Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

ANTISOCIAL. Manifestul pentru dialog ajunge la Oradea

Duminică, la Teatrul Arcadia

ANTISOCIAL. Manifestul pentru dialog ajunge la Oradea

Criza sistemului educațional și conflictul dintre generații au luat amploare în mediul online și, odată cu spectacolul ANTISOCIAL, au câștigat un nou spațiu de dezbatere: sala de teatru. ANTISOCIAL este inspirat dintr-un caz real, petrecut la Cluj-Napoca, în primăvara anului 2015.

Spectacolul semnat de Bogdan Georgescu redă din triplă perspectivă - elevi, părinți, profesori - debusolarea și tensiunea din învățământul românesc al ultimilor ani.
Vă invităm să ne fiți alături în turneul național prezentat de BRD Scena9 pentru a discuta față în față despre aceste subiecte prea mult evitate. Fără încrâncenare, fără furie, fără vorbe mari. Reprezentația va avea loc duminică, 29 noiembrie 2015, de la ora 19.00, la Teatrul Arcadia, în parteneriat cu Teatrul „Szigligeti" din Oradea.
ANTISOCIAL este produs de Teatrul Naţional „Radu Stanca" Sibiu şi de Departamentul de Artă Teatrală al Universităţii „Lucian Blaga" din Sibiu, iar turneul Manifest pentru Dialog este susținut de platforma Scena9 - un hotpost cultural al BRD. Actorii din distribuție, masteranzi ai Departamentului de Artă Teatrală al Universității „Lucian Blaga" din Sibiu, sunt: Cristina Blaga, Paul Bondane, Anton Balint, Călin Mihail Roajdă, Alexandra Șerban, Cristian Timbuș și Maria Tomoiagă. Managerul proiectului este Luminița Puiuleț, iar echipa este completată de asistentul de regie Vlad Bacalu și de consultatul artistic Claudia Domnicar. Dezbaterile de după spectacol vor fi moderate de Vlad Tăușance.
Subiectul piesei ANTISOCIAL vă este, probabil, familiar. Într-un liceu din România anului 2015, elevii creează un grup secret pe o platformă de socializare. Profesorii află, se infiltrează și îi demască. Cu ajutorul unor elevi. Bogdan Georgescu, autorul spectacolului, a folosit acest punct de plecare pentru a construi o poveste complexă și provocatoare, care îmbină biografiile reale ale actorilor cu teme actuale. Pentru a duce mai departe întrebările ridicate de spectacol, acesta este urmat de o dezbatere liberă cu publicul.
Turneul Manifest pentru Dialog își propune să aducă în sălile de teatru, în fiecare dintre cele 21 de orașe în care producția se va opri în săptămânile următoare, elevi, părinți și profesori, să declanșeze și să susțină o dezbatere vie între aceștia. Mai mult, pagina de Facebook a turneului se va transforma într-un forum deschis pentru toți cei care au ceva de spus despre problemele ridicate de spectacol.
„Aducem laolaltă, în sala de spectacol, atât elevii și profesorii, cât și părinții, astfel încât, împreună, să identificăm tarele care ne sabotează în acest moment căile de dezvoltare pentru copii, căile de exprimare pentru profesori, căile de rezolvare a problemelor pentru părinți. Doar împreună putem ajunge la un dialog care, în primul rând, să nască întrebări, și abia apoi, să aducă posibile soluții. Nu întâmplător s-a referit domnul președinte Klaus Iohannis în fața Guvernului, în fața Parlamentului, la nevoia uriașă de a porni o dezbatere reală la nivel național despre ceea ce înseamnă educația. Noi am prefigurat acest fapt și am abordat subiectul prin mijloace artistice. Sunt convins că inițiativa noastră va lansa noi provocări care vor arăta calea normală de dezvoltare a tinerilor în această societate!" declara Constantin Chiriac la debutul turneului.
„Avem o șansă importantă, în acest moment, să punem în discuție educația bazată pe autoritate, în care tinerii sunt tratați cu condescendență. Vrem să dovedim că teatrul poate crea un spațiu în care toată lumea învață de la toată lumea, un spațiu de dezbateri în care toată lumea are drepturi egale: părinți, elevi sau profesori." explică Bogdan Georgescu.
Claudia Domnicar
PR Manifest pentru Dialog

 

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 15:18:02 Ora de vară a Europei de Est