Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dezbatere pe tema modificărilor Codului muncii

Vineri, faţă în faţă cu sindicatele

Dezbatere pe tema modificărilor Codului muncii

Deputații Florica Cherecheş şi Ioan Cupşa au organizat vineri, 16 octombrie 2015, în Sala mică a Primăriei Oradea, o nouă dezbatere cu tema „Modificările Codului muncii", de această dată, având ca invitați reprezentanți ai Sindicatelor.

Au răspuns invitației reprezentanți ai Blocului Național Sindical, Filiala Bihor, Cartel Alfa, Filiala Bihor, Sindicatul SIMCOR, Sindicatul CIVICA din Primăria Oradea, Sindicatul Transloc al OTL-SA Oradea, Sindicatul UAMT şi alții.
Doamna deputat Florica Cherecheș, moderatorul dezbaterii, a cerut participanților să îşi exprime punctele de vedere asupra proiectului de lege care a fost deja adoptat de Senat în mod tacit, proiectul urmând a primi votul final în Camera Deputaților. S-a cerut, ca la dezbaterea de săptămâna trecută cu marii angajatori din Oradea din sistemul public și privat, doar menționarea principiilor care trebuie să stea la baza elaborării unei soluții legislative care să determine flexibilitatea relațiilor angajat-angajator, și nu abordarea unor probleme punctuale. Acestea vor fi transmise în scris parlamentarilor, așa cum s-a convenit, pentru a fi luate în considerare la dezbaterile care vor avea loc în Parlament.
Discuția nu s-a mărginit doar la prevederile Codului muncii și a modificărilor recente, ci şi la Legea dialogului social, Legea sănătății şi securității în muncă şi alte legi referitoare la relația angajat-angajator.
Deputatul Ioan Cupșa a amintit că tendința europeană este de a flexibiliza şi a reduce birocrația în legislația muncii, în concordanță cu principiile stabilite în 2007 la Lisabona, unde, principiul cheie care a stat la baza discuțiilor a fost acela de flexicuritate. Flexibilitatea, adaptabilitatea și securitatea socială sunt cele trei principii care trebuie să guverneze raporturile juridice de muncă, raporturile dintre angajat, angajator și societate.
Reprezentanții sindicatelor prezente au apreciat invitația la dialog a deputaților liberali și faptul că li se solicită un punct de vedere. Domniile lor apreciază recentele modificări ale Codului muncii ca fiind oportune și necesare, considerând aberante ultimele modificări din 2011. Ei consideră că aceste modificări ar proteja atât interesele angajaților, cât şi pe cele ale sindicaliştilor. Au adus în discuție nevoia de a proteja sănătatea angajaților în ceea ce priveşte expunerea lor la noxe şi riscul de a face boli profesionale. Cer modificări legislative care să garanteze salarii mai mari astfel încât și pensiile să fie mai mari, precum și încheierea de contracte colective de muncă la nivel național. Mai solicită să se acorde o protecție mai mare sindicatelor prin luarea unor măsuri simple, cum ar fi introducerea în programul de lucru al liderilor acestora, timp pentru activitățile sindicale și crearea de facilități potrivite pentru desfășurarea activităților specifice. De asemenea, au afirmat că „normele de muncă ar trebui făcute de un for independent și nu de angajatori", criticând „abuzul unor angajatori de a încheia cu preponderență, contracte de muncă pe perioadă determinată".
Sindicatele şi-au manifestat nemulțumirea față de lipsa unui punct de vedere al Guvernului, solicitat în nenumărate rânduri.
O altă temă dezbătută pe larg a fost formarea profesională inițială și continuă. Există prea mulți angajați necalificați în Oradea, ceea ce menține nivelul salarial foarte scăzut și există un dezinteres al tinerilor pentru a urma cursurile unei școli profesionale și a dobândi o calificare cerută pe piața muncii. În acest context, deputatul Florica Cherecheş a menționat demersurile făcute pentru introducerea orientării școlare și profesionale în ciclul gimnazial și a promovării învățământului profesional în rândul părinților și elevilor din ciclul gimnazial. A menționat, de asemenea, și eforturile de modificare a Legii Educației în acest domeniu pentru că învățământul profesional în sistem dual este o necesitate în România şi va avea ca efect creșterea gradului de angajare a tinerilor, aşa cum se întâmplă în alte țări.
În acest context, sindicaliştii au adus la cunoştința deputaților și problemele de la AJOFM legat de finanțarea ineficientă și deficitară a formării profesionale, afirmând că banii se termină repede și majoritatea șomerilor nu apucă să urmeze cursuri de calificare sau recalificare în perioada de șomaj sau în cea de pauză de activitate a unor companii.
Toți participanții au căzut de acord că e nevoie să se crească numărul de angajați și să existe un dialog permanent între toți factorii implicați. Deputații PNL și-au notat punctele de vedere ale sindicaliştilor, așteaptă propunerile lor concrete pe modificările Codului muncii și și-au manifestat disponibilitatea pentru întâlniri viitoare, în care să dezbată alte teme de interes comun.
Partidul Național Liberal a inițiat o serie de dezbateri şi consultări în toată țara, pe modificările Codului muncii, pentru a elabora o legislație modernă, europeană, care să îi satisfacă deopotrivă și pe angajați şi pe angajatori. Propunerile venite de la cele două părți vor fi analizate cu seriozitate și responsabilitate în următoarea perioadă de timp.
Deputat PNL
Florica Cherecheș

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 10:27:21 Ora de vară a Europei de Est