Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul!

Preşedintele Consiliului de Administraţie, prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu:

Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul!

Joi, 1 octombrie 2015, a început anul universitar şi la Universitatea Agora din Oradea, dar în cu totul altă atmosferă şi un alt format decât la Universitatea de stat, la care am participat la orele dimineţii.

La ora 16.00, în Aula Verde (sala de simulări), studenţii şi cadrele didactice de la Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative s-au întâlnit cu membrii conducerii decizionale şi executive, fiind declarată, din start, o întâlnire de lucru, fără niciun fel de festivisme.
Agora pe locul I pe ţară la examenul de Magistratură
În deschidere, rectorul Universităţii, dl prof. univ. dr. Ioan Dziţac, a prezentat conducerea decizională a instituţiei: membrii fondatori ai Universităţii, respectiv dl prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu, preşedintele Fundaţiei Agora, fundaţie care a înfiinţat Universitatea Agora, dar şi Şcoala Internaţională Agora, domnia sa fiind şi preşedintele Consiliului de Administraţie, şi doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, decan fondator şi preşedinte al Senatului universitar. Pornind de la un exemplu simplu şi banal descoperit în viaţa de zi cu zi, dl rector a continuat în a face cunoscute „bobocilor" funcţiile didactice din Universitate, felicitând cadrele didactice pentru rezultatele de excepţie obţinute de absolvenţii care s-au prezentat la examenul de admitere în Magistratură. În 2014, Universitatea Agora a avut procentul cel mai mare de reuşită din ţară. Tot dl rector ne-a furnizat, în premieră, o ştire „caldă", un rezultat la fel de spectaculos, aflat miercuri, 30 septembrie: „La examenul susţinut
pentru a intra în Avocatură, absolventul nostru, Radi Ionuţ Florin, a intrat pe locul I în judeţul Bihor şi pe locul VI pe zona judeţelor Timiş-Bihor. Felicit, de asemenea, colegii de la Poliţie locală pentru acreditare. Suntem unul dintre cele trei centre acreditate din ţară, alături de Bucureşti şi Constanţa.
Pentru discursul complet, intraţi pe site-ul Universităţii Agora. Eu închei cu urarea: Dumnezeu să binecuvânteze comunitatea Agora!"
„Dacă ne-aţi ales pe noi, înseamnă că aţi venit să învăţaţi"
Preşedintele Senatului universitar, doamna profesor univ. dr. Adriana Manolescu, avea să precizeze, din start, că „este vorba despre o întâlnire de lucru; şcoala începe astăzi (joi - n.n.). Să vă luaţi orarul şi programul pe săptămână. Profesorii vă vor ghida şi vă vor răspunde la întrebări; biblioteca, cu peste 60.000 de volume, şi platforma vă stau la dispoziţie pentru studiu. Dacă ne-aţi ales pe noi, înseamnă că aţi venit să învăţaţi. Plecaţi de la ideea că sunteţi oaspeţii noştri dragi de care vom avea mare grijă, iar Dumneavoastră să ne întrebaţi şi să ne cereţi orice este posibil să vă ajutăm să învăţaţi şi să vă realizaţi în profesia aleasă. Mult succes!"
„Avem absolvenţi angajaţi peste tot, în instituţii de stat şi companii private, inclusiv în cele multinaţionale"
Preşedintele Fundaţiei şi al Consiliului de Administraţie, dl prof. univ. dr. ing. Mişu Jan Manolescu, a precizat, tot pentru „boboci" că Fundaţia Agora a înfiinţat prima şi singura şcoală internaţională (Şcoala Internaţională Agora) pentru a nu fi surprinşi şi derutaţi când se vor întâlni în curte cu colegii lor mai mici (din 10 ţări, cu care vor putea conversa în limba engleză). Dl preşedinte a dorit apoi să accentueze succesul repurtat de cei care au intrat în Magistratură, apelând la un „joc" al cifrelor: „din cele 100 de facultăţi de Drept, de stat şi private, vreo 40 nu au avut nici măcar un absolvent care să intre la Magistratură, iar din cele 60, ai noştri au obţinut cel mai mare procent de reuşită"; la fel şi în cazul lui Ionuţ, au reuşit 34 din cei peste 390 înscrişi, ceea ce înseamnă o concurenţă serioasă, mai bine de 10 pe un loc", a subliniat domnul preşedinte. În continuare, domnia sa a ţinut să mai remarce două aspecte: „Absolvenţii de Poliţie locală au posibilitatea să intre în anul IV la Drept, dând diferenţele şi să termine astfel şi Facultatea de Drept. Nu e uşor, dar nici imposibil. Totul e să munceşti". Fiind vorba de succesele absolvenţilor noştri, doresc să vă mai spun că avem absolvenţi angajaţi peste tot, în instituţii de stat şi companii private, inclusiv în cele multinaţionale. Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul! Noi îi ajutăm pe studenţi, inclusiv, să îşi găsească un loc de muncă în afara programului". Studenţii „boboci" au mai aflat apoi despre proiectele europene derulate de Fundaţia Agora, despre stagiile de practică şi bursele de merit, sociale şi Erasmus, pe care le pot obţine, despre beneficiile de a deprinde profesia de la practicieni (avocaţi, judecători, procurori, generali...). În continuare, studenţii şi cadrele didactice au rămas să se organizeze şi să comunice cu decanul Facultăţii, doamna profesor univ. dr. Elena Ana Iancu, iar conducerea Universităţii a purces la a se întâlni cu studenţii şi cadrele didactice de la Facultatea de Ştiinţe Economice, în Aula Albastră, alături de decanul Facultăţii, doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa. Şi aici, dl rector, doamna preşedinte şi domnul preşedinte au comunicat deschis şi sincer, punând punctul pe i, direct, scurt şi răspicat, dând exemplul studentului model, harnic şi disciplinat (civilizat), preocupat de pregătirea în carieră, care a venit să deprindă o profesie, iar aici găseşte mediul propice, tot sprijinul unei familii binevoitoare şi specialiştii şi practicienii necesari pentru a deveni cineva în profesia aleasă şi nu pentru a obţine o diplomă de care să nu le fie ruşine!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: Secretul succesului la Universitatea Agora constă în lucruri puţine şi simple: la noi se învaţă; aici nu este permis copiatul şi plagiatul! 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 03:13:00 Ora de vară a Europei de Est