Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita

La aniversară

25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita

Luni, 5 octombrie 2015, Liceul Tehnologic „Horea" Marghita a îmbrăcat haine de sărbătoare. A avut loc aniversarea a 25 de ani de la înfiinţarea liceului, prilej de mare bucurie atât în rândul dascălilor, cât şi al elevilor.

Inaugurat cu un sfert de veac în urmă, la 1 septembrie 1990,  acest liceu a luat fiinţă prin transfomarea Şcolii Profesionale de mecanici agricoli în Grupul Şcolar Agricol, devenind, ulterior, Liceul Tehnologic „Horea".
Aniversarea a 25 de ani de la înfiinţare este un  omagiu adus acestei prestigioase organizaţii şi totodată o expresie a sentimentului de respect faţă de generaţiile tinere de elevi care se pregătesc aici pentru muncă şi pentru viaţă. Sărbătorirea unui sfert de secol de activitate a LICEULUI TEHNOLOGIC HOREA a constituit pentru toţi  un prilej de a împărtăşi bucuria lucrurilor de valoare şi de a contura perspective noi care vor deveni, prin munca în echipă, realităţi pe care le dorim. La ceas aniversar, părinţi, elevi şi profesori arată întregii comunităţi reuşitele activităţii lor comune, ca temelie pentru şcoală şi noi speranţe, ce vor să facă din „Horea" un spaţiu al fiecăruia şi al tuturor.
Cu prilejul jubileului, în cadrul unităţii de învăţământ au avut loc o serie de activităţi ştiinţifice şi  educative, menite să răspundă aşteptărilor unui public vast şi diversificat. Ziua a debutat cu trei activităţi importante, desfăşurate în paralel, urmate de un program artistic.
Simpozionul - concurs AZI ELEV - MÂINE ANTREPRENOR, coordonat de d-na prof. ec. Gabriela-Olimpia Sabău, a oferit posibilitatea activării şi potenţării valenţelor antreprenoriale ale elevilor din şcoală, acordând şansa de a valorifica în viitor exemplele de bune practici în vederea racordării demersului didactic la coordonatele economice naţionale şi europene. Elevii şi-au propus să contureze prin materialele realizate „Profilul antreprenorului de succes" în cadrul unui concurs tematic.
Concursul „Fermier pentru o zi", coordonat de prof. Traian Timar, şi-a propus să demonstreze tuturor că a fi elev la „Horea" nu înseamnă a învăţa doar teorie, pentru că această instituţie formează specialişti în domeniul agriculturii, capabili în orice moment de a face performanţă. Pentru a-şi dovedi calităţile de buni fermieri elevilor le-au fost testate abilităţile practice de către un juriu exigent format din specialişti în domeniu.
Unul dintre cele mai aşteptate momente a fost tradiţionala competiţie sportivă „Cupa Horea", coordonată de prof. Cristian Chirobocea, constând într-un meci de fotbal disputat între cele mai bune echipe din şcoală.
Programul festiv a debutat cu discursul domnului director, prof. dr. Remus Mircea Sabău. Cu acest prilej a fost prezentat istoricul liceului, principalele proiecte desfăşurate în cadrul unităţii, dar şi planurile de viitor care urmăresc să vină atât în întâmpinarea cerinţelor elevilor, cât şi a personalului şcolii.
La manifestătile dedicate aniversării a 25 de ani de învăţământ liceal au fost prezenţi reprezentanţi ai Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, ai comunităţii locale, reprezentanţi ai mediului academic, profesori, antreprenori şi foşti elevi ai liceului, mulţi dintre aceştia elogiind prin scurte cuvântări rezultatele obţinute de această organizaţie educaţională, afirmându-şi totodată susţinerea, deschiderea şi disponibilitatea pentru viitoare colaborări.
Finalul manifestărilor a fost marcat de câteva momente artistice, printre invitaţi numărându-se Andreea Puşcaş, Patrick Antal şi Ansamblul Crişana. În încheiere, elevii liceului au încercat să-şi pună în valoare şi talentul actoricesc interpretând două scenete, sub coordonarea  profesoarelor de Limba şi literatura română, Iulia Susan şi Foldeşi Roxana („Un pedagog de şcoală nouă - O inspecţiune", de I.L.Caragiale şi  „Horea, Cloşca şi Crişan".
Dacă  tragem linie şi adunăm, a fost o zi minunată, în care deopotrivă elevii şi cadrele didactice au arătat că „nu trebuie să ne uităm trecutul".
Prof. Iulia-Maria Susan
Prof. Semida Ilieş
Prof. ec. Gabriela Olimpia Sabău
Consilier educativ Alina Maria Capota
P.S. Pentru mai multe poze, accesaţi Galeria foto: 25 de ani de la înfiinţarea Liceului Tehnologic „Horea”, Marghita.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 07:10:34 Ora standard a Europei de Est