Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035

Luni, Universitatea Agora a găzduit

Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035

Universitatea Agora din Oradea a găzduit luni, 2 noiembrie 2015, Brainstormingul ,,Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035", organizat de Academia Română, în cadrul proiectului 10 - România, Societate a cunoașterii și a valorii adăugate la ceea ce are.

La masa rotundă care s-a desfășurat în Aula Verde a Universității au luat parte: domnul academician Florin Gheorghe Filip, coordonatorul de proiect; domnul dr. ing. Viorel Gaftea - membru GL6,7,8, expert în proiect, Biblioteca Academiei Române; doamna dr. Monica-Andreea Vasiliu, expert în proiect, Biblioteca Academiei Române; doamna Anca Haită - membru GL8, contabil-şef al Bibliotecii Academiei Române; domnul prof. univ. dr. Ioan Dzițac, rector al Universităţii Agora, doamna prof. univ. dr. Elena-Ana Iancu - coordonator GL4, decan al Facultăţii de Ştiinţe Juridice și Administrative, Universitatea Agora; conf. univ. dr. Ioan Buciu, Universitatea din Oradea; lect. univ. dr. Dominic Bucerzan, Universitatea ,,Aurel Vlaicu" din Arad; judecător, drd. Constantin Manoliu, Tribunalul Bihor; lect. univ. dr. Mihai Maci, Universitatea din Oradea; domnul Vlad E. Şerban, Primăria Municipiului Oradea.
În deschiderea evenimentului, domnul rector Ioan Dzițac a salutat distinșii invitați și participanții la reuniune, mulțumind domnului academician Florin Gheorghe Filip pentru onoarea și încrederea acordate Universității Agora de a găzdui cel de-al patrulea brainstorming organizat de Academia Română, după cele desfășurate la Cluj-Napoca (în 16 octombrie), la Iași (în 23 octombrie) și la Sibiu (în 31 octombrie) și înaintea celui de la Timișoara (din 4 noiembrie). Mulțumirile au fost însoțite și de o prezentare a distinsului academician Florin Gheorghe Filip în virtutea bunelor relații statornicite între dl academician și Universitatea Agora.
La rândul său, domnul academician Florin Gheorghe Filip a făcut o scurtă prezentare a Academiei Române, după care ne-a introdus în proiectul de țară al Academiei Române: Proiectul de dezvoltare a României în următorii 20 de ani (faza a III-a), proiect pe care îl coordonează.
Proiectul se desfășoară în contextul a două evenimente importante: în 2016, 150 de ani de la fondarea (în 1-13 aprilie 1866) Societății Literare Române, societate devenită Academia Română (în 1879), iar în 2018, 100 de ani de la Marea Unire, și are ca ținte: pe termen scurt, stoparea fenomenelor negative, pe termen mediu, situarea pe poziția 13-15 din punct de vedere al nivelului de trai în UE, iar pe termen mediu-lung, situarea pe poziția 7-10 în UE. Proiectul vizează 11 teme: Școala și educația, Resursele naturale - rezerve strategice, Securitatea și eficiența energetică, Siguranța informatică - protecția datelor, Siguranța și securitatea alimentară, Economia și calitatea vieții, Sănătatea în România, Proiectul Dunării - strategia națională a Dunării, Cultura românească/ multilingvism, cultura electronică, Societate a cunoașterii și a valorii adăugate, România în era globalizării. Tema 10 la care s-a referit masa rotundă a avut ca subdomenii: Piața unică digitală, Infrastructura, Evoluția și aportul activităților de CDI, Corpul de acte normative, Pregătirea populației, Interacțiunea dintre cetățean și instituțiile statului, Evoluția și aportul patrimoniului cultural național, Indicatori.
Referindu-se la faza a doua a proiectului și precizând țintele  (bornele) ce trebuie atinse în perioada inițială (în primii 2-3 ani) pentru inversarea proceselor negative evidențiate în analizele SWOT, dl dr. ing. Viorel Gaftea a insistat pe procesele negative evidențiate în strategii și analizele SWOT, în contextul general în care: din totalul populației stabile (recenzate în 2011), 44,2 la sută au nivel scăzut de educație, 41,4 au nivel mediu, 14,4 au nivel superior de pregătire. La 20 octombrie 2011, erau 245.400 de persoane analfabete; 18 la sută abandon școlar în 2014.
Dl inginer ne-a prezentat și Perspectiva după primii 10 ani. Scenariul conduce la cerințele de sustenabilitate: Necesitatea elaborării unor politici publice în procesul educațional pe subiectul societății cunoașterii, măsuri de consolidare instituțională și mecanisme de cooperare inter-instituțională și public-privată; Existența unui set de propuneri de politici publice privind formarea de competențe, specializarea și pregătirea profesională continuă în context european, instruire continuă - LLL (,,Long Life Learning"); Propunerea unor politici publice pentru măsuri de protecție juridică a patrimoniului cultural național, cu accent pe cel sub diverse forme electronice; Concentrarea pe valori și pe calitatea cunoașterii sub forma unui proces dirijat și orientat spre educație și păstrarea simbolurilor de continuitate și origine națională.
Dezbaterile care au urmat au vizat Corpul de acte normative ale
UE - România. Respectarea legalității și Piața unică digitală.
Punctul de plecare l-a constituit prezentarea făcută de către doamna decan Elena-Ana Iancu a jaloanele propuse în moderarea subtemei: Corpul de acte normative al UE - România. Respectarea legalităţii. (Va urma)
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Brainstormingul: Strategia de dezvoltare a României pentru perioada 2016-2035.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:30:02 Ora de vară a Europei de Est