Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Final de proiect ETIC

Comunicat de presa

Final de proiect ETIC

Fundaţia Agora Oradea, SC eDava Innovation SRL și SC Consult Plus SRL au organizat în data de 4 noiembrie, în Sala Albastră a Fundaţiei Agora, din Piaţa Tineretului, nr. 8, Conferința de final a proiectului: ,,ETIC - Cariere de Impact Social, program de consiliere profesională și practică studențească", Contract nr. POSDRU/161/2.1/G/138622.

Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 şi vizează dezvoltarea abilităților de muncă ale studenților în vederea creșterii șanselor de ocupare și a integrării cu succes a acestora pe piața muncii.
Obiectivul general al proiectului urmărește facilitarea tranziției de la școală la viața activă prin creșterea relevanței educației universitare pentru piața muncii, eficientizarea stagiilor de practică şi organizarea unui program de orientare, consiliere vocaţională, în vederea continuarii studiilor, orientarii în carieră și integrării pe piaţa muncii.
Obiective specifice ale proiectului sunt: 1.Creșterea gradului de informare-conștientizare asupra nevoii de cunoaştere şi management a oportunităţilor care facilitează tranziţia de la şcoală la viaţa activă în cariere CIS (Cariere de impact Social), în rândul studenţilor; 2.Crearea unei Aliante regionale CIS - parteneriate universităţi - mediu angajator pentru consilierea profesională si practica studenților în CIS prin: parteneriat funcțional cu minimum 1 instituţie universitară din regiune; parteneriate functionale cu 30 institutii potenţial angajatoare publice, private, asociative, care se dezvoltă în domeniul Impactului Social, pentru organizarea stagiilor de practică eficiente şi vizite de studii; 3.Creșterea abilităţii studenţilor de a-și alege și adapta parcursul de carieră la capacităţile, nevoile proprii şi cerinţele angajatorilor prin participarea acestora la sesiuni de orientare şi consiliere de carieră şi crearea portofoliilor proprii; 4. Eficientizarea stagiilor de practică ca parte a curriculei universitare, prin organizarea, implementarea, monitorizarea și evaluarea stagiilor de practică pentru studenții institutiei solicitante şi a univeristăţilor partenere, la potentiali angajatori.
La conferinţa de închidere a proiectului au participat peste 100 de studenţi și persoane implicate in actiuni de voluntariat la nivelul Regiunii NV.
Managerul de proiect, conf. univ. dr. Gabriela Bologa, a deschis conferinta adresand un salut tuturor participantilor, atat studenți de la specializarile management, medicină si psihologie, care fac parte din grupul tinta al proiectului, cat si expertilor din cadrul proiectului, precum si reprezentantilor din mediul economic-social prezenti.
Reprezentantul legal al Fundației Agora, domnul prof. univ. dr. Manolescu Misu Jan a multumit participantilor, echipei de proiect si partenerilor din cadrul proiectului precizand că Fundatia Agora este deschisa si pe viitor sa colaboreze cu mediul universitar din regiune în alte proiecte pe care doreste sa le implementze.
Doamna prof. univ. Dr. Adriana Manolescu, presedintele Senatului Universitatii Agora a precizat ca acest proiect a fost un proiect prin care studentii au putut sa inteleaga ca practica reprezinta unul din factorii principali in dezvoltarea fiecaruia din punct de vedere profesional si a îndemnat studentii sa se gandeasca sa acumuleze experienta chiar din perioada studiilor prin aceste stagii de practica.
Reprezentantul partenerului 1, doamna David Florina, a adresat studentilor, echipei de proiect si tuturor partenerilor implicati, multumiri pentru ca au inteles ca acest proiect trebuie sa fie altfel, trebuie sa fie inteles acel impact social, iar grupul tinta al proiectului a fost exact ceea ce cauta acest proiect.
Din partea reprezentantilor grupului tinta au luat cuvantul o studenta de la management si o studenta de la psihologie, cele doua reprezentante precizand ca acest proiect a fost ,,altceva", iar participarea lor in acest proiect a reprezentat o experienta, atat in plan personal, cat si profesional. Toti cei prezenti, din grupul tinta al proiectului au tinut sa precizeze ca aceasta idee de proiect trebuie sa continue.
Managerul de proiect a prezentat în finalul conferintei nivelul indicatorilor atinsi in cadrul proiectului, acestia fiind depasiti si in ceea ce priveste grupul tinta al proiectului, dar si pe alte planuri, deoarece inca de la inceput acest proiect a starnit interesul studentilor de la diverse specializari. ,,Proiectul a fost o provocare pentru mine, iar faptul ca am fost managerul unui proiect greu, inovativ, unde component de voluntariat s-a simtit in toate actiunile intreprinse - este un lucru ce mă face sa spun ca profesional sunt mai implinita si cu dorinta de a implementa si alte proiecte de gen" - a spus managerul de proiect in finalul conferintei.
Manager de proiect,
conf. univ. dr. Bologa Gabriela
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Final de proiect ETIC.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 19:46:12 Ora de vară a Europei de Est