Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”

Joi, la sediul Fundației Agora, a avut loc

Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”

Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Fundația Agora din Municipiul Oradea, a organizat joi, 10 decembrie 2015, la Oradea, la sediul Fundației Agora (Piața Tineretului, Nr. 8) Conferința de închidere a proiectului POSDRU/176/3.1/S/149677 - ,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes", Axa prioritară 3 ,,Creșterea adaptabilității lucrătorilor și a întreprinderilor", Domeniul major de intervenţie 3.1 ,,Promovarea culturii antreprenoriale".

Proiectul strategic POSDRU/176/3.1/S/149677-,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes" s-a desfășurat în perioada 16 februarie 2015 - 15 decembrie 2015 și a fost implementat de Fundaţia Serviciilor Sociale Bethany Timișoara, în parteneriat cu Facultatea de Economie și de Administrare a Afacerilor din cadrul Universității de Vest Timișoara și Fundația Agora din Municipiul Oradea. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, iar obiectivul principal al acestuia a fost promovarea culturii antreprenoriale în Regiunea de Vest și Regiunea de Nord-Vest. Valoarea totală a acestui proiect este de 6.713.288,00 lei din care 94% în valoare de 6.184.280,91 lei valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordată din FSE; 6% în valoare de 394.741,33 lei valoarea eligibilă a finanțării nerambursabile acordată din Bugetul Național și 2 % în valoare de 134.265,76 lei contribuția eligibilă a beneficiarului - Fundația Serviciilor Sociale Bethany.
Proiectul strategic ,,ACCES - Antreprenoriat, Curaj, Cunoaștere, Efort, Succes" s-a adresat cetățenilor din 10 județe (Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Caraș-Severin, Cluj, Hunedoara, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Timiș), iar prin intermediul lui se dorește stimularea preocupărilor antreprenoriale ale tuturor persoanelor care doresc să inițieze o afacere, în special ale tinerilor întreprinzători. În acest sens a fost demarat pe toată perioada de implementare, un proces de promovare a activităților și serviciilor oferite în cadrul proiectului.
În cadrul conferinței de închidere, la care au participat persoane din grupul țintă al proiectului, inclusiv cei care au demarat o afacere pe baza concursului de planuri de afaceri, precum și echipa de implementare a proiectului de la Timișoara și de la Oradea, a luat cuvântul domnul președinte al Fundației Agora, prof. univ. dr. ing. Manolescu Mișu Jan care a precizat că acest proiect a fost unul de succes în primul rând datorită faptului că a implicat tineri care au participat activ în cadrul proiectului și au putut să inițieze afaceri, afaceri prin intermediul cărora s-au creat și se vor crea în continuare noi locuri de muncă. ,,Bucuria este cu atât mai mare când știm că printre acești antreprenori se numără și studenți de la Universitatea Agora", a spus domnul Manolescu. Totodată a multumit echipei de proiect pentru implicare și a precizat că Fundația Agora susține acest gen de proiecte și în continuare.
Totodată managerul de proiect, doamna Codruța Darida, a adăugat că acest proiect poate fi considerat de succes și prin faptul că a demarat cu o serie de necunoscute în ceea ce privește finanțarea, iar pe parcursul implementării, prin implicare, muncă și dorința de reușită, toate aceste aspecte s-au rezolvat, implicit cu sprijinul autorității de finanțare.
Doamna conf. univ. dr. Gabriela Bologa, coordonatorul activității tehnice de la Fundația Agora, partener în cadrul proiectului, a subliniat că acest proiect nu a fost un proiect ușor, nici din punct de vedere tehnic, nici din punct de vedere financiar, dar echipele de implementare de la cei trei parteneri ai proiectului, susținute permanent de către managerul de proiect, care a fost un liant al echipei, au implementat cu succes activitățile prevăzute în proiect, nivelul indicatorilor fiind realizat 100%.
În final, au fost prezentate realizările din cadrul proiectului: întreprinzătorii din rândul grupului țintă și-au prezentat dezvoltarea afacerii, totodată au fost prezentați indicatorii, iar pentru că ne aflăm în prag de Sfântă Sărbătoare, întreaga echipă a urat celor prezenți Sărbători liniștite și să creadă în antreprenoriat, deoarece prin curaj, cunoaștere și efort vor putea să se bucure de succes".
Coordonator activități tehnice Fundația Agora
conf. univ. dr. Gabriela Bologa
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de închidere a proiectului ,,ACCES”.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 04:48:25 Ora de vară a Europei de Est