Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, la Orășelul Copiilor

C.S.E.I. Cristal Oradea a lansat un nou parteneriat strategic Erasmus+

Joi, 3 decembrie 2015, Orășelul Copiilor Oradea fost gazda evenimentului de marcare a Zilei internaționale a persoanelor cu dizabilități de către cadrele didactice și copiii de la C.S.E.I. Cristal Oradea.

Evenimentul a avut în centru conferința de lansare a parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together (2015-2018).
În deschidere, directorul C.S.E.I. Cristal Oradea, doamna prof. Lezeu  Rodica, a salutat distinșii invitați, subliniind importanța zilei de 3 Decembrie, ca Zi internațională a persoanelor cu dizabilități, precum și importanța parteneriatului strategic  Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together în cadrul activității instructiv - educative din instituție. Cadrele didactice participante la activitățile transnaționale vor fi instruite în metode europene de predare inovatoare, în abordări diferite în cazul învățării individualizate și vor fi în măsură să instruiască la rândul lor  colegii  în acest domenii.
A urmat un mini - spectacol cu mai multe momente artistice pregătite de copiii C.S.E.I. Cristal, singuri sau în colaborare cu alte instituții de învățământ din comunitatea locală: Românașii; Ca la noi, ca la români, hora noastră din străbuni; Dansul prieteniei în parteneriat SNAC cu Colegiul Economic Partenie Cosma, Slavă ție, stea curată - moment în parteneriat  SNAC cu Liceul de Arte (coordonator, prof. Nada Panait).
Proiect în parteneriat cu școli din: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania și Bulgaria
D-na prof. Vesa Maria-Ramona, coordonator al parteneriatului strategic Erasmus+ Thinking Globally, Learning Together, a făcut o scurtă prezentare a parteneriatului care reunește instituții de învățământ special din 7 țări europene: Anglia, Belgia, Turcia, Polonia, Spania, Bulgaria și România. Obiectivul central al proiectului este contactul și punerea în aplicare a unor abordări inovatoare în  învățarea personalizată pentru copiii cu  dizabilități medii, grave și  profunde din școlile partenere. Cadrele didactice participante la reuniunile de proiect vor putea beneficia de activități de formare-predare-învățare oferite de fiecare școală parteneră: un workshop  pe tema  abordării  educative a copiilor cu deficiențe senzoriale multiple (oferit în România  de către cadrele didactice ale C.S.E.I. Cristal în perioada 7-11 martie 2016), un curs de formare în tehnica Interacțiunii intensive și învățarea în aer liber (în Marea Britanie), un work-shop privind utilizarea tehnicii biofeedback și a terapiilor în SOSW (în Polonia), un  training privind tehnici logopedice și metoda Montessori (în Bulgaria), un workshop privind utilizarea proiectelor tematice în lucrul cu elevii cu CES (în Spania), un curs de instruire în formarea autonomiei sociale la copiii cu deficiențe grave și altul în autism (în Belgia) și un workshop  privind utilizarea poveștilor terapeutice (în Turcia). De asemenea, copiii implicați vor dobândi noi deprinderi sociale și își vor îmbunătăți gradul de conștientizare și expresie culturală. În partea a doua a prezentării d-na profesor a expus succint celor prezenți rezultatele reuniunii transnaționale de proiect care s-a derulat în Spania în perioada 23-26 noiembrie 2015, găzduită fiind de Centro de Educacion Especial PROA, Caceres.
A fost apoi rândul invitaților din comunitate să își exprime păreri legate de tema centrală a zilei și despre importanța participării la proiecte internaționale. Au fost prezenți: inspectorul școlar pentru învățământ special, doamna prof. Vese Alina, inspectorul educativ, doamna prof. Duma Daniela, d-na inspector pentru educație timpurie, prof. Lucia Caciora, d-nul Muscă Dumitru, director al Consiliului Județean Bihor, d-l conf. univ. dr Chelemen Ioan, Universitatea din Oradea, d-na Săteanu Miorița, de la Uniunea Femeilor Bihor, d-na prof. dr. Marușca Angela, director al C.S.E.I. Orizont Oradea, d-na prof. Ilisie Carmen, director al C.S.E.I. Nr. 1 Oradea, d-na prof. Todica Marcela, director al Liceului Tehnologic ,,George Barițiu", d-na prof. Ciocan Rodica, director al Grădiniței Nr. 45 - ,,Ion Creangă", d-l prof. Rus Radu, director al Liceul Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu", d-na prof. Nan Maria, director al Grădiniței Nr. 52, d-na Ciobanu Lucia din partea Asociației Down România, cadre didactice implicate în SNAC de la Liceul de Arte Oradea și mulți alți invitați din comunitatea locală, alături de cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, copii și părinți ai acestora.
50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea
Partea a doua a evenimentului a constat într-o  masă rotundă cu tema ,,Comunitatea în sprijinul copilului aflat în dificultate" și marcarea a 50 de ani de existență a C.S.E.I. Cristal Oradea. La masa rotundă au fost prezente actuale și foste cadre didactice ale C.S.E.I. Cristal, prilej de rememorare a unor evenimente și persoane marcante din viața instituției. Ziua s-a încheiat într-un cadru festiv cu speranța într-un viitor de succes, plin de realizări profesionale.
Au conlucrat la buna desfășurare a evenimentelor zilei cadrele didactice C.S.E.I. Cristal: director, Lezeu Rodica, consilier educativ, Vesa Maria Ramona, Opriș Aurelia, Pleș Gabriela, Crișan Adriana, Ovănescu Elena, Popa Sanda, Coneac  Angela, Todea Stela,  Kover Monica, Gheorghiu Valentina, Burcă Emilia, Copăcian Aurelia, Boroș Gyorgyi, Merțan Anturia,  Bar Emoke, Drimba Rita, Moldovan Mihaela, Oprea Eva, Herman  Szabolcs, Buboiu Bianca, Tanc Dorina, Dobran Viorica și Dura Anca.
Vesa Maria Ramona,
coordonator de proiect

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 09:19:29 Ora de vară a Europei de Est