi „sala de judecată", care au avut atâta succes în 2015,  vor continua.  Conferinţa studenţească „Brainstorming în Agora Cercurilor Studenţeşti", demarată în 2015, va continua şi va avea şi o participare internaţională. Urmează alegerile la nivel de consilii ale facultăţilor şi la nivel de Senat, unde studenţii vor avea reprezentanţi într-un procent de 25% din fiecare structură de conducere colectivă.
Absolvenţii. În ceea ce priveşte admiterea în magistratură a absolvenţilor de Drept, în anul 2012 absolvenţii Universităţii Agora din Oradea s-au clasat pe un meritoriu loc 4 (la procentul de reuşită):
1.Universitatea „Ştefan cel Mare" din Suceava - 18,18%,
2.Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca - 11,44%,
3.Universitatea din Bucureşti - 11,36%,
4.Universitatea Agora din Oradea - 11,11%.
Am constatat apoi, cu mare bucurie şi mândrie, că absolvenţii Universităţii Agora din Oradea au obţinut cel mare procent de reuşită în 2014 (din cele 41 de universităţi care pregătesc absolvenţi de Drept):
1.Universitatea Agora din Oradea - 16,67%,
2.Universitatea „Babeş-Bolyai" din Cluj-Napoca - 10,58%,
3.Universitatea Româno-Germană din Sibiu - 9,08%.
Doresc să felicit, pe această cale, absolvenţii Universităţii noastre, precum şi cadrele didactice ale Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative (decan: prof. univ. dr. abilitat Elena-Ana Iancu).
„Bobocii". Doresc să adesez un cuvânt de bun venit, în comunitatea Agora, noilor studenţi şi noilor colegi. Vă felicit pentru alegerea făcută şi vă urez multe succese şi realizări profesionale de calitate!
Sănătate şi putere de muncă tuturor!
Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!
Prof. univ. dr. Ioan Dziţac,
rector al Universităţii Agora

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 12:56:03 Ora de vară a Europei de Est